4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک درمان اعتیاد در مشهد

5/5

کلینیک درمان اعتیاد در مشهد

ترک اعتیاد می تواند به بهتر زیستن از لحاظ جسمی و روحی را بهبود بخشد و خطر آسیب دائمی اندامهای حیاتی و مرگ را کاهش دهد همچنین روابط بیمار را با دوستان و خانواده بهبود ببخشد و به شما کمک می کند تا با احساسات خود مجدداً ارتباط برقرار کنید انرژی خود را افزایش دهید به شما کمک می کند بهتر بخوابید ظاهر خود را بهبود بخشید پول خود را پس انداز کنید. به همین جهت کمپ ترک اعتیاد مشهد و دیگر شهرهای ایران با استقبال بیماران و خانواده های آنها مواجه شده است.

طبق تحقیقات انجام شده در مرکز ترک اعتیاد مشهد، معتادان بهبود یافته می گویند که آنها پس از ترک مواد مخدر هرگز احساس بهتری ندارند، اگرچه این امر می تواند زمان ببرد. دانستن اینکه چرا می خواهید مواد مخدر را ترک کنید می تواند به شما کمک کند در طی زمان ترک و دوری از ماده محرک ، انگیزه داشته باشید که همچنان به زندگی پاک ادامه دهید.

علاوه بر حضور در کمپ ترک اعتیاد مشهد ، محرکهای خود را برای بازگشت به اعتیاد بشناسید. پیگیری مصرف مواد مخدر می تواند به شما در شناسایی عادات ، احساسات و موقعیتهای اجتماعی که باعث میل به مصرف مواد مخدر می شود کمک کند. اجتناب از شرایط تحریک کنتده مصرف مواد کاملاً دشوار است ، اما  کاری که می توانید انجام دهید و شامل موارد زیر است: اجتناب از مکانهایی که می دانید مواد مخدر و الکل در دسترس خواهد بود.

Image result for کلینیک درماناعتیاد مشهد

مضرات اعتیاد

  1.  عوارض جسمی : آلودگی و آسیب پذیر نمودن دندان ها، ملتهب ساختن مخاط دهان، نقصان ترشحات غدد بزاقی، ضعف قوای جسمانی و کاهش شدید وزن بدن، عقیم نمودن مردان و نازائی زنان، تخفیف تمایلات جنسی، اخلال در کار دستگاه عصبی در صورت تداوم مصرف، تنبلی کبد و …
  2. عوارض روانی : بر هم خوردن تعادل روانی، عدم توجه به اصول و مقررات جامعه، ضعف اراده، از بین رفتن احساس مسوولیت، ایجاد احساسات خصومت زا، بیقراری، عصیانگری، اضطراب دائم و احساس بی کفایتی و تنهایی، اختلال در خواب، بروز انواع بیماری ها و اختلالات روانی.
  3. عوارض خانوادگی : نابسامانی خانوادگی، محدود شدن روابط خانوادگی، عدم تربیت صحیح فرزندان، خشونت در خانواده، افت سطح فرهنگ اجتماعی و اقتصادی خانواده، گسترش طلاق و کاهش آمار ازدواج.
  4. عوارض اجتماعی : مصرف کننده صرف شدن، عدم احساس مسوولیت نسبت به خانواده و جامعه، سطحی و تصنعی شدن روابط اجتماعی و دوری از پیوندهای مستحکم عاطفی، گسترش جرم و جنایت، نشر بیماری های واگیر و خطرناک مثل ایدز و هپاتیت، محروم شدن نسل آینده از تربیت صحیح و ایجاد مشاغل کاذب.
  5. عوارض اقتصادی : هزینه بالای استعمال موامخدر، هزینه درمان و نگهداری معتادان، کاهش راندمان کار، وقوع آتش سوزی های بزرگ، هزینه های مبارزه با ورود موادمخدر به داخل کشور، هزینه قضات و دادگاه ها در این خصوص، هزینه اجرای طرح های تحقیقاتی و تشکیل سمینارها.

تهدیدهای اعتیاد برای جامعه

کم‌تر کشوری را در جهان می توان یافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهمترین دغدغه یا یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی آن نباشد و با اینکه هر ساله، مبالغ هنگفتی برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر هزینه می شود، ولی همچنان تعداد باندهای قاچاق مواد مخدر و شمار معتادان رو به افزایش است. اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچگاه به طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، اما با تدبیر و تلاش، حداقل می‏‌توان آن‌ را کنترل کرد و تبعات اجتماعی آن بر سایر افراد کاهش داد.

معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که جوامع بشری را در چنگال مرگ آور خویش گرفتار ساخته است، این اختاپوس هراس آور، قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می برد و بنیان خانوادگی و اعتقادات دینی آنان را به نابودی می‌کشاند.

متاسفانه جوانان که نیروی مولد و پشتوانه توسعه آینده به شمار می آیند، جزو اولین قربانیان این سوداگری هستند و کشور ما به واسطه همجواری با کشوری که اصلی‌ترین منشأ کشت، تولید و به تبع آن فعالیت مجرمان جرایم سازمان یافته و فرامرزی است در معرض بیشترین خسارات انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق و اعتیاد قرار دارد.

Image result for اعتیاد

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار