4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک درمان حملات صرع در مشهد

5/5

کلینیک درمان حملات صرع در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز درمان تخصصی و ماندگار صرع در مشهد هستیم برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیماری صرع در درسته چهارمین بیماری شایع جهان قرار گرفته است. همچنین بیشتر مبتلایان به این بیماری چه در کشور ما و چه در خارج افراد سن بالا و به اصطلاح کهنسال می باشند. از این رو قصد داریم در ادامه شما را با یکی از بهترین روش ها برای رهایی از این بیماری یعنی درمان صرع با نوروفیدبک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

صرع یا همان تشنج چیست؟

بیماری صرع که امروزه در تمام دنیا فراگیر شده یک اختلال سیستم عصبی مرکزی می باشد. فردی که به این بیماری دچار می شود به مروز فعالیت سلول های غصبی در مغزش مختل می شود که با مختل شدن سلول های عصبی مغز فرد تشنج می کند. وقتی فرد تشنج می کند به دلیل درگیر شدن با احساسات غیر طبیعی هوشیاری اش را از دست می دهد که این امر نگران کننده است. از طرفی دیگر کسانی که به این نوع بیماری گرفتار می شوند در حین بروز علائم با یکدیگر تفاوت دارند برای مثال یک فرد در حین تشنج به یک نقطه خیره می شود و فرد دیگر دست و پاهایش می لرزد اما هر دو میتوانند از درمان صرع با نوروفیدبک استفاده کنند.

یکی از اصلی ترین موارد در این بیماری اطرافیان فرد می باشد زیرا فردی که دچار تشنج می شود حتما باید افرادی کنارش حضور داشته باشند. همچنین نحوه برخورد اطرفیان فرد در حین تشنج بیمار بسیار مهم و اساسی می باشد. از این رو اگر شماهم به این بیماری مبتلا نیستید باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بدانید در آن زمان چکاری باید انجام دهید.

مرکز درمان صرع در مشهد

تفاوت ریز بین تشنج و صرع

خیلی از افراد بیماری صرع و تشنج را با یکدیگر یکی می دانند اما باید بگوییم درست است که این دو بیماری شبیه هم هستند اما برخی نکته های ریز هستند که این دو بیماری را از هم جدا می کند. تشنج به معنی حمله ‌ای است که در زمان های مختلف به فرد دست می ‌دهد در حالی که صرع نام کلی بیماری می باشد که تشنج می ‌تواند یکی از علائم یا گاهی تنها علامت آن باشد. همچنین باید به این نکته توجه کنید کسی که تشنج می کند حتما بیماری صرع ندارد. همچنین اگر یکی از اطرافیان شما چندین بار تشنج کرده است باید حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا متخصصین خبره این حوزه بیماری صرع را تشخیص دهند و سپس اقدام به درمان صرع با نوروفیدبک کنید.

صرع چگونه ایجاد می‌شود؟

ابتدا باید بدانید که سیستم مغز و اعصاب هر فرد از سلول های عصبی تشکیل شده است که همه ی این سلول ها یک ارتباط قوی باهم دارند. این سلول ها وقتی در کنار هم قرار می گیرند باعث انتقال پیام های عصبی بدن به مغز می شوند که نتیجه آن بردن پاسخ از مغز به بدن است.

همچنین بهتر است بدانید که انجام موارد ذکر شده با کمک انتقال دهنده های عصبی، سدیم و کلسیم انجام می شود که یک فعالیت الکتریکی ایجاد می شود. اکنون به سوال اصلی شما یعنی نحوه ایجاد صرع در فرد می رسیم وقتی این فعالیت های الکتریکی در مغز فرد بیش از حد شود فرد دچار تشنج می شود که برای رفع آن میتواند از درمان صرع با نوروفیدبک استفاده کند.

مرکز تخصصی درمان حملات صرع در مشهد

علائم صرع و نشانه های این بیماری چیست؟

تا به اینجا متوجه شدید که این بیماری بر اثر فعالیت های غیر طبیعی سلول های مغزی در فرد به وجود می آید. همچنین دانستیم که تشنج بر همه ی فرایند های هماهنگی مغز اثر می گذارد اما نگران نباشید امروزه در درمان صرع با نوروفیدبک میشود برای همیشه از حملات صرع رهایی یافت. در ادامه برای آگاهی بیشتر شما در مورد این بیماری علائم صرع و نشانه های آن را بیان کرده ایم. البته باید به این نکته توجه کنید که علائم نام برده شده بسته به نوع صرع که در مطالب قبلی گفتیم در هر فرد متفاوت است. از این رو شایع ترین علائم صرع عبارت هستند از :

  • احساس گیجی موقت
  • صحبت کردن به صورت نامفهوم و یا بریده بریده
  • حرکت های تند یا غیر قابل کنترل در دست ها و پاها
  • از دست دادن هوشیاری
  • پدیدار شدن علائم روانی

کلینیک تخصصی نوروفیدبک درمان صرع در مشهد

بررسی های متخصصین و محققان این حوزه در درمان صرع با نوروفیدبک نشان داده که حدود پنجاه میلیون فرد در دنیا به این بیماری مبتلا هستند که دو سوم شان از درمان دارویی برای رهایی از این بیماری بهره می برند. این آمار درحالی است که حدود یک سوم این افراد بدنشان به دارو پاسخ نمی دهد و باید به فکر روش درمانی دیگر رفت از این رو این افراد به درمان صرع با نوروفیدبک روی میاورند. در حقیقت تا قبل از پدید آمدن روش درمانی نوروفیدبک همه بیماران مبتلا به صرع مجبور بودند که در تمام طول عمرشان از داروهای مختلف استفاده کنند.

اما تحقیقات محققین نشان داده که نوروفیدبک می تواند در درمان این بیماری بسیار موثر باشد. حتی آزمایش هایی که در درمان صرع با نوروفیدبک روی افراد زیادی انجام شده نشان داده که در همان جلسات اول حمله های صرع کاهش پیدا کرده و شدت تشنج هایشان نیز کم شده است. به همین دلیل است که ما درمان صرع با نوروفیدبک را به شما پیشنهاد می کنیم چون نوروفیدبک روش درمانی کاملا مطمئن، سالم و غیر تهاجمی است که در حین درمان صرع با نوروفیدبک فرد یاد میگیرد که خودش چگونگی عملکرد مغز خود را به نحو مطلوب تغییر دهد.

کلینیک آرامش ماندگار در دسته بهترین مراکز نوروفیدبک در مشهد قرار گرفته است. زیرا این مرکز دارای پیشرفته ترین و باکیفیت ترین تجهیزات نوروتراپی، متخصصین حرفه ای با سابقه ی درخشان درمانی، می باشد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار