4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین درمان وسواس فکری و عملی

5/5

بهترین درمان وسواس فکری و عملی

یکی از بهترین درمان های OCD یا اختلال وسواس فکری-عمل،t ترکیب روش های درمانی نوروتراپی (عصب درمانگری) ، رواندرمانی و مشاوره بالینی تخصصی است.

ما یکی از بهترین مراکز درمان وسواس را به شما معرفی میکنیم.

اختلال وسواس چیست؟

ممکن است ذهن شما در یک فکر، ترس و یا نگرانی وسواس داشته باشد. به طور مثال وقتی دستتان به یک جسم می خورد، احساس بدی داشته و دستتان را مدام بشویید یا به نظرتان نفرت انگیر بیاید.

بیشتر بدانیم: وسواس چیست؟ علایم و نشانه های آن کدام اند؟

اعمال وسواسی

اعمال وسواسی به رفتار یا اعمالی گفته می شود که آن ها را بی معنا و یا افراطی بدانید ولی به اجبار اقدام به انجام آن ها می کنید.

درمان انواع وسواس فکری و عملی

وسواس انواع مختلفی دارد ولی به طور کلی به دو دسته وسواس فکری و وسواس عملی تقسیم می شود. تکرار اجباری رفتار و یا هجوم افکار تکراری به صورت ناخودآگاه باعث ایجاد وسواس می شود.

برخی از افراد بر این باورند که مثلا اگر بیش از حد ممکن وسایل خانه خود را تمیز و مرتب کنند دارای وسواس فکری هستند، این اشتباه است . لزوما هر فردی این ویژگی را داشته باشد وسواس ندارد.وسواس زمانی است که این کار باعث آزار خود و دیگران شود و وقت زیادی از فرد را بگیرد و آنگاه نیاز به مشاوره با یک روانپزشک خوب را خواهد داشت.
در اختلال وسواس فکری – عملی بیشتر وقت فرد به فکر کردن در خصوص افکار آزاد دهنده، سمج ، اعمال و افکار بیهوده معطوف شده و ممکن است باعث آزار اطرافیان هم بشود. این افکار می تواند در خصوص شغل، تحصیل، روابط خانوادگی و یا دوستی باشد.

بیشتر بدانیم: نوروتراپی چیست؟

لازم به ذکر است دارو درمانی در موارد شدیدتر و با تجویز روانپزشک میتواند همزمان با سایر روش های درمانی نوروتراپی و رواندرمانی ترکیب شود.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار