4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور زوج درمانی توسط خانم مجرب

5/5

مشاور زوج درمانی توسط خانم مجرب

زوج درمانی نوعی از روان درمانی است که درآن درمانگری که دارای تجربه بالینی است به همسرانی که دچار تنش و مشکلاتی در زندگی خود می شوند با ارائه راهکار و مداخلات درمانی کمک می کند که بینش بهتر و درست تری نسبت به زندگی مشترک داشته باشند. در زوج درمانی مشکلاتی ممکن است هر یک از زوجین به تنهایی مشکل روانشناسی خاصی نداشته باشند اما درروابط با یکدیگر با مشکل مواجه شوند.

زوج درمانی از بروز مشکلات شدید و جدی تر جلو گیری می کند، اما باید توجه شود که اگر درمانگر مناسب انتخاب نشود ممکن است حتی مشکل حاد تر هم شود. برخی زوج درمان گرهای خوب و حرفه ای از تست عاشقی اشتنبرگ برای دست یابی به میزان علاقه دو نفر استفاده می کنند. این آزمون از سه عنصر تشکیل می شود صمیمت، هوس و تعهد.

برخی ممکن است فکر کنند، زوج درمانی فقط برای موارد بسیار جدی که بر یک رابطه تأثیر می گذارند وارد می شود، مانند خیانت یا اعتیاد. برخی دیگر ممکن است قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به یک رابطه، آن را به عنوان آخرین تلاش تلقی کنند. زوجین از مزایای زوج درمانی در طیف گسترده ای از مسائل ارتباطی آگاهی ندارند.

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در تهران - مرکز مشاوره مکث

مزایای مشاوره زوج درمانی

  1. مهارت های ارتباطی را بهبود می بخشد : احتمالا شنیده اید که ارتباط خوب، کلید ازدواج شاد است. زوج درمانگر در مهارت های ارتباطی به طور حرفه ای آموزش دیده اند که به استدلال کمک می کند.
  2. ارتباطتان را دوباره احیا می کندگاهی اوقات یک مهمانی به شما و شریکتان کمک خواهد کرد که به خاطر بیاورید، چرا با هم هستید . اغلب  افراد در یک رابطه بلند مدت شکاف های زیادی را ایجاد کرده‌اندمشاور به شما کمک میکند  آن رابطه را دوباره احیا کنید.
  3. در اهداف و تعهدات تان میانجی گری خواهد کرد:  روابط طولانی مدت از جمله ازدواج، بر اساس اهداف و تعهدات مشترک بنا شده است. اما گاهی اوقات اهداف هر شریک با گذشت زمان تغییر می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد،دوباره در مورد اهداف و تعهدات خود مذاکره می کنند.
  4. از ایجاد نارضایتی جلوگیری می کند: بهترین زمان برای درخواست کمک، ظهور اولین علایم مشکلات است. درست همانطور که مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه شما را از بروز مشکلات جدی در سلامت جسمانی نجات می دهد، پیشگیری به وسیله جلسات مشاوره نیز از بروز مشکلات جدی در رابطه جلوگیری می کند.
  5. خواهید آموخت که چگونه بدون درگیری با هم کنار بیایید: بعضی اوقات، یک رابطه به حمایت خارج نیاز دارد و اشکالی ندارد که شما وهمسرتان با مراجعه به یک زوج درمانگر حرفه ای، در رابطه خود سرمایه گذاری کنید.

آدرس دفتر زوج درمانگر خوب و حرفه ای

زوج درمانی تخصصی لازم است زیر نظر روانشناس متخصص و با تجربه انجام گیرد. مشاور در جلسه اولیه به بررسی مشکل پرداخته و با توجه به شرایط، بهترین درمان را پیشنهاد می دهد. در صورتی که همسر فرد تمایل به همکاری برای درمان داشته باشد، زوج درمانی بهترین و زود بازده ترین روشی ست که می تواند در نظر گرفت.

زوج درمانی و درمان اشتراکی زوجین، تنها مربوط به مشکلات و اختلافات زناشویی و خانوادگی نمی شود. زوج درمانگر با کمک برنامه های مشخص درمان، قادر است به درمان مشکلات فردی نیز بپردازد و در طول جلسات زوج درمانی، زوج درمانگر با کمک همسر فرد به درمان مشکل می پردازد.

این درمان بر پایه روابط بین همسران پیش گرفته شده و برنامه ای منظم و مناسب در نظر دارد. زمانی که زوجین به کمک هم می شتابند تا مشکلات عصبی روحی یکدیگر را برطرف کند، این روحیه همدلی و صلابت همان نیروی محرکه ای است که به آنان در این مسیر کمک می کند.

زوج درمانگر مشهد | روانشناس خانواده | مشاوره ازدواج | وقت مشاوره

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار