4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان وسواس چگونه است؟

5/5

درمان وسواس چگونه است؟

آیا میخواهید بدانید وسواس چگونه درمان میشود؟ و بهترین درمان وسواس چگونه است؟

افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری – عملی، یا دچار وسواس‌های عملی، یا دچار وسواس‌های فکری و یا دچار هر دو با هم هستند.

اغلب آدم‌های مبتلا به وسواس فکری – عملی هم افکار ناراحت کننده و هم رفتار‌های تکرارشونده را تجربه می‌کنند.
ترس از نجس شدن یا نجس کردن، ترس از دست زدن به چیز‌های سمی یا آلوده، ترس از آسیب رساندن به کسی یا کشتن کسی که معمولا این فکر در مورد افراد نزدیک و کسانی که فرد آن‌ها را دوست دارد است، ترس از فراموش کردن انجام کاری غیراخلاقی یا انجام رفتاری خجالت‌آور، ترس از فراموش کردن انجام کاری مثل قفل کردن در یا بستن شیر گاز، ترس از ابتلا به یک بیماری مثل ایدز یا سرطان.

دلایل این اختلال دقیقا شناسایی نشده‌اند و این اختلال یک جنبه‌ی ارثی و عصبی دارد، اعضای خانواده افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری – عملی اغلب مبتلا به همین اختلال و سایر اختلالات اضطرابی هستند البته توارث تنها دلیل وسواس نیست.
یادگیری از اطرافیان و فشار‌ها و استرس‌های زندگی نیز در بوجود آمدن این اختلال نقش دارند.

بهترین درمان ها برای اختلال وسواس فکری و عملی:

نوروتراپی وسواس

نوروتراپی وسواس(عصب درمانی):

پژوهش هایی در زمینه درمان وسواس با استفاده از نوروفیدبک انجام شده است که نشانگر میزان کارایی بالای این روش در درمان اختلال وسواس با شدت های متوسط تا خفیف است. در این مطالعات درمان نوروفیدبک توانسته بود بهبودی معناداری را در علائم وسواس فکری-عملی بویژه کاهش میزان اضطراب و نشخوارهای فکری ایجاد کند. در حال حاضر بیماران وسواس میتوانند از فواید پایدار این تکنولوژی درمانی جهت حذف یا کاهش مصرف دارو و بهبودی علایم سود ببرند.

لازم به ذکر است مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، برای درمان اختلالات بالینی از جمله وسواس های فکری-عملی توسط درمانگرانی متخصص و با تجربه به صورت ترکیب روشهای اثربخشی همچون نوروتراپی و رواندرمانی و در موارد شدیدتر دارو درمانی نتایج ماندگار و رضایتبخشی برای مراجعین محترم برجای گذاشته است.

بیشتر بدانیم: نوروتراپی و نوروفیدبک چیست؟

بیشتر بدانیم: TDCS چیست؟

بیشتر بدانیم: AVE چیست؟

رواندرمانی اختلال وسواس:

روان درمانی  جزو جدا نشدنی اقدامات درمانی برای کاهش و یا برطرف کردن وسواس به شمار می آید. در فرآیند روان درمانی تکنیکها و روشهای مختلفی به فرد مبتلا ارایه شده و سعی میگردد وی را نسبت به ریشه این اختلال و چگونگی کنترل و توقف چرخه معیوب افکار،هیجانات و رفتارهای وسواسی آگاه ساخته و برای بیمار بینش حاصل کند.

همچنین مربی گری فرد بیمار در طول زندگی و چالشهای متنوع آن یکی از نیاز های اساسی افراد مبتلا به وسواس و توانایی های مورد تاکید درمانگر می باشد. رواندرمانی وسواس چند وجهی و چند بعدی بوده و نیازمند همکاری و تلاش تنگاتنگ بیمار و روانشناس بالینی می باشد، بطوریکه فقدان این همکاری و تلاش عمدتا منجر به صرف هزینه و زمان زیادی برای بیمار شده و در نهایت نیز سرخورده و مأیوس به قطع درمان اقدام میکند.

فرد مبتلا به وسواس خود را مسئول تر از دیگران دانسته و همواره سعی در جبران کاستی ها و اشتباهات آنان دارد.   متاسفانه وسواس اختلالی است که نه تنها باعث بهبودی اوضاع و جلوگیری از خطرات نمی شود بلکه در دراز مدت تبدیل به عذابی جانکاه و کشنده برای خود فرد و اطرافیان وی می گردد.

اختلال وسواس فکری و عملی در واقع نه تنها فرد را دچار اختلال در عملکرد زندگی میکند بلکه اطرافیان را نیز تحت فشار عصبی قرار داده و شرایط محیطی و خانوادگی دشواری را ایجاد مینماید، بدین لحاظ رواندرمانگر وسواس میبایست افراد نزدیک و درجه اول فرد مبتلا به این اختلال را در جلسات رواندرمانی و مشاوره دعوت نماید و در مسیر اصلاح و تغییر رفتار قرار دهد.

ما یکی از بهترین و کاملترین درمان های وسواس فکری و عملی را توسط متخصصان این امر ارایه میدهیم

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار