4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس بالینی متخصص درمان اختلالات اضطرابی در مشهد

5/5

روانشناس بالینی متخصص درمان اختلالات اضطرابی در مشهد

چنانچه شما احساس اضطراب می کنید، می توانید مشکل خود را با یک روانشناس بالینی در میان بگذارید. روانشناس بالینی با انجام مصاحبه، نشانه های همبسته با اضطراب را شناسایی میکند.

او درباره رویدادهای زندگی، فعالیتهای روزانه و نظر شما نسبت به این که زندگیتان چگونه می گذرد، پرسش هایی مطرح می کند. افزون بر آن، پزشک شما را معاینه خواهد کرد.

ممکن است رواشناس بالینی شما را به متخصص غدد یا پزشک متخصص ارجاع دهد تا احتمال وجود مشکلات جسمانی و دلایل زیربنایی اضطراب شما را از آن طریق شناسایی کند. آزمایش های احتمالی در این زمینه عبارتند از: آزمایش کامل خون، تجزیه و تحلیل خون، آزمون های مربوط به عملکرد تیروئید و آزمایش ادرار.

شما می توانید با روانشناستان درباره نشانه های اضطراب خود صحبت کنید. او به شما روش هایی پیشنهاد می کند تا بتوانید اضطراب خود را مهار کنید. پزشک همچنین شرایط اضطراب آفرین شما را شناسایی می کند.

 

در صورتی که اضطراب شما شدید یا ناشی از هراس باشد، روانشناس بالینی ممکن است داروهایی را با همکاری روانپزشک تجویز کند تا ابتدا نشانه های اضطراب تخفیف یابد، اما برای درمانی پایدار و دایمی فنون درمان استرس یا مشاوره و روان درمانی بسیار کارآمدترند.

به منظور کاهش اضطراب، شناسایی و استفاده از روشهای تخفیف نشانه ها بسیار مهم است. در صورتی که شما دچار حملات اضطرابی به همراه نشانه های جسمانی میشوید، به طور مرتب به روانپزشک مراجعه کنید.

آدرس دفتر مشاوره جهت درمان اختلالات اضطرابی

با افزایش آگاهی تان از چگونگی تأثیرگذاری اضطراب و استرس، شما درخواهید یافت که کدام روش مقابله با اضطراب برای شما سودمند است و چگونه میتوانید از خود در برابر اضطراب محافظت کنید.

همچنین لازم است شما به مقدار کافی استراحت کنید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید. ورزش کنید، عصبی و درگیر نشوید و بالاخره فنون آرام سازی را یاد بگیرید. با روانشناس یا درمانگر خود درباره چگونگی کنترل رویدادهای اضطراب آفرین در زندگی تان گفتگو کنید.

جلسات درمانی اضطراب میتواند تلفیقی از دارودرمانی، رواندرمانی و عصب درمانی باشد که در بین این روش ها امروزه دارودرمانی جایگاه کم رنگ تری دارد و تاکید بر خدمات رواندرمانی و عصب درمانی است.

درمان اختلال های دوقطبی در مردان چگونه است؟

اختلال خلق و خوی دو قطبی گونه ای از اختلال تشوشات روانی (افسردگی)است که قبلا بنام بیماری تشوشات روانی خلق و خوی شیدایی (Mania) نامیده میشد.

 

 

این ناراحتی مرحله ای از بیماری خلق و خوی دو قطبی است که با انبساط خاطر، خلق تند، آشفتگی، هیجان و فعالیت بیشتر، افزایش سرعت تفکر و عقیده مشخص می شود.

افرادی که مبتلا به اختلال خلق و خوی دو قطبی می باشند، نوسانات بیش از حد خلق و خو در وجود شان دیده میشود مثل: تشوشات روانی (افسردگی)و غمگینی، افزایش روحیه وهیجان قابل توجه همراه با افزایش فعالیت های بدنی و ذهنی مشخص، هیجانات و تحریکات.

نوسانات در خلق و خو و رفتار به طور مکرر روی می دهد و انواع خفیف تا شدید را در بر گرفته و ممکن است که دوام واستمرار مختلفی را داشته باشند.
اختلال خلق وخوی دو قطبی حدود یک فی صد از جمعیت امریکا را تحت تآثیر می گذاردو حدود یک نفر از هر دوصد نفردر زمان های خاص به این نوع اختلال شدید مبتلا میشود.

شناخت و درمان زود وموثر برای صحت وسلامت آینده افراد مبتلا به اختلال خلق
وخوی دوقطبی حیاتی می باشد. با درمان موثر، افراد می توانند از یک زندگی پربار بهره مند گردند و زندگی عادی داشته باشند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار