4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خوب درمان اختلالات خواب

5/5

کلینیک خوب درمان اختلالات خواب

همه ما ممکن است در برهه هایی از زندگیمان مشکلات خواب را تجربه کرده باشیم که تحت تاثیر شرایط موقعیتی، اعم از استرس، فشار کاری و… بوده اما به خودی خود رفع شده اند. اما اگر همین مشکلات خواب تداوم یابند و با تکرار تجربه آنها عوارض ناشی از بدخوابی ها را تجربه کنیم و در زندگی روزمره ما تاثیرات منفی برجای گذارد، با اختلالات خواب مواجه هستیم.

اختلال خواب شرایطی است که اغلب بر توانایی شما در داشتن خواب کافی و طبیعی تأثیر می گذارد و در نتیجه آن در عملکرد روزانه شما اختلال ایجاد نموده و باعث احساس خستگی، خواب آلودگی، سردرد، مشکلات عصبی و … میگرد.

خواب با کیفیت یک ضرورت است

غالبا داشتن اختلال خواب می تواند یک تجربه ناامیدکننده و ناتوان کننده باشد.  شما شب ها بد می خوابید ، که باعث می شود صبح احساس خستگی و کم انرژی بودن کنید. اما پس از آن ، هر چقدر هم که شب احساس خستگی کنید، هنوز در خوابیدن مشکل دارید.

درمان اختلالات خواب با تکنولوژی های نوین

درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

امروزه تکنولوژی های نوینی در قلمرو روانشناسی و روانپزشکی ظهور یافته که در حال جایگرینی دارودرمانی و هر درمان تهاجمی و دارای آسیب و عوارض دیگر است. خدمات نوروساینس اعم از نورفیدبک، TDCS ، AVE و … با اجرای پروتکل های اختصاصی و هدفمند و با پشتوانه علمی بسیار معتبر، به خوبی توانسته اند جایگزین دارودرمانی بوده و اثرات ماندگاری در بهبود انواع اختلالاتی همچون: وسواس ها، اضطراب ها، افسردگی، بیش فعالی/نقص تمرکز، اختلالات یادگیری و حافظه ای، ارتقاء تمرکز و توانمندی های ذهنی، میگرن و همچنین اختلالات خواب ایجاد نماید.

این ابزارها قابلیت تقویت و اصلاح عملکرد مغز را دارا هستند. در واقع هر یک از این روش های پیشرفته عصب درمانی به متخصصین کمک میکنند تا به رفع نقایص و ضعف های عصب شناختی پرداخته و مغز را به کارکرد مطلوب و طبیعی نزدیک نمایند.

روانشناس بالینی متخصص اختلالات خواب در مشهد

بی خوابی یک مشکل رایج در سراسر جهان است. طبق برآوردها، اعتقاد بر این است که تقریبا ۳۳ درصد از جمعیت جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. حتی افراد بدون بی‌خوابی مزمن اغلب با مشکلات خواب درگیر هستند.

شکی نیست که خواب نقش مهمی در سلامت جسمی و ذهنی ایفا کند. بی خوابی در مدتی کوتاه میتواند باعث کج خلقی و احساس خستگی می شود. کمبود خواب با پیامدهای ناخوشایند سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و افسردگی و اضطراب مرتبط است.

رابطه اختلالات خواب و بیماری های روانی دو سویه است. برخی شرایط روانی باعث مشکلات خواب می شوند و اختلالات خواب نیز می‌تواند علائم بسیاری از بیماری‌های روانی از جمله افسردگی، اضطراب و اختلال دو قطبی را تشدید کند .

تحقیقات نشان می دهد که رابطه بین خواب و سلامت روانی پیچیده است. دیدگاههای اخیر نشان می دهد که خواب همچنین می تواند در پیشرفت و بقاء مشکلات مختلف سلامت روان نقش مهمی داشته باشد.

مراجعه به روانشناس بالینی متخصص اختلالات خواب میتواند شما را در رسیدن به یک درمان موثر و ماندگار غیر دارویی یاری رساند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار