4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز روانشناسی کودک و نوجوان در مشهد

5/5

آدرس مرکز روانشناسی کودک و نوجوان در مشهد

ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز روانشناسی کودک و نوجوان را معرفی میکنیم

 

مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره کودک یکی از حوزه های معماری محیطی هستند که نقش عمده ای را در سلامت فرد و جامعه ایفا می نمایند. نقش آموزش های روانشناسی در توسعه سلامت روان جامعه انکار ناپذیر است. بی توجهی و ناآگاهی در مسایل تربیتی و آموزشی در بسیاری از کشورها نتایج نامطلوب خود را نشان داده است.

در دیدگاه های روانشناختی و اجتماعی-فرهنگی  این بحث وجود دارد که فرد و محیط را نمیتوان جدا از هم مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و هر یک تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی بر یکدیگر میگذارند.

آغاز پرورش و تشکیل ساختارهای اصلی شخصیت و بسیاری از توانایی های انسان، در دوران کودکی است. آغاز پرورش قدرت تخیّل و خلاقیت،مسئولیت پذیری، آرامش پذیر بودن یا برعکس و… نیز از دوره کودکی شکل می گیرد.

از نظر فروید،منبع شخصیت را باید در تجربیّات دوره کودکی فرد یافت. از این رو لازم  است در مرحله آغازین رشد کودک، پرورش شخصیت و ابعاد صلی انسانی مورد توجه قرار گیرد.

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار در واحد تخصصی کودک، دارای امکانات و خدمات مشاوره و روانشناسی کودک، نوروتراپی، بازی درمانی فردی و گروهی، گفتاردرمانی و اجرای جلسات آموزش گروهی فرزندپروری ویژه والدین و مربیان میباشد و با بهره گیری از متخصصانی مجرب و کارآزموده در خدمت مراجعین گرامی میباشد.

مرکز خدمات روانشناسی نوجوان در مشهد

نوجوانی یکی از دوره‌های بحرانی در مراحل رشد انسان است و  کارکردهای خانوادگی همچون حل مسئله، ارتباط، نقش‌ها، پاسخ‌دهی عاطفی، مشارکت عاطفی و کنترل رفتار نقش مهمی در این دوره‌ی بحرانی ایفا می‌کنند.

نوجوانی به سالهایی اطلاق میشود که کودکی را به بزرگسالی پیوند میزند، یعنی نوجوانی معرف دوره تغییر عمیقی است که کودک را از بزرگسال جدا میکند. این دوره واقعا به معنای دگرگون شدن است. نوجوان دایما در حال تغییر در ابعاد شناختی-ذهنی، روانی، هیجانی،رفتاری، اعتقادی و اخلاقی است و همواره بی ثباتی هایی بارز در این ابعاد نمایان میگردد.

با توجه به تغییرات ناگهانی و سریع رشدی در نوجوانی، قطعا ضروری و لازم مینماید که در تقابل و رفتار با وی، تمهیدات روانشناختی و متعارفی صورت گیرد و از بکارگیری روش های تربیتی سنتی یا سلیغه ای پرهیز جدی گردد، چرا که نوجوان تحت تاثیر این روابط مخرب والد-فرزندی و جو متشنج خانواده دچار بحران بیشتری گردیده و قطعا به انحرافات رفتاری، شخصیتی و اخلاقی کشیده خواهد شد.

روانشناس و مشاور متخصص نوجوان با دانش و آگاهی کافی در خصوص شناسایی نیازها و خصیصه های نوجوانی و تسلط بر سبک های ارتباطی والدین با نوجوان، بخوبی قادر است والدین را در مسیر صحیح تربیت قرار دهد و از بروز بسیاری مشکلات پیشگیری کند.

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد

وروفیدبک به معنی آموزش دادن مغز توسط خود مغز است. در حقیقت مغز با فیدبک هایی (بازخورد) که از بدن و محیط اطراف خود می گیرد به کنترل و تنظیم کارکردهای مختلف جسمی و روانی و تعامل با محیط   می پردازد.

دستگاه نوروفیدبک نیز با اطلاعاتی که از امواج مغزی ارائه می دهد،  به مغز کمک می کند تا   فعالیت ها و کارکرد خود را به شکلی مطلوب تنظیم نماید. . در این روش با انعکاس فعالیت­های جاری و حاکم بر مغز در حال فعالیت، به آن نشان می­دهیم که “الان و در این لحظه، در چه وضعیتی بسر می­برد”و می­آموزد که برای انجام یک تکلیف خاص، به چه آرایشی از امواج مغزی و در چه زمانی خاص، نیاز دارد.

بنابراین فیدبکی که مغز از خود دریافت می­کند بر اساس امواج مغزی است.

واحد تخصصی نوروتراپی « استاد مغز» با استفاده از بهترین تجهیزات اماده ارایه خدمات نوروتراپی به شما عزیزان میباشد.

آدرس دفتر مشاور خانواده درمانی در مشهد

خانواده به عنوان مرکز و هسته اصلی مراقبت هاست و تحقیقات متخصصینی که با خانواده کار می کنند نشان داده است که موثرترین خدمات پرورشی آنهائی هستند که بر نقش خانواده در درمان تاکید می کنند.

خانواده اصلیترین جزء اجتماع بوده و دستیابی به جامعه سالم در گرو سلامت خانواده می باشد. توصیف دقیق ویژگیهای هر جامعه مستلزم مطالعه عمیق و روشن کیفیت روابط خانوادگی موجود در جامعه است. لذا برای بهبود وضع اجتماع، تلاش برای بهبود وضع خانواده و افراد آن مهمترین مسئله می باشد.

در میان عوامل تأثیرگذار بر سلامت روانی انسانها، خانواده نقش بسیار مهمی دارد. ریشه بسیاری از نابهنجاریهای روانی و رفتاری انسانها در خانواده است و
در عین حال بسیاری از پیشرفتهای بشر نیز از خانواده نشات میگیرد
. خانواده به عنوان واحد عاطفی-اجتماعی، کانون رشد و تکامل، التیام، تغییر و تحول،
آسیب و عوارضی است که هم بستر شکوفایی و هم فروپاشی روابط میان اعضایش است.

از سویی دیگر خانواده شالوده ی اساسی در ساختار اجتماعی جوامع است که سلامت یا عدم سلامت آن قوام و اضمحلال جامعه را در پی دارد.

با ما برای استفاده از دانش و تجربه جمعی از بهترین متخصصان حیطه سلامت روان تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار