4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره تحصیلی در مشهد

5/5

مرکز مشاوره تحصیلی در مشهد

مشاوره تسهیل تغییرات رفتاری، افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران، بالا بردن اثربخشی و توانایی سازگاری، بهبود فرایند تصمیم‌گیری، تسهیل شکوفایی استعداد‌های بالقوه می باشد. اما در این میان مشاوره تحصیلی که در مرکز مشاوره تحصیلی انجام می گیرد، بسیار پراهمیت است و اهمیت مرکز مشاوره تحصیلی در مشهد، با توجه به جمعیت زیاد و رقابت بر سر منابع ارزشمند، شاید بیشتر از سایر نقاط ایران باشد.

برخی از دانش آموزان ممکن است دچار افت تحصیلی شوند، برخی از این دانش آموزان خود به مشاوره تحصیلی مراجعه می‌کنند و برخی توسط مسئولین مدرسه به مشاور مدرسه معرفی می‌شوند. شناخت و پیدا کردن علت افت تحصیلی در گام اول قرار دارد، بعد از پیدا کردن علت، مشاور به کمک دانش آموز و در صورت لزوم خانواده او و مسئولین مدرسه به رفع آن علت اقدام می‌کنند.

برخی از دانش آموزان با وجود اینکه افت تحصیلی نشان نمی‌دهند، اما نیاز به آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و روش های به سازی حافظه داشته باشند. آموزش چنین روشهایی می‌تواند به جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز و بالا بردن بهره وری او کمک کند. برنامه ریزی برای مطالعه، رعایت اصول یادگیری در برنامه ریزی برای مطالعه، رعایت ویژگی حافظه‌های مختلف می‌تواند به دانش آموز کمک کند تا روش مطالعه صحیحی داشته باشد و نتیجه بهتری کسب نماید.

مرکز مشاوره تحصیلی مشهد | برنامه ریزی | انتخاب رشته | آرامش ماندگار

مهارت های مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی، تعیین تکلیف نمودن و تحمیل یک راه حل به دانش آموز نیست، بلکه یک نوع آموزش هنر یادگیری است به گونه ای که یک مشاور متخصص و خوب، با داشتن مهارت و صلاحیت علمی و حرفه ای تلاش می نماید تا با توجه به وضعیت و علاقه دانش آموز، نیاز او را بر آورده و با تلاش براخودشناسی، مراجع و کسب بهترین راه و روش او را به نتیجه دلخواه خود برساند.

  1. تکنیک‌ها و روش مطالعه صحیح  
  2. تعیین نمودن هدف مشخص و معین
  3. ایجاد حس خونسردی و آرامش در دانش آموز
  4. آموختن این نکته به دانش آموز که به حرف مردم اهمیت ندهد.
  5. بالا بردن و ارتقای اعتماد به نفس در دانش آموز
  6.  ایمان آوردن به پیروزی در نتیجه تلاشحذف تمام موارد منفی در زندگی دانش آموز
  7.  طراحی یک برنامه جامع و هدفمند درسی با توجه به وضعیت (تحصیلی، روحی، معنوی و …) دانش آموز

روان شناس و مشاور تحصیلی در مشهد

با توجه به اهمیت استفاده از یک مشاور تحصیلی خوب برای هدایت تحصیلی و پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان و تاثیر به سزای آن در نتیجه گرفتن این بحث بوجود می آید که مشاورانی که برای این امر انتخاب می شوند باید دارای تخصص خاصی برای آن رشته باشند. در گذشته شاهد این موضوع بودیم که  دسترسی به مشاوران خوب سخت بود اما امروزه با توجه به تکنولوژی ها دیگر دسترسی به مشاوران با تجربه و برتر کاری سخت و دشوار نیست.

آنچه بهترین مشاوران کنکور مشهد به شما ارائه خواهند نمود، خدمات همه جانبه ای است که به شما در تمامی موارد کمک خواهد کرد. برای مثال می توان به مشاوره انتخاب رشته اشاره نمود. متخصصین بهترین مشاوره تحصیلی در مشهد به شما کمک می نمایند تا در مرحله ابتدایی به انجام استعدادیابی و کشف رغبت شما بپردازند. آزمون های که در این رابطه از داوطلبان مشهد گرفته می شود، آزمون های کاملا معتبر روان شناسی می باشند.

یکی از نیاز های اساسی هر دانش آموزی در هر مقطعی از تحصیل، یادگیری اصول و مهارت های تحصیل می باشد. مشاورین ما با تکیه بر تجارب و دانش بالای خود می توانند در کلیه  این زمینه ها به راهنمایی دانش آموزان بپردازند. بسیاری از مشکلات همانند افت تحصیلی و یا عدم علاقه به ادامه تحصیل و به طبع آن ترک تحصیل کردن ناشی از عدم یادگیری مهارت ها و کافی نبودن شناخت دانش آموز از استعداد های خودش است.

مشاور کنکور بهترین مشاور کنکور کیست چرا باید مشاور برای کنکور داشته باشیم / پاسخ با ما

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار