4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمانگر خوب اوتیسم

5/5

درمانگر خوب اوتیسم

اختلال اوتیسم جزو اختلالاتی است که حتی در موارد خفیف نیز نباید مورد سهل انگاری و کوتاهی در درمان قرار گیرد.

یکی از درمانگران خوب اختلال طیف اوتیسم را جهت تشخیص و درمان خدمتتان معرفی میکنیم.

اختلال طیف اوتیسم یا درخودماندگی چیست؟

اختلال طیف اوتیسم را بیشتر می‌توان یک اختلال نورولوژیکی که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند معرفی نمود. این اختلال در بیماران اوتیستیک باعث می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسمنتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و در تعاملات اجتماعی و یادگیری از محیط دچار مشکل میگردد. کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.
ریشه کلمه اوتیسم از واژه یونانی Autos به معنی «خود» گرفته شده است. البته این نام در طول زمان به صورت‌های گوناگونی به‌کار می‌رفته است مانند اوتیسم کودکی اولیه، یا اوتیسم کودکی. پس از مدتی این نام‌ها تقریباً مترادف با اوتیسم در بزرگسالان به کار رفت و پس از آن این اختلال را در هر دوره سنی به‌نام اوتیسم می‌شناسند.اختلال طیف اوتیسم(ASD) و اوتیسم دو واژه و عبارت کلی برای گروهی از اختلالات پیچیده در رشد مغز هستند.

درمانگر اتیسم خفیف در مشهد

کودکان درگیر با اختلال طیف اوتیسم اغلب تمایلات شدید و ویژه‌ای به مجموعه‌ای از رفتارها نشان می‌دهند، مقاومت در برابر تغییر ٰ رفتار های تکراری و کلیشه ای و نقص در ارتباط چشمی دارند و پاسخ‌های مناسبی به محرکات محیطی نمی‌دهند. این اختلالات تاثیرهای متعدد و بیشماری بر روند رشد می‌گذارند. هرچه این اختلال زود تشخیص داده شود و فرد مبتلا زودتر وارد چرخه‌های درمان گردد، زودتر می‌توان زندگی او را تغییر داد.
با توجه به اینکه ریشه اصلی بسیاری از مشکلات اختلال طیف اوتیسم در عملکرد مغزی فرد میباشد، اجرای جلسات نوروتراپی (عصب درمانی) با ترکیب بازی درمانی تخصصی و در مواردی گفتاردرمانی، بخوبی در بهبود نشانگان این اختلال موثر است.
بیشتر بدانیم: اوتیسم چیست؟
بیشتر بدانیم: نوروفیدبک چیست؟

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار