4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اختلال اضطراب اجتماعی چگونه است

5/5
درمان اختلال اضطراب اجتماعی چگونه است

درمان اختلال اضطراب اجتماعی چگونه است

درمان اختلال اضطراب اجتماعی SAD، بستگی به شدت علائم عاطفی و جسمی شما و چگونگی عملکرد روزانه ی شما دارد.

طول درمان این اختلال نیز متفاوت است. برخی افراد ممکن است به خوبی به درمان اولیه پاسخ دهند و درمان شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به برخی اشکال حمایت و درمان‌های مکمل داشته باشند.

در این مطلب شما را با روش تشخیص و انواع روش‌های درمان اختلال اضطراب اجتماعی آشنا می‌کنیم.

مشخص شده است که هم درمان‌های دارویی و هم درمان‌های روان‌شناختی، در درمان اختلال اضطراب اجتماعی موثر هستند.

اختلال اضطراب اجتماعی عمومی، به بهترین شکل به ترکیب دارو و درمان پاسخ می دهد در حالی که درمان اختلال اضطراب اجتماعی به شکل روان‌شناختی، به تنهایی نیز برای افراد مبتلا به این اختلال کفایت می‌کند.

بنابراین اگر شما مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی باشید یا فکر می کنید که مبتلا به این بیماری هستید، باید بدانید که می توانید بر آن غلبه کنید و درمان اختلال اضطراب اجتماعی به سادگی امکانپذیر است.

ادرس دفتر مشاوره برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی، یکی از معمول ترین اختلالات اضطراب است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، در موقعیت های اجتماعی احساس عصبی بودن و ناراحتی می کنند.

آن ها خیلی نگران هستند که کار خجالت‌آور یا تحقیرکننده ای انجام دهند یا اینکه سایرین در مورد آن ها بد فکر کنند. این افراد خیلی خجالتی هستند و دائما احساس روی صحنه‌بودن دارند.

تجویز دارو برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی

چندین نوع مختلف از داروها برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی تجویز می شوند. هریک از آن ها مزایا و معایب خودشان را دارند که بستگی به موقعیت خاص شما دارد.

درمانگر متخصص اختلالات جنسی

معمولا تمام افراد درگیر در حوزه سلامت روان می توانند اختلالات نابهنجاری جنسی را تشخیص دهند از جمله، روانپزشکان، مشاوران، روانشناسان، پرستاران روانپزشکی، و مددکاران اجتماعی.

در عین حال، برای اطمینان از عدم وجود بیماری های پزشکی دخیل در برخی تمایلات لازم است که بیمار توسط پزشک متخصص نیز معاینه شده و برخی آزمایشات پزشکی از وی گرفته شود.

برای آنکه یک نفر به انحراف جنسی مبتلا باشد، باید دچار تجربه های مداوم و شدید از تحریک جنسی توسط موضوغ مورد علاقه خود، اقدام بر اساس تمایلات و فانتزی های خود باشد و این علائم در او حداقل به مدت شش ماه دیده شود.

به علاوه، لازم است که تمایلات وی باعث به وجود آمدن ناراحتی و تداخل زیادی با تحصیل، کار و عملکرد اجتماعی اش شده باشد.

 

اختلالات جنسی و درمان ان

 

متخصص درمان غیر دارویی اختلالات جنسی

نوروفیدبک در اصل، نوعی بیوفیدبک و بازخورد عصبی است که با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد تلاش می‌کند که نوعی خودتنظیمی را به آزمودنی آموزش دهد.

بازخورد، به طور معمول از راه صدا یا تصویر به فرد ارائه می‌شود و از این طریق، فرد متوجه می‌شود که آیا تغییر مناسبی را در فعالیت امواج مغزی خود ایجاد کرده‌است یا خیر.

بیشتر بدانیم: نورو فیدبک چیست؟ فواید ان کدام اند؟

اگر شما در حال دویدن هستید و پهلو شما شروع به آسیب دیدن کند، سرعت خود را کاهش می‌دهید، در حقیقت به یک پیام زیستی پاسخ می دهید. این فعالیت وشامل فرایندها و بخشهایی از بدن است که قابل کنترل ارادی و خودآگاه می باشند.

 

با ابزارهای مناسب، افراد می توانند همچنین کنترل فرایندها و بخش هایی از بدن که پیش از این تصور می شد ناخودآگاه و خارج از کنترل داوطلبانه است، را فراگیرند و آگاهانه بر درون سیستم عصبی خودمختار که عرق کردن، انقباض و انبساط عروق، فشار خون، ضربان قلب، سرعت تنفس، کشش عضلات صاف و حتی قرمز شدن و جوش زدن را کنترل می کند، تاثیر گذارند..

برای انتخاب یک درمان خوب، باید به مزایا و عوارض آن همزمان نگاه کرد. در مورد نوروفیدبک تا به حال عوارض جانبی خاصی ثبت نشده است.

نصب الکترودها روی سر نه تهاجمی است نه آسیب بالقوه‌ای دارد. نوروفیدبک صرفا سیگنال‌هایی را ثبت می‌کند و چیزی را بر آن‌ها تحمیل نمی‌کند بلکه از طریق فعالیت عادی خود مغز، سعی در تغییر امواج مغزی دارد.

در واقع امواج مغزی برآیند کار مغزا می‌باشند، پس با آموزش اینکه فرد کار کردن و فعالیت مغز را تغییر دهد، امواج مغزی اش هم تغییر می‌کنند. بنابراین خطر خاصی وجود ندارد.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار