4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس کودک و نوجوان آقا در مشهد

5/5

روانشناس کودک و نوجوان آقا در مشهد

زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هریک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگیهای خاص خود تبعیت مینماید که آگاهی از آنها برای مربیان، سرپرستان و تربیت کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثال کسی که با سالمندان سروکار دارد آشنایی او با ویژگی ها ، مسایل و مشکلات سالمندان اولویت دارد.

در این میان آشنایی والدین و سرپرستان تربیت که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند با ویژگیهای رشدی، مسالل، نیازها و … کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا میکند تا بتوانند در تربیت آنها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

روانشناس کودک و نوجوان تسلط کافی بر نیازهای رشدی هر مرحله سنی داشته و بر موضوعات تربیتی به خوبی آگاهی و شناخت دارد. اهمیت روابط والد-فرزندی و تاثیرات مثبت یا منفی کیفیت این ارتباطات بر روان فرزندان و شکل گیری شخصیت آنها را درک کرده و با توجه به تمام این مسایل میتواند نقش تعیین کننده در بازسازی و اصلاح روابط والد-فرزندی بگذارد و همچنین مسایل شخصیتی کودک یا نوجوان را با فنون تخصصی تحت درمان و بهبودی قرار دهد.

ما به شما یکی از بهترین روانشناسان کودک و نوجوان آقا یا خانم را معرفی میکنیم.

روانشناس متخصص تربیت جنسی کودک و نوجوان

ضعف خانواده در تربیت جنسى فرزندان را نیز نباید از نظر دور داشت. در گذشته اى نه چندان دور، والدین مسائل جنسی را ـ هرچنـد بـه گونـه ای بـسیار
کمرنگ ـ به فرزندان آموزش میدادند
و آنان خود را موظـف بـه نظـارت بـر رفتار جنسى فرزندان مىدانستند. امروزه با جانشینىِ نادرستِ نهادهـاى رقیـب،
خانواده، رفته رفته حساسیت خود را در زمینه آموزش جنسى و نظارت از دست مىدهد.

رشد تکنولوزیهای ارتباط مجازی و در دسترس تر قرار گرفتن اینترنت و فضای مجازی در سنین پایین تر، زمینه آگاهی های فراتر از سن را ایجاد نموده و این مسئله خود باعث بروز انحرافات متعددرفتاری و جنسی در کودکان و نوجوانان گردیده است. پدیده بلوغ زودرس نیز تحت تاثیر تغییرات کیفیت مواد غذایی و تشدید تحریکات محطی عاملی تهدید کننده دیگر بر سر راه رشد سالم جنسی فرزندان عزیزمان است.

لذا والدین باید اهمیت آموزش مسایل تربیت جنسی و رسیدگی هر چه سریعتر به نشانه های انحراف رفتار جنسی را درک کرده و از روانشناس متخصص تربیت جنسی کودک و نوجوان بهره بگیرند.

بیستر بدانیم:  نوروفیدبک چیست؟      روانشناس خاانواده و ازدواج در مشهد

روانشناس کودک متخصص مشکلات رفتاری و تربیتی

دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی و شکل می گیرد. اغلب اختلالات رفتاری ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی است. این بی توجهی منجر به عدم سازش با محیط و بروز مشکلات رفتاری برای کودک می شود.

مشکل رفتاری به رفتار فردی اطلاق می شود که بدون پایین بودن بهره هوشی، تعادل روانی و رفتاری از اندازه عمومی اجتماع دور و دارای شدت، تکرار، مداومت در زمانها و مکانهای متعدد باشد. به طوریکه در عملکرد تحصیلی، رفتاری دچار درماندگی و یا کاهش میزان کارایی فرد گردد.

این گونه کودکان مرتب از سوی اطرافیان طرد میشوند و در مدرسه مرتب از آنها گله و شکایت دارند. لذا توجه به مشکلات شایع رفتاری کودکان یکی از موضوعات حائز اهمیت و شناسایی سریع و به موقع اختلالات، امکان درمان سریعتر آنان را مهیا می سازد.

این نکته را باید جدی دانست که برای رفع مشکلات رفتاری و تربیتی فرزندان باید از متخصص آن بهره جست، چرا که در موارد بیشماری بکارگیری روش های سنتی و استفاده از راهکارهای غیر تخصصی بسیار آسیب زا بوده است.

برگزاری کارگاه های فرزندپروری توسط روانشناس کودک

فرزندپروری موفق یکی از مفاهیم جدید در عرصه ی تربیت کودک است که والدین را برای داشتن فرزندی شاد و موفق یاری می دهد . قصد داریم در این مقاله ۵ گام برای فرزندپروری موفق و شگردهای تربیتی را که توسط مشاوره کودک انجام می شود را برای شما عزیزان بازگو می کنیم.
بی شک اگر والدین جدا از داشتن فرزندی با نمرات بالا و تحصیل کرده به فرزندی شاد و موفق در روابط فردی و بین فردی اهمیت دهند به دنبال دانستن سبک های فرزندپروری می روند.مشاوران و روان شناسان متخصص در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار آماده هستند تا بهترین و به روز ترین شیوه های فرزند پروری و تربیت فرزند را به شما آموزش دهند.

باز درمانی فردی و گروهی ویژه کودکان دختر و پسر

اغلب درمانهایی که در مورد کودکان و نوجوانان با اختلال رفتاری صورت میگیرد، در چارچوب رویکردهای گوناگونی قرار دارند: دارودرمانی، رفتاردرمانی، رواندرمانی،خانواده درمانی، گروه درمانی و بازی درمانی.

درمان های غیردارویی مثل بازی درمانی برای درصد قابل توجهی از کودکان مفید بوده است. هرگاه زبان کلامی برای ابراز افکار و احساسات کودکان کفایت نکند، درمانگران از بازی درمانی برای کمک به کودکان برای چیزی که آنها را ناراحت کرده است، استفاده میکنند.

بازی درمانی رویکردی با ساختار و مبتنی بر نظریه ی درمان است که فرایند یادگیری و ارتباط طبیعی و بهنجار کودکان را پایه ریزی میکند.

بازی به عنوان یک ارتباط بین فردی و یا بین کودک و یک درمانگر آموزش دیده در فرایند بازی درمانی توصیف میشود که رشد یک ارتباط امن را برای کودک تسهیل میکند. کودک از طریق بازی، در جست و جوی راه هایی برای کاهش آشفتگی های هیجانی است، به خود طوری که کودک در طی تعامل با درمانگر، پذیرش، تخلیه هیجانی،کاهش اثرات رنج آور، جهت دهی مجدد تکانه ها و تجربه هیجانی تصحیح شده را تجربه میکند.

کلینیک نوروفیدبک ویژه کودک و نوجوان در مشهد

در کلینیک تخصصی نوروتراپی واحد « استاد مغز » ، خدمات عصب درمانی در بهترین حالت ممکن و با پیشرفته ترین تجهیزات زیر نظر متخصصین مجرب و کارآزموده اجرا میگردد.

ما مفتخریم که ارایه خدمات نوین و موثر نوروتراپی را هم برای سنین کودک و نوجوان و هم برای سنین بزرگسال فراهم آورده ایم.

نوروفیدبک امروزه بعنوان روشی غیر تهاجمی، ایمن، بدون عوارض و دارای اثرات ماندگار شناخته شده و مورد استقبال ویژه متخصصان حیطه علوم اعصاب و روان قرار گرفته است.

نوروفیدبک در دو حیطه مورد استفاده قرار میگیرد:

۱- ارزیابی

۲- درمان

در بخش ارزیابی میتوان کارکرد فعالیت سلولی مغز را در تولید امواج مغزی به خوبی بررسی نمود و ناهنجارها، کژکاری های تولید فرکانس را در هر بخش از مغز شناسایی نمود. از طریق ارزیابی دقیق است که میتوان برای درمان از پروتکل های صحیح و مفید استفاده نمود.

ارزیابی به ما در تشخیص علل و منشاء مشکلات روانی و عصبی از منظر عملکرد مغزی کمک مینماید و در نتیجه ما میتوانیم برای درمان مشکلات بالینی منشاء مسئله را مورد هدف قرار دهیم.

با ما با بهترین روانشناسان شهر در ارتباط باشید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار