4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس متخصص خانواده و ازدواج در مشهد

5/5

مشاور متخصص پیش از ازدواج

تغییر نگرشها در سالهاى اخیر، سبب افزایش سن ازدواج در دختـران و پـسران شده است. بالا رفتن سن ازدواج، هم مىتواند به افزایش اضطرابهـا و فـشارهاى عصبى، کاهش انگیزه فعالیتهاى اقتصادى و آسیبپذیرى جنسى بینجامد، و هـم با سپرى شدن دوران شور جوانى، انگیزه تشکیل خانواده را کم و دخترانـى را کـه به سنین بالا رسیده اند از دسترسى به تشکیل خانواده مأیوس کند.

کم شـدن انگیـزه ازدواج و بـالا رفـتن سـن آن، مـىتوانـد پیامـد عوامـل پرشماری باشد.

شاید بتوان یکی از مهمترین این عوامل را شیوه زندگی مـدرن و سیطره تفکر مادی گرایی در جهان کنونی دانست که آثار خود را در فردگرایى مفرط، محاسبه گریهاى کوته نظرانه و مواردى مشابه نـشان مـیدهـد.

فراهم نبودن اوضاع مناسب اقتـصادى و اشـتغال بـه تحـصیل از موانـع ازدواج شمرده مىشود و آغاز زندگى را تا زمان کسب دارایى مناسب و اتمام تحـصیل به تأخیر مىانـدازد.

کـسانى هـم کـه پـیش از تـأمین اقتـصادى کـافى، ازدواج کرده اند، به دلیل آنکه نه مهـارتهـاى لازم را بـراى سـپرى کـردن زنـدگى در
شرایط حداقلى فراگرفته اند و نه خود را از دام فرهنگ مصرفزده رهانیده انـد، گرفتار معضلاتى در زندگى خواهند شد که حیـات خـانوادگى آنـان را تهدیـد مىکند.

مشاور متخصص پیش از ازدواج بخوبی میتواند بواسطه دانش، تجربه و تخصص خود، جوانان و خانواده ها را برای رسیدن به یک زندگی سالم و ازدواج موفق راهنمایی و هدایت نماید.

آدرس خانواده درمانگر خوب و با تجربه در مشهد

روانشناسان کارکردهاى مهم خـانواده را تنظـیم رفتـار جنـسى، تولیـد مثـل، حمایت و مراقبت، ایجاد آرامش روانى، ارضاى نیازهاى عاطفى، جامعه پـذیرى و کنترل و نظارت مىدانند؛ البته به این موارد باید نقـش بـى بـدیل خـانواده در پـرورش معنـوى را نیـز افـزود. تحـولات خـانواده در دهـه هـاى اخیـر تمـام کارکردهاى یاد شده را در معرض آسیب قرار داده است.

به عنوان مثال، افزایش زمینه هاى تحریک جنسى، که به ویژه با گسترش ابزارهـاى جدیـد تکنولوژى شاهد آنیم، به افزایش آستانه رضامندى جنـسى انجامیـده اسـت. در این صورت، با وجود برقرارى رابطـه جنـسى متعـارف بـا همـسر، رضـامندى جنسى حاصل نمىشود.

نتیجه این نارضایى، تمایل به برقـرارى رابطـه جنـسى خارج از چارچوب ازدواج با افراد متعدد یا به شیوه هاى نامتعـارف (خـشونت
جنسى و…) است؛ چنانکه افزایش فـشار ناشـى از تعـدد مـشاغل در آقایـان و فشار دوچندان ناشى از جمع میان کار خانگى و مشاغل رسمى در زنان، همراه با افزایش استرسها و ضـعف مهـارت زوج در برقـرارى ارتبـاط جنـسى نیـز کارکرد جنسى خانواده را تضعیف مىکند.

ارتباط با یک مشاور خوب و باتجربه خانواده میتواند عامل موثری در پیشگیری و درمان معضلات متعد خانواده و فرد گردد.

آدرس کلینیک مشاور تربیت جنسی کودک و نوجوان

ضعف خانواده در تربیت جنسى فرزندان را نباید از نظر دور داشت. در گذشته اى نه چندان دور، والدین مسائل جنسی را ـ هرچنـد بـه گونـهای بـسیار کمرنگ ـ به فرزندان آموزش میدادند و آنان خود را موظـف بـه نظـارت بـر رفتار جنسى فرزندان مىدانستند.

امروزه با جانشینىِ نادرستِ نهادهـاى رقیـب، خانواده رفته رفته حساسیت خود را در زمینه آموزش جنسى و نظارت از دست میدهد و زمینه بروز خطرات و آسیب های متعدد را برای کودکان و نوجوانان افزایش میدهد.

با آنکه فرزندآورى از عوامل مهم ایجاد آرامش روانى مادر، نـشاط افزایـى در خانواده و عامل استحکام آن است، اکنون تمایل به فرزندآورى در زوج هاى جـوان کمتر از گذشته است و فاصله میان ازدواج و نخستین باردارى افزایش یافته اسـت.

مشغله های گوناگون والدین در زمینه تعمین معاش و آسایش خانواده و درگیری های شغلی و نبود فضای مناسب آموزش خانواده، موجب شده امروزه شاهد شیوع بالای انواع اختلالات عملکرد جنسی در بزرگسالان و نوجوانان باشیم و سن درگیری با این مشکلات روزبه روز کاهش یافته و در نتیجه آسیب وارده بر فرد عمیق تر خواهد بود.

با هئف پیشگیری و درمان آسیب های جنسی، مشورت با متخصصین این امر کامل ضروری مینماید.

با ما برای رسیدن به بهترین مشاوران و رواشناسان خانواده، ازدواج، طلاق و کودک و نوجوان تماس بگیرید.

بیشتر بدانیم: روانشناس خوب کودک و نوجوان          مشاور متخصص قبل از ازدواج

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار