4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز تخصصی تحریک الکتریکی مغز در مشهد

5/5

مرکز تخصصی تحریک الکتریکی مغز در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز تخصصی درمان بیماری های خاص به روش تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (TDCS) در مشهد هستیم با ما همراه باشید.

دستگاه TDCS چیست ؟

یکی از دستگاه های مربوط به روش‌های درمانی نوروتراپی دستگاه TDCS است و به طور خلاصه این دستگاه جریان الکتریکی خیلی ضعیف تولید می‌کند که قادر است از روی پوست سر سلول‌های مغز را تحت تاثیر قرار داده و آنها را تنظیم ، یا تقویت ، یا ترمیم کند.

و در صورت لزوم مهار و یا اصلاح کند، این دستگاه با استفاده از یک باتری کار می کند و جریان الکتریکی خیلی ضعیف بین یک دهم تا حداکثر دو میلی آمپر تولید می کند.

بنابراین دستگاهTDCS  دستگاهی کاملا ایمن است و هیچ گونه عوارض جانبی مهم برای بیمار ندارد و کاملاً غیر تهاجمی و ایمن و بدون درد می باشد ، به طوری که توسط بیمار به سهولت تحمل می شود.

و طرز استفاده از آن خیلی راحت است ، یکی دیگر از بهترین مزایای آن ارزان بودن آن در مقایسه با سایر دستگاه های درمانی می باشد و معمولاً پس از دو الی سه هفته علائم مثبت درمانی و یا علائم بهبودی و کاهش شدت علائم بیماری قابل لمس است.

این دستگاه می تواند میزان تحریک پذیری مغز را تنظیم کند ، یعنی می‌تواند میزان فعالیت سلول های قشر مغز را در صورت لزوم زیاد و یا کم کند ،ودرنتیجه با تاثیر بر روی نورون های مغزی می‌تواند بر میزان عملکرد مغز تاثیر گذار باشد و در نهایت پس از دو الی سه هفته درمان منظم باعث ایجاد نوعی پلاستیسیتی در مغز می‌شود .

کلینیک خوب تی دی سی اس در مشهد

مغز انسان

برای درک بهتر مفهوم تی دی سی اس شما باید ساختار مغز انسان را بشناسید. مغز پیچیده ترین عضو در بدن انسان است و ساختاری الکتریکی و شیمیایی دارد.

مغز انسان از میلیارد ها سلول عصبی که به آنها نرون گفته میشود ساخته شده است. این سلول ها همه اتفاقاتی که در بدن ما می افتد را کنترل می کنند  و به آن ها واکنش نشان می دهند. تی دی سی اس با تغییر فعالیت نرون های مغز میزان فعالیت مغز را در مناطق خاصی افزایش و یا کاهش می دهد.

با توجه به اینکه در اختلالات مختلف فعالیت مغز در قسمت هایی افزایش و یا کاهش می یابد تی دی سی اس با تعدیل فعالیت مغز به بهبود بیماران کمک می کند.

مرکز تخصصی TDCS در مشهد

اثرات تی دی سی اس تا چه زمانی باقی می مانند؟

یکی از مهم ترین اثرات تی دی سی اس امکان باقی ماندن تغییر تحریک پذیری قشر مغز حتی بعد از پایان تحریک است.

مدت زمان این تغییر بستگی به طول تحریک و همچنین شدت جریان الکتریکی وارد شده دارد. مطالعات نشان داده اند که حدود ۵۰ درصد از جریان الکتریکی به مغز می رسد.  تحریک مثبت سبب افزایش فعالیت مغز در قسمت تحریک و تحریک منفی سبب کاهش فعالیت مغز در قسمت تحریک می شود.

اثرات فوری بعد از پایان تحریک معمولا ۵ تا ۹۰ دقیقه باقی می مانند. بعضی از تحقیقات نشان داده اند تحریک های متوالی می تواند مدت زمان بیشتری باقی بمانند. به علاوه یک مطالعه بر روی افسردگی نشان داد که اثرات درمانی تی دی سی اس یک ماه بعد از درمان ظاهر می شود.

تحریک جریان مستقیم فراجمجمه ای در درمان وزوز گوش

تقریباً ۲۰٪ از جمعیت عمومی با وزوز گوش دست و پنجه نرم می کنند. نظریه های اخیر در مورد وزوزِ گوش عمدتاً مبتنی بر اختلالات سیستم شنوایی مرکزی است که می تواند منجر به این اختلال شود. مطالعات اخیر نشان داده است که وزوز گوش به سادگی نتیجه درگیر شدن یک ناحیه یا مسیر مغزی نیست. اما می تواند ناشی از درگیری همزمان چندین نواحی مغزی باشد. به دلیل کمبود اطلاعات در مورد اتیولوژی و پاتوفیزیولوژی وزوزگوش، هنوز روش خاصی و متداول برای مدیریت آن وجود ندارد.

در سال های اخیر ، روش های مدولاسیون عصبی مانند تحریک جریان مستقیم از طریق جمجمه (tDCS) برای مدیریت وزوز گوش پیشنهاد شده است. در این مطالعه ، هدف پژوهشگران بررسی نقش tDCS در مدیریت این عارضه است.تحریک الکتریکی مغز (TDCS) یکی از روش های جدید تحریک سلول‌های مغزی است که بدون درد و غیر تهاجمی انجام می شود. در این روش یک جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف (۱ یا ۲ میلی آمپر) که توسط باتری‌های کوچک تولید می‌شود، به نواحی خاصی از مغز فرستاده می شود و باعث می شود فعالیت سلول های مغز تعدیل و اصلاح شوند.

TDCS می تواند یک روش موثر برای مدیریت وزوز گوش باشد. یکی از چالش های اصلی استفاده از tDCS دراین بیماران تفاوت در پارامترهای تحریک است. در حالت کلی یک درمان مفید برای اختلال وزوز گوش باشد.

ما خواهان بهترین ها برای شما عزیزان هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار