4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

معرفی مشاور تحصیلی خوب در مشهد

5/5
مشاور تحصیلی

معرفی مشاور تحصیلی خوب در مشهد

با توجه به اهمیت استفاده از یک مشاور تحصیلی خوب برای هدایت تحصیلی و پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان و تاثیر به سزای آن در نتیجه گرفتن این بحث بوجود می آید که مشاورانی که برای این امر انتخاب می شوند باید دارای تخصص خاصی برای آن رشته باشند. در گذشته شاهد این موضوع بودیم که  دسترسی به مشاوران خوب سخت بوده اما امروزه با توجه به تکنولوژی ها دیگر دسترسی به مشاوران با تجربه و برتر کاری سخت و دشوار نیست.

مشاورین خبره و متخصص با در نظر گرفتن روابط فردی، انگیزشی و شخصیت افراد بهترین برنامه ریزی تحصیلی را در مقاطع مختلف و کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری به آنها ارائه می دهند. این متخصصین به بررسی دلایل افت تحصیلی، پیدا کردن و رفع مشکلات افت تحصیل در همه مقاطع کمک می کنند و روش صحیح مطالعه و تقویت حافظه را با بهترین روش ممکن آموزش می دهند تا به پیشرفت تحصیلی دلخواه برسیم.

انتخاب رشته و شغل موضوعی است که این روزها باعث درگیری ذهنی خیلی از قشرهای مختلف جامعه است. این مسئله اهمیت بالایی داشته و نیاز بسیار به راهنمایی و مشاوره دارد. بدیهی است چنین موضوع مهمی را باید به متخصص آن سپرد و اعتماد به افراد نامتخصص فقط باعث هدر رفتن زمان و پولمان می شود.

مشاوره تحصیلی | وقت مشاوره | مشاوره و روان شناسی مشهد

اهداف مشاور تحصیلی

  1. مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته و راهنمایی شغلی
  2. مشاوره تحصیلی در زمینه بررسی افت تحصیلی
  3. مشاوره تحصیلی در زمینه آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و روشهای بهسازی حافظه
  4. مشاور تحصیلی در زمینه کاهش اضطراب

برخی از دانش آموزان با وجود اینکه افت تحصیلی نشان نمی‌دهند، اما ممکن است نیاز به آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و روش های بهسازی حافظه داشته باشند. آموزش چنین روشهایی می‌تواند به جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز و بالا بردن بهره وری او کمک کند.

برنامه ریزی برای مطالعه ، رعایت اصول یادگیری در برنامه ریزی برای مطالعه ، رعایت ویژگیهای حافظه‌های مختلف می‌تواند به دانش آموز کمک کند تا روش مطالعه صحیحی داشته باشد و نتیجه بهتری کسب نماید.

اغلب افراد در جلسه امتحان و یا قبل از آن درجاتی از اضطراب را دارا هستند. داشتن مقداری اضطراب در شرایط امتحانی کاملا طبیعی و گاهی ضروریست. چون موجب بالا نگه داشته شدن سطح انگیختگی فرد شده و عملکرد او را بهبود می‌بخشد. اما در صورتی که میزان این اضطراب از حد طبیعی بالا برود باعث مختل شدن عملکرد فرد خواهد شد.

مشاور تحصیلی تلاش می‌کنند با آموزش شیوه صحیح مطالعه ، بالا بردن کارآیی حافظه و استفاده بهینه از زمان ، دانش آموز اطمینان و یقین نسبت به خود پیدا کند، اعتماد به نفس او را بالا ببرد تا از پیدا شدن افکاری که باعث اضطراب در او می‌شوند جلوگیری کند.

چنین دانش آموزانی افکاری از این قبیل دارند که نمره کمی خواهم گرفت، خوب نخوانده‌ام، همیشه شکست می‌خورم و … . مشاوره تحصیلی کمک می‌کند تا دانش آموز با تسلط بیشتری به مطالب مورد نظر سر جلسه امتحان حاضر شود و علاوه بر این به خود اعتماد به نفس داشته باشد.

مشاور تحصیلی آقا در مشهد

امروزه مشاوره تحصیلی با توجه به پیشرفت و تخصصی‌تر شدن دانش، مشاغل و کسب و کارها در هر حوزه تحصیلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. هر کسی در زندگی تحصیلی خود با گزینش‌های زیادی روبروست و مشاوره تحصیلی در این میان نقش تاثیر گذاری در سرنوشت شما ایفا می‌کند. با انتخاب‌ صحیح، می‌توانید آینده تحصیلی و شغلی درخشانی را برای خود رقم بزند.

در مشاوره روانشناسی ابتدا با آموزش مهارت‌های کنترل استرس به شما کمک می‌شود تا در هنگام تنش‌ها و موقعیت‌های بحرانی بتوانید آرامش خود را حفظ کنید. سپس با استفاده از تست‌های روانشناسی و مصاحبه تشخیصی این امکان فراهم می‌شود تا به شناخت بهتری از شخصیت، هوش، استعداد، مهارت‌ها، شرایط زندگی و پتانسیل‌های خود برسید.

انجام اقدامات هیجانی در زمان قرارگیری در هر کدام از چالش‌های تحصیلی و عدم توجه به استعدادها، علاقه و مهارت‌های خود یا آینده پیش رو به سبب تصمیمی که گرفته‌اید، همان چیزی است که بسیاری از افراد را متحمل تنش‌های بزرگ در زندگی می‌کند. بنابراین لازم است به مشاور تحصیلی خوبی مراجعه کنیم تا بعدا دچار این مشکلات نشویم

مشاوره کنکور | انسانی گروپ | مرکز مشاوره تحصیلی غیرحضوری در ایران

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار