4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین مشاوره جدایی در مشهد

5/5

بهترین مشاوره جدایی در مشهد

وقتی افراد پیمان زناشویی می ‌بندند هیچ‌ کدام به جدایی فکر نمی ‌کنند. در حقیقت آن‌ها امید زیادی به تعهدات ازدواج خود داشته و می‌ خواهند همیشه با هم بمانند. با این ‌وجود از بین رفتن اعتماد، ناسازگاری، خیانت، عدم صداقت و اطمینان نداشتن در کنار یکدیگر عوامل باعث می‌ شود زوجین تصمیم به جدایی بگیرند.

وقتی این حقیقت بر شما آشکار می‌ شود که کسی که دوستش داشته‌اید همسر خوبی برای شما نیست برای بهبود رهایی از این وضعیت نیاز به یک سیستم حمایتی دارید. اگر ازدواج شما برای سال‌ها ادامه داشته است دوستان شخصی خود را از دست داده‌ اید، اجتماع شما را قضاوت می ‌کند و تمامی سرمایه‌گذاری‌های عاطفی شما برعکس شده و شاید باعث افسردگی تان شود.

چیزی که اغلب استاندارد می ‌دانیم این است که همسران به حدی از خوشبختی خود در ازدواج فاصله می‌گیرند که دیگر نمی‌ توانند با هم باشند. در این بین فرزندان و ویژگی‌های شخصیتی فرد نیز دخیل می‌شوند که باعث خواهند شد زوجین در ابتدا تصمیم به طلاق بگیرند. در ابتدا شاید تصمیم به یک جدایی موقت بگیرند تا مدتی همدیگر را نبینند اما این کار بعد منجر به طلاق خواهد شد.

بهترین مشاوره تلفنی طلاق و جدایی در تهران - خانه مهر

آثارطلاق در افراد چگونه است

جدا شدن زوجین از یکدیگر ممکن است آثار متفاوتی نسبت به مرد و زن و واکنش هریک از زوجین در یک کیس نسبت به زوجین دیگر در کیس دیگر متفاوت باشد. معمولا مردان، طلاق را به عنوان یک اتفاق می پندارند در حالی که طلاق در نگاه زنان به عنوان شروع همه گرفتاری و نا امیدی هاست. هرچند در جوامع امروزی با تلاش زنان و تعریف جایگاه شان خوشبختانه زنان دیگر نگاه قبلی خود را به طلاق تغییر داده اند.

از دیدگاه جامعه با توجه به بافت فرهنگی،زنان پس از طلاق دچار آسیب بیشتری نسبت به مردان می شوند. زنان در جریان طلاق ممکن است به دلیل وابستگی شدید عاطفی، عدم استقلال مالی، موضوع سرپرستی کودکانشان و تصمیم گیری در مورد آن متحمل سختی های بیشتری شوند. در آغاز راه دچار بی برنامگی و نا امیدی نسبت به آینده و ترس از نگاه جامعه به عنوان زن مطلقه نسبت به یک مرد، و این برچسب خود پیامدهای زیان باری را به دنبال خواهد داشت

دیدگاه جامعه نسبت به مقصر دانستن مرد و قضاوت منفی عموم که در پایان هر رابطه ابتدا انگشت اتهام به سوی مردها می باشد. این دیدگاه منفی می تواند باعث بروز مشکلاتی در روابط کاری، روابط دوستان، حتی روابط مرد با دیگر اعضای خانواده که به دنبال خود عواقبی چون افزایش خطر بزهکاری، انحرافات جنسی و مصرف مواد گردد.تصور نادرست جامعه از اینکه مردان در برابر مشکلات این چنینی قوی تر هستند دیگر نیازی به حمایت و توجه دیگران ندارند.

آثار طلاق بر کودکان

  • ترس از طرد و ترک شدن:در این حالت فرد بیشتر ترس از محرومیت عاطفی و توجه افرادی که برایش مهم هستند را دارد.
  • احساس افسردگی:افسردگی به دنبال احساس تنهایی، اندوه، ترس از دیده نشدن که از تاثیرات مستقیم طلاق اتفاق می افتد در واقع زمانی که کودک آمادگی با موضوع طلاق را نداشته باشد دچار این آسیب می شود
  • روحیه پرخاشگر: از پیامدهای محرومیت ها از مهر و محبت والدین است. در این نوع بیماری چون نوجوان امکان مذاکره حضوری و مستقیم و متقابل با پدر و مادر خود را نمی یابد و از طرفی سوال های خود را بی جواب می بیند، روحیه عصیان و پرخاشگری در او به وجود می آید.
  • حسادت و سوظن:کودک طلاق در بیشتر موقع خودش و جایگاهش را با دیگر کودکان هم سن خود مقایسه میکند و پدر و مادر را منشا تمام مشکلاتش میداند.
  • احساس گناه :هنگامی که سن کودک پایین باشد و درکی از مسئله طلاق ندارد خودرا عامل تمام مشکلات میداند و از این بابت احساس گناه می کند.
  • ترس از آینده :جر و بحث والدین باعث میگردد که در بسیاری از موقعیت ها کودک نادیده گرفته شود و بعد از طلاق و جدایی پدر و مادر نیز کودک با یکی از والدین زندگی میکند و حس حمایت در او کمرنگ میگردد که باعث میشود احساس پوچی و عدم اهمیت در او تقویت شود.

آثار منفی طلاق

 

 

 

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار