4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس متخصص انواع افسردگی خفیف

5/5

آدرس متخصص انواع افسردگی خفیف

این نوع از افسردگیها نوع ملایم و منطقیتری را نسبت به افسردگیهای عمده دارند. مانند

۱- افسرده خویی: که از نظر لغوی به »بدخلقی« نیز مشهور است و به آن افسردگی نوع عصبی نیز میگویند. این افراد اکثرًا انرژی کافی را برای انجام دادن و فعالیت کار و تنوع را ندارند و روزگار را با بیحوصلگی و حتی کار نکردن میگذرانند، اطرافیانشان به اینان تنبل و تنپرور را برچسب میزنند و معموًلا در زندگی زناشویی نیز اینگونه افراد دچار اختلاف، نزاع و درگیریهای خاصی از این بابت میشوند و اکثرًا یا میتوانند تنها کار کنند! و یا اینکه فقط تفریح کنند! و بیقید و بند باشند. حدود ۲۰درصد از افراد افسرده از اینگونهاند!

۲- افسردگی شیدایی: که با اختلال دو قطبی نیز همراه است به این صورت که افراد مبتلا به آن گاهی احساس شیدایی و دیوانگی، خوشبختی و نیرومندی را دارند و گاهی اوقات احساس شدید افسردگی را تجربه میکنند و معموًلا این دوره شیدایی حدود ۱تا۳ ماه طول میکشد و دوره افسردگی بین دو تا شش ماه بهطول میانجامد!

این افراد به هیچوجه خلق ثابتی ندارند و حتی بسیاری از افراد خلاق نیز دیده شدهاند که به این اختلال دچارند و این اختلال بهخصوص در افراد هنرمند و دانشمند هفت برابر بیشتر از مردم عادی میباشد.

۳-افسردگی فصلی: به عنوان مثال فردی در زمستان حالت شدید افسردگی را دارد ولی بهمحض آمدن بهار این افسردگی از بین میرود؛ طبق تحقیقات انجام شده هرقدر که افراد به سمت قطب شمال زمین نزدیکتر باشند احتمال افسردگی آنها بیشتر وجود دارد و حتی این افراد با ابری شدن هوا میزان افسردگیشان افزایش مییابد و حتی متخصصین بر این باورند که: یکی از دلایل بروز افسردگی در کشور سوئد میتواند همین مسئله باشد!

افسردگی با هر اسمی و به هردلیلی که ایجاد شده باشد با استفاده از فنون نوروفیدبک قابل درمان است.

درمانگر مجرب درمان افسردگی

و به هرحال برای رفع افسردگی باید با مشکلات خاصی مبارزه کنید و در این رابطه باید بدانید که برای مقابله نمودن با مشکلات تنها سه راه وجود دارد:

اول: مشکلات را از بین ببریم و یا تغییرشان دهیم!

دوم: خودمان را تغییر دهیم و نگرشمان را عوض کنیم!

سوم: به آنها فکر نکنیم و آنها را فراموش کنیم!

ولی شما کدام راهها را میپسندید؟ برای اینکه بتوانید از شکستهایتان به موفقیت برسید باید چیزهایی را که نمیتوانید تغییر بدهید و آنهایی را که نمیتوانید تغییر بدهید واقعبینانه بپذیرید و قطعًا زمانیکه فردی به این دو تشخیص متفاوت برسد به یک بینش واقعگرایانه دست یافته است!

در نظر داشته باشید که تمام این راه های گفته شده مربوط به زمانی است که شما دچار احساس افسردگی شده اید نه اختلال افسردگی!

درصورتیکه شما به اختلال افسردگی مبتلا شدید باید به روانشناسان بالینی مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید. زیرا افسردگی های شدید میتواند منجر به ازکار افتادگی و حتی خودکشی شود و پشت گوش انداختن درمان میتواند منجر به عواقب زیانبار برای شخص گردد.

مرکز مشاوره آرامش ماندگار با تیم قوی و متخصص خود میتواند بشما کمک کند.

 

مشاوره ویژه درمان مشکلات شب ادراری در کودکان

روش که می‌تواند در پاره‌ای از اوقات برای والدین موثر باشد؛ این است که به محض اینکه کودک احساس کرد باید به دستشویی برود، وی را به حمام ببرید و از او بخواهید چند دقیقه ادرار خود را نگه دارد. این عمل در دراز مدت به آن‌ها کمک می‌کند تا توانایی بیشتری برای نگه داشتن ادرار داشته باشد

. البته طبق نظر روانپزشکان این روش کار درست و مناسبی نیست. چرا که با نگه داشتن ادرار ممکن است، موارد عفونت زا مثل باکتری‌ها تجمع بیشتری درون مثانه و یا مجاری ادراری داشته باشند. از این رو این عمل خود می‌تواند مشکلات به مراتب بزرگ‌تری از شب ادراری برای کودکان ایجاد کند.

هیچ عنوان با کودکی که شب ادراری دارد، بد برخورد نکنید. چرا که استرس و اضطراب ایجاد شده می‌تواند اوضاع فرزنتان را بدتر کند. در چنین شرایطی کلمات محبت آمیز به مراتب می‌تواند تاثیر گذار‌تر باشد؛ چرا که این امر اصلا در اختیار کودکان نیست.
– قبل از رفتن به تخت خواب فرزندتان را تشویق کنید تا مثانه خود را خالی کند.
– کودک را تشویق کنید که مایعات بیشتری در صبح و بعد از ظهر بنوشید، اما مصرف مایعات در شب را محدود کنید.
– اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار حتی شکلات داغ، چرا که این مواد باعث تحریک مثانه می‌شوند.
این مشکلات نیز قابل درمان است. کافی است به مرکز ما مراجعه کنید و مشاوره مربوط به مشکلتان را دریافت کنید. درصورت همکاری با روانشناس ، حتما به حل مشکلتان خواهید رسید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار