4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمانگر باتجربه و مجرب درمان عارضه بی خوابی

5/5

درمانگر باتجربه و مجرب درمان عارضه بی خوابی

یکی ازفاکتورهایی که نقش مهمـی در سـلامتی انـسان دارد، خواب است.  نتایج این مطالعه نیز بیانگر آن اسـت که اختلالات خواب با وضعیت سلامت عمومی ارتباط دارد همچنین درپژوهش حاضر شیوع کلی اختلالات خواب در جمعیت عمومی شهر تهران ۲۳/۳۲ درصـد بدسـت آمـد.

میزان شیوع اختلال خواب در مطالعـات انجـام شـده و در جمعیت های مختلف از ۱۰ تا ۱۹ درصـد و ۲۰ تا ۳۰ درصد گزارش شده است.

مطالعـه پژوهشگر بالینی درخصوص بـی خـوابی در افـراد بـالای ۱۸ سـال حاکی از آن بود کسانی کـه سـابقه اخـتلال روانـی دارنـد تقریبا دو برابر کسانی که سابقه اختلال روانی ندارند، دچار بی خوابی میـشوند.

در مطالعـه همبـودی اخـتلالات روانی و مشکلات خواب نیز گزارش شـده اسـت کـه ۱۷/۷ درصد کسانیکه از بی خوابی شکایت داشتند، از افسردگی و اضطراب رنج می بردند.

از بیماریهای که بطور ثانویه باعث اختلالات خــــواب می گردد ، بیماری های روانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

از گذشته های بـسیار دور، ایـن بـاور وجـود داشـته اســت کــه ارتبــاط خاصــی بــین بیماریهــای روانپزشــکی و اختلال خواب وجود دارد .

در میان کسانی که بـا شـکایت (بیخوابی)به مراکز خواب مراجعـه مـی نماینـد اخـتلالات روانپزشکی شایعترین علت بیخوابی مـی باشـد.

۵۰% ایـن افراد از افسردگی رنـج مـی برنـد و بقیـه دچـار اخـتلالات دیگری نظیر اضطراب و یا اختلالات شخصیتی می باشـند.

این افراد علاوه بر بیخـوابی علائـم دیگـری نظیـر کـاهش تمرکـــز،اختلال حافظـــه ،احـــساس نگرانـــی و دلـــشوره، بیحوصلگی و ناامیدی نیز دارند نکته جالب توجه این است که همانطور که بیماریهـای روانپزشـکی مـی توانـد باعـث بیخوابی گردد، بیخوابی اولیه نیز علائمی مشابه افـسردگی و اضطراب در فرد ایجاد می کنـد.

مرکز مشاوره ارامش ماندگار از همراهی متخصصین مجرب و کارآزموده ای بهره مند است که میتوانند مراجعین را در انواع مشکلات و اختلالات ازجمله عارضه خواب یاری دهند؛ جهت رزرو وقت خود با ما تماس بگیرید

روانشناس بالینی متخصص تشخیص و درمان اختلال بیخوابی

مطالعـات متعـدد نشاندهنده آنست که بین اختلالات روانپزشکی و اختلالات خواب رابطه وجـود دارد و ریـتم طبیعـی خـواب را دچـار اختلال میسازد. اضطراب، افسردگی و سوء مصرف مـواد از جمله عوامل پر خطر محسوب می شوند.

روانشناسان بالینی در مــورد رابطــه بــین اخــتلال خــواب و اخــتلال روانپزشکی مینویسند: کسانیکه دچار اختلال خواب هستند پس از یکسال پیگیری علائم روانپزشکی در آنان مـشاهده گردیده است و افسردگی اساسی بیش از همه شایع اسـت .

متخصصین بالینی در بررسی الگـوی و کیفیـت ذهنی خواب در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و ارتباط آن بـا صـفات شخـصیتی مـی نویـسد: ۴۸ درصـد از واحدهای مورد پژوهش دچار اغتـشاش در خـواب بودنـد و فراوانی صفات شخصیتی خود شیفته ، نمایـشی و مـرزی در بین دانشجویان، از سایر موارد بیشتر بود

خواب از نیازهای فیزیولوژیک و اساسی انسان است که با برآورده نشدن آن حیات او به خطـر مـی افتـد. کنتـرل دقیق خواب جزء مهم کار بالینی است ، زیرا اختلال خواب اغلب از علایم زودرس بیماری های روانپزشـکی بـه شـمار می رود و با سلامت عمومی شـخص ارتبـاط دارد. اخـتلال خــواب فراینــد ســلامتی انــسان را در بعــد جــسمانی و روانی تحت تاثیر قرار می دهد و با کاهش سطح سلامتــی زمینه را برای بروز بیماری های مختلف جسمی و روانی فراهم میکند.

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، کلیه خدمات درمانی جهت درمان اختلالات خواب اعم از مشاوره و رواندرمانی، عصب درمانی(نوروتراپی)، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته زیر نظر متخصصان روانشناسی بالینی و روانپزشکی انجام میگردد.
برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

 

آدرس مرکز درمان انواع مشکلات اضطرابی

اختلالات اضطراب بسیار بیشتر از اختلالات عصبانیت و نگرانی شایع هستند. آنها می‌توانند باعث ترس و وحشت درمورد چیزهایی شوند که سایر افراد عادی در مورد آنها نگران نیستند. بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطراب متوجه می‌شوند که افکار آنها منطقی نیست، اما هنوز نمی‌توانند آنها را متوقف کنند.

برای مثال، یک درمان‌گر در مرکز مشاوره زوج‌ها در ایالت شیکاگو که تحقیقات زیادی درباره اضطراب انجام داده است ، در این مورد می‌گوید: “این یک چرخه است. هنگامی که دچار اضطراب می‌شوید، به دنبال این تفکر فراگیر راجع به نگرانی‌ و یا مشکل می‌روید و درمورد آن احساس بدی دارید. بعد از آن احساس می‌کنید که شکست خورده‌اید، و دچار افسردگی می‌شوید.”

موارد زیر علائمی هستند که نشان می‌دهند، فرد از هر دو بیماری افسردگی و اضطراب رنج می‌برد و نیاز به درمان افسردگی و اضطراب دارد:

• ترس و نگرانی دائمی و غیرمنطقی

• نشانه‌های فیزیکی مانند ضربان قلب، خستگی، سردرد، گرگرفتگی، عرق کردن، درد شکمی و دشواری تنفس

• بیخوابی

• تغییر در خوردن، بیش از حد زیاد و یا خیلی کم

• مشکلات با حافظه، تصمیم‌گیری و تمرکز

• احساسات دائمی غم و اندوه یا بی‌ارزش بودن

• علاقه نداشتن به سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها

• احساس خستگی و بدخویی

• نداشتن آرام و قرار

• حملات ترس ناگهانی

شما برای اینکه از مشکلات اضطرابی و افسردگی خود رهایی پیدا کنید باید راه حل های متنوعی را امتحان کرده باشید؛ اما مطمعن ترین راه حل مراجعه به روانشناس و بهرهمندی از روش های نوین درمانی است.

در مرکز مشاوره آرامش ماندگار سعی کرده ایم خود را بروز کرده تا در کمترین زمان ممکن ، شمارا به سلامت روح و روان برسانیم؛ جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار