4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک نقشه مغزی در مشهد

5/5

آدرس کلینیک نقشه مغزی در مشهد

یکی از ابزارهایی که همکاران ما در کلینیک تخصصی نقشه مغزی ما در مشهد برای مراجعین تجویز می کنند، الکتروانسفالوگرافی کمی (qEEG) یا نقشه مغزی است.

 مغز انسان پیچیده‌ترین ساختار موجود در جهان است. مغز دارای ۱۰۰ میلیارد سلول عصبی است. این سلول در هر لحظه از زمان مشغول به کار و فعالیت هستند که نتیجه آن شکل گرفتن رفتارها، احساسات و تفکرات است.

فعالیت سلول‌های مغز را می‌توان از طریق دستگاه‌های جدید نوار مغز با دقت بسیار ثبت کرد. نوار مغزی کمی (QEEG) شکلی ارتقا یافته از الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغزی سنتی است. کلینیک نوروتراپی توانش خدمات  نقشه مغزی QEEG را به مراجعین خود با هزینه مناسب  ارائه می دهد

نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG) یک ابزار تشخیصی است که با استفاده از پردازش نوار مغزی یا EEG میزان فعالیت الکتریکی را در قسمت های مختلف مغز اندازه می گیرد.

با استفاده از QEEG  می توان عملکرد مغز را بررسی کرد و  مشخص نمود که فعالیت الکتریکی در کدام نواحی مغز کم و زیاد شده است و بدین ترتیب نقاط ضعف و قدرت و مشکلات (اختلالات) مغزی بر ما آشکار می شود.

اختلالاتی نظیر AD/HD، اضطراب، افسردگی، آلزایمر ، اختلالات یادگیری، اختلال وسواس اجباری  … با استفاده از QEEG قابل تشخیص اند.

مرکز معتبر نقشه مغزی در مشهد

نتیجه‌ی این پردازش‌ها تبدیل به یک سری تصویر (سرهای رنگی ) می شود که به آن QEEG  یا  نقشه مغزی می گوییم. در واقع نقشه مغزی روشی است که با آن می‌توانیم زبان مغز را ترجمه کنیم. در نقشه مغزی، هر سر رنگی مربوط به فعالیت یک موج مغزی است.

نحوه کارکرد این امواج در کنار هم باعث می شود تا ما عملکرد مناسب یا نامناسب داشته باشیم. اگر هر کدام از امواج عملکرد مناسب داشته باشد، سر را به رنگ سبز می بینیم.

فعالیت زیاد امواج مغزی به رنگ قرمز و فعالیت کم به رنگ آبی دیده می شود.  در روش  های  دیگر تصویربرداری مغز مانند CT، MRI، PET، عواملی مانند جریان خون مغزی، متابولیسم یا یکپارچگی ساختاری مغز  مورد اندازه گیری قرار می گیرد در حالیکه همانطور که گفته شد QEEG ابزاری است که میزان فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می نماید.

امروزه می‌توان با مقایسه QEEG فرد بیمار با  QEEGافراد نرمال (موجود در پایگاه‌داده‌های تحلیل QEEG افراد نرمال یا بهنجار) ناهنجاری‌های عملکرد مغز را شناسایی کرد و با تطبیق آن با الگوهای موجود، نوع اختلال را مشخص نمود.

مبنای چنین مقایسه‌ای این است که بیماری های مختلف روانپزشکی، باعث ایجاد نابهنجاری‌های معناداری در مغز شده و تغییراتی را در QEEG به وجود می‌آورد .

کلینیک خوب نقشه مغزی در مشهد

در سال ۲۰۱۳ برای تشخیص اختلال ADHD اولین سیستم عصب روانپزشکی سنجش مبتنی بر نوار مغزی ( NEBA)، تاییدیه FDA را دریافت نموداین سیستم برای تشخیص اختلال ADHD در افراد سنین ۶ الی ۱۷ سال در نظر گرفته شده است و مکمل تصمیمات بالینی روانپزشک است

برای اختلال های دیگر نیز تلاش هایی انجام شده است ولی تا کنون تاییدیه برای تشخیص اختلالی به غیر از ADHD با استفاده از نقشه مغزی صادر نشده است.

 بنابراین ما از طریق نقشه مغزی قادر هستیم فقط نابهنجاری های مغزی را شناسایی کنیم و در برخی از اختلال ها که همبسته های عصبی آن نیز شناسایی شده است می توانیم تا حدودی از نقشه مغزی به عنوان یک ابزار کمک تشخیصی استفاده نمایم.

مراجعین زمانی که درمانی را شروع می کنند در طی درمان برای بررسی روند درمان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 عمدتاً این ارزیابی ها از طریق پرسشنامه ها انجام می شوند، برخی اوقات مراجعین می گویند این موارد که ماحصل صحبت های خودم هست، شاید اشتباه  باشداز کجا می توان فهمید که وضعیت من بدتر و یا بهتر شده استنقشه مغزی آزمونی است که بدون در نظر گرفتن شرح حال مراجع، به ما اطلاعاتی در مورد تغییرات مغزی مراجع می دهد

متخصص نقشه مغزی در مشهد

قبل از انجام نقشه مغزی چه کاری باید انجام داد؟

آیا من می توانم خودم نتیجه نقشه مغزی (QEEG) خود را تفسیر کنم؟

همیشه یکی از چالش هایی که ما داریم خواندن و درک نتایج آزمایش پزشکی خود است.  گزارش نقشه مغزی نیز دارای اصطلاحات تخصصی بسیار است که بایستی توسط متخصص تفسیر شوداما ما سعی داریم برای درک بهتر نتایج نقشه مغزی، شما را تا حدودی با اصطلاحات و اطلاعات مورد نیاز آَشنا نماییمزمانی که همکار ما از شما نقشه مغزی می گیرد شما در حال استراحت هستیدچشمانتان باز و یا بسته هستبعد از ثبت یا همان الکتروانسفالوگرافی کمی، اطلاعات نوار مغزی شما توسط نرم افزار تبدیل به عدد می شود و وارد نرم افزار دیتابیس نوار مغزی نرمال می شودبعد از یک سری محاسبات ریاضی و تحلیل بر روی داده ها، تحلیل نقشه مغزی بر اساس دیتابیس نرمال آماده می شود.

ما در مرکز تخصصی نقشه مغزیمان بهترین خدمات درمانی را ارائه میدهیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار