4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس دکتر روانشناس کودک در مشهد

5/5

آدرس دکتر روانشناس کودک در مشهد

اگر بدنبال روانشناس خوب کودک در مشهد هستید با ما تماس بگیرید

بیشتر بدانیم:

اکثر مطالعات بیـانگر ایـن واقعیت است که اختلالات روانپزشـکی بزرگسـالی در دوران کودکی و نوجوانی شـروع مـیشـوند. دوران کـودکی و نوجـوانی از نظـر بسـیاری از متخصصـین روانشناسی رشد، زمان حساس شـکل گیـری شخصـیت در نظـر گرفته میشود و معتقدند کـه اسـاس و بنیـاد بسیاری از بیماریهای روانی را مـیتـوان در دوران کودکی و نوجوانی یافت.

رشد هیجانی برای همه انسانهـا نـوعی چـالش اسـت. کودکان طی دوره ای کمتر از ۱دهـه ، از درک هیجـانی محدود ، به افرادی دارای شبکه ی هیجانی پیچیده تبـدیل می شوند. با بالا رفـتن سـن، تعـداد و پیچیـدگی تجـارب هیجانی و نیز مطالبات برای نحوه ی ابراز هیجـان افـزایش مییابد.

تعجب آور نیست که برخی کودکان در مواجهـه با ایـن چـالش هـا در هـم مـیشـکنند و دچـار اخـتلالات هیجانی میشوند. اختلالات هیجانی سـیری مـزمن دارد و می تواند به شدت مزاحم روند عـادی زنـدگی در دوران بزرگسالی شود.

دوران کودکی همانند مزرعه ای میماند و والدین حکم کشاورزانی را دارند که مسئول بارور کردن و پرورش این مزرعه هستند، اگر این والدین نتوانند محصول خوبی کشت کنند یا رسیدگی خوبی به کشت زارهای خود نداشته باشند، قطعا در فصل برداشت، یعنی «نوجوانی» محصول خوبی برداشت نخواهند کرد!

روانشناس کودک و نوجوان متخصص مشکلات اضطرابی

فـرض بـر ایـن اسـت کـه هـر مـوقعیتی کـه بهزیسـتی جاندار را به خطر مـیانـدازد، حالـت اضـطراب بـه وجـود میآورد، تعارض ها و گونـه هـای دیگـر ناکـامی یکـی از خاستگاه های اضطراب اند. همچنـین خطـر آسـیب بـدنی، به خطر افتادن عزت نفس و وارد آمدن فشار بـرای انجـام کارهــایی فراتــر از توانمنــدیهــای کــودک، در وی اضطراب ایجـاد مـی کنـد.

منظـور از اضـطراب ، هیجـان ناخوشـایندی است که بـا اصطلاحاتی مانند نگرانـی، دلشوره، وحشتو ترسبیـان مـی شـود و همـه انســانهــا درجــاتی از آن را گــاه گــاه تجربــه مــیکننــد.

اضطراب یک نشانه از احساس ناامنی است. و احساس ناامنی یک نشانه از ضعف در ارتباط مطلوب والد-فرزندی میباشد. روانشناس متخصص کودک و نوجوان در جلسات مشاوره و رواندرمانی، ریشه و علت اصلی اضطراب را شناسایی نموده و با ارایه راهکارهای علمی، والدین را بعنوان عاملی اصلی در بهبودی روان فرزندشان یاری میکند.

مشاور کودک و نوجوان از فنونی همچون مشاوره، رواندرمانی، بازی درمانی و آموزش والدین قادرند اضطراب را درمان نموده و « سلامت روان» را به ارمغان آورند.

روانشناس کودک متخصص مشکلات تربیتی و رفتاری

تربیت یک مفهوم بسیار مهم در مسیر تکامل انسان است. مسئولین تربیت اگر در این فرایند دارای ضعف ها و نارسایی هایی باشند، قطعا به طور مستقیم بر کیفیت شکل گیری شخصیت کودک خود اثر میگذارند.

تربیت امری کاملا آموختنی است و در این زمینه میبایست از کتاب های مرتبط با مباحث فرزندپروری سود جست و یکی از بهترین و موثرترین راهکارها شرکت و حضور در جلسات مشاوره های تربیتی زیر نظر متخصص روانشناسی کودک و نوجوان است.

روانشناس کودک و نوجوان با تخصص خود به خوبی قادر خواهد بود، والدین گرامی و دلسوز را با ارایه آموزش های ویژه و آشناسازی با اصول اساسی تربیت در مسیر رسیدن به « تربیت موفق» یاری رساند.

واحد تخصصی نوروفیدبک ویژه کودک و نوجوان در مشهد

در مغز تمام ما انسان ها، هزاران فرایند و فعالیت خودکار و غیر ارادی در حال اتفاق افتادن است. فرایندهای ناهشیار  بی شماری که  کاملا از حوزه ی آگاهی و اختیار ما به دور هستند.

هر لحظه در مغز هریک از ما، امواج مغزی خاص و فرایندهای فیزیولوژیک بی شماری در جریان است بدون آنکه ما آگاهی و شناختی نسبت به نحوه ی عملکرد آن ها داشته باشیم. فرایندهای فیزیولوژیک نهفته در مغز ما و امواج مغزی موجود در آن دائما و بدون دخالت آگاهانه ی ما بر روی رفتار، افکار، عملکرد و وضعیت سلامت جسمی و روانی ما تاثیر گذارند.

هیچ یک از ما انسان ها در شرایط طبیعی و نرمال نمی توانیم در مورد نحوه ی عملکرد هر یک از این واکنش های فیزیولوژیک غیرارادی و امواج مغزی موجود در مغزمان اطلاعات دقیق و روشنی داشته باشیم.

نوروفیدبک به انسان کمک می کند تا از وضعیت امواج مغزی خود، از نحوه ی عملکرد واکنش های زیست شناختی غیرارادی مغز خود در لحظه، آگاهی و شناخت دقیق و فوری کسب کند. این افزایش آگاهی و شناخت به فرد کمک می کند تا بتواند در جهت رفع اشکالات و ناهنجاری های موجود در امواج مغزی خود اقدام کند. افزایش آگاهی نسبت به وضعیت امواج مغزی باعث می شود فرد بتواند کنترل بیشتری بر این امواج  داشته باشد.

بیشتر بدانیم: نوروفیدبک چیست؟    TDCS چیست؟   بازی درمانی در مشهد

 

ارایه بهترین خدمات را شایسته شما میدانیم

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار