4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس بهترین مرکز مشاوره در مشهد

5/5

مرکز مشاوره و روان شناسی تخصصی آرامش ماندگار ، با بهره گیری از بهترین و با تجربه ترین اساتید روان شناسی در حوزه های مختلف زندگی شما آماده کمک به  حفظ و افزایش آرامش زندگی شما می باشد.

چند نمونه ای این حوزه ها را بیان می کنیم:

مرکز مشاوره خانواده

عموما بسیاری از انسان‌ها به صورت ذاتی تمایل به شوخی کردن با دیگران دارند و پس از ازدواج دوست دارند که بیشترین شوخی را با همسر خود داشته باشند. در بسیاری از موارد اگر شوخی با همسر به درستی و پختگی صورت بگیرد می‌تواند روابط بین‌ زوجین را گرم و صمیمی کند. می‌توانید برای انجام شوخی از خودتان شروع کنید و اخلاق و رفتار خودتان را هدف قرار بدهید و یا از مواردی که خط قرمز همسرتان نیست استفاده کنید.

بدانید که شوخی فیزیکی سلیقه بسیاری از افراد نیست و باید بدانید که همسرتان چه واکنشی به این نوع شوخی دارد. در شوخی با همسر دو نکته رعایت زمان و مکان و توجه به برداشت همسر حائز اهمیت است که می‌تواند کیفیت شوخی شما را تعیین کند.

نکاتی که در شوخی با همسر باید رعایت کنید

توجه به برداشت طرف مقابل

زمانی که می‌خواهید با همسرتان شوخی کنید توجه داشته باشید که هر فرد ممکن است برداشت متفاوتی از شوخی شما داشته باشد و در نهایت باعث ناراحتی او شود. پس باید بررسی کنید که عموما چه برداشتی از شوخی شما می‌شود. زنان بیشتر معتقد هستند که نیمی از واقعیت‌ها با شوخی بیان می‌شوند و ذهنشان به آن درگیر می‌شود در صورتی که کمتر مردی با شوخی ناراحت می‌شود به دلیل این که می‌داند این موقعیت جدی نیست.

انتخاب زمان مناسب برای شوخی با همسر

شما باید شرایط را برای شوخی کردن در نظر بگیرید و بعد از آن بررسی کنید که شوخی کردن کار عاقلانه‌ای است یا نه. در رابطه با این مورد باید بدانید ممکن است بسیاری از شوخی‌ها در خلوت‌ شما صورت بگیرد و همسرتان اصلا از آن ناراحت نشود اما اگر در جمع صورت بگیرد باعث آزردگی‌اش شود مخصوصا اگر از زبان شخص دیگری تکرار شود. پس مهم است که به زمان و مکانی که در آن حضور دارید توجه کنید.

بهتر است در این زمینه از آموزش های متخصصی و روان شناسان خانواده در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار کمک بگیرید. تا بیاموزید بهترین و مناسب ترین شوخی برای گرم شدن رابطه تان را انجام دهید.

مرکز مشاوره کودک و نوجوان

بررسی عوامل بروز استرس در کودکان باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را از آسیب دیدن محافظت کنید. استرس از جمله هیجانات غیرقابل اجتناب است که هر کودکی از زمان تولد با آن مواجه می‌شود. کودکان متناسب با شرایط سنی خود، در موقعیت‌های مختلف استرس‌هایی را تجربه می‌کنند. آن چه اهمیت دارد میزان تأثیر این فشارهای روانی بر سلامت روان و روند رشدی کودک است.

استرس در کودکان در بسیاری از موارد موجب حفظ سلامت و پیشرفت او می‌شود؛ اما در صورتی که بیش از اندازه باشد، می‌تواند اثرات منفی در عملکرد اجتماعی، تحصیلی و ارتباطی او داشته باشد. استرس شدید کل حوزه‌های فکر، احساس و فعالیت‌های کودک را مختل می‌کند و عامل بروز ناهنجاری‌ها و ناسازگاری در آینده است.

نقش والدین در عوامل بروز استرس در کودکان

والدین باید به تغییرات رفتاری در کودکان توجه کنند و عوامل ایجاد کننده استرس را شناسایی کنند. از آن جایی که توانایی‌های شناختی و مهارت‌های مدیریت استرس در کودکان به رشد کافی نرسیده است، والدین با آگاهی از این شرایط و آموزش مهارت‌های لازم به کودک، می‌توانند او را برای رو به رو شدن با هر نوع استرسی آماده کنند. مشاوره کودک و مشاوره خانواده برای رویارویی با چنین مسائلی آماده خدمت رسانی است و به والدین کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های عملی استرس در کودکانشان را درمان کنند.

نحوه رفتار صحیح والدین در مواجهه با استرس در کودکان

برای درمان استرس در کودکان لازم است در ابتدا نحوه‌ی صحیح واکنش و رفتار در مقابل نگرانی‌ها و اضطراب آن‌ها را بلد باشید. برای درمان استرس در کودک می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

۱. صحبت در مورد استرس‌های کودک

زمانی که احساس می‌کنید مسئله‌ای کودک را آزار می‌دهد، با او صحبت کنید. بهتر است احساس نامطلوب او را بر زبان بیاورید و در گفتن مشکلش کمکش کنید. برای مثال می‌توانید از چنین جملاتی استفاده کنید: «انگار هنوز از اتفاقی که تو مدرسه افتاده ناراحتی پسرم درسته؟» هیچ وقت کودک را به خاطر استرس و نگرانی‌هایش سرزنش و یا مسخره نکنید؛ مثلا هیچ وقت نگویید:‌«حالا چرا انقدر ناراحتی؟ مگه آسمون به زمین اومده؟ چقدر تو زودرنجی» کودک را به خاطر نگرانی‌هایش مقصر ندانید و به او نشان دهید که می‌خواهید در مورد مشکلش بیشتر بدانید و قصد کمک و همدردی دارید.

۲. عوامل بروز استرس در کودکان | کمک به حل مشکلات کودک

در صورتی که از منبع استرس کودکتان اطلاع دارید، در مورد آن با کودک حرف بزنید و کمکش کنید تا راه حلی را برای آن به کار بگیرد و البته از خودش نیز نظر خواهی کنید. فرزندتان را برای ارائه راه‌حل‌های مختلف تشویق کنید و همه‌ی کارها را خودتان انجام ندهید. مشارکت کودک در حل مشکلاتش منجر به افزایش اعتماد به نفس در او می‌شود و از این طریق استرس و اضطراب را نیز کاهش می‌دهد.

۳. گوش دادن به نگرانی‌های کودک

از کودک در مورد مشکلش سؤال کنید و با دقت و حوصله و علاقه به جزئیات گفته‌هایش گوش دهید. هرگز او را قضاوت نکنید و دست از نصیحت کردن بردارید. برای این که به او نشان دهید به صحبت‌ها و احساساتش گوش می‌دهید، هر چند وقت یکبار از او سؤال بپرسید و واکنش نشان دهید. مثلا از او سؤال کنید: «واقعا؟ خب بعدش چی کار کرد؟ تو چی گفتی؟» برای از بین بردن استرس در فرزندتان وقت بگذارید.

۴. کمک کردن به کودک در بیان احساسات

بیشتر کودکان و خردسالان نمی‌توانند احساسات خود را به درستی ابراز کنند. زمان‌هایی که ناراحت، عصبانی و یا ناامید هستند به آن‌‌ها کمک کنید تا با استفاده از همین واژه‌ها احساسات خود را بروز دهند. مثلا بگویید: «می‌دونم که الان خیلی ناامید شدی، به نظر می‌رسه از این شرایط عصبانی هستی من درکت می‌کنم.» به کار بردن این واژه‌ها به کودک کمک می‌کند تا احساسات خود را در قالب کلمات بیان کند. کودکانی که احساسات خود را به این شکل بیان می‌کنند، آشفتگی کمتری را تجربه می‌کنند و دیرتر خشمگین می‌شوند.

۵. عوامل بروز استرس در کودکان | واکنش احساسی مناسب به کودک

به کودک نشان دهید که احساساتش را می‌فهمید و او را درک می‌کنید. این کار را با واکنش مناسب انجام دهید. برای مثال زمانی که ناراحت و عصبانی است به او بگویید که می‌دانید چقدر شرایط برایش سخت است و اگر شما هم جای او بودید ناراحت می‌شدید. کودک از این طریق حمایت شما را دریافت می‌کند و متوجه می‌شود وجودش برایتان ارزشمند است.

۶. کاهش عوامل بروز استرس در کودکان

موقعیت‌های استرس‌زا را برای کودک محدود کنید و سعی کنید عوامل بروز استرس را تا حد ممکن از بین ببرید. برای مثال برخی از خانواده‌ها اصرار دارند فرزند خود را در کلاس‌های تقویتی و مهارتی گوناگون ثبت نام کنند؛ در صورتی که این کلاس‌ها و فعالیت‌های بیش از حد موجب بروز استرس در کودک می‌شود، آن‌ها را کم کنید و اجازه دهید کودکتان انرژی بیشتری برای بازی کردن و شادی و نشاط داشته‌باشد.

مرکز مشاوره زوج درمانی

سرد شدن رابطه بعد از زایمان، یکی از مسائلی که ممکن است در زندگی مشترک زوجین اتفاق بیافتد. هر چند که بچه دار شدن امری خوشایند است ولی در صورت عدم آمادگی زوجین، می‌تواند شوک بزرگی برای آنان باشد و روند زندگی آنان با چالش‌های زیادی مواجه سازد؛ ایفای نقش جدید پدر و مادر برای بسیاری از زوجین با استرس و احساس ناامنی زیادی همراه است که می‌تواند رابطه زناشویی را نیز دستخوش تغییرات کند.

در نتیجه تمام ترس‌ها، نارضایتی‌ها و تردید‌ها نمایان می‌شوند؛ در موارد شدید حتی ممکن است دلزدگی زناشویی و طلاق رخ دهد. نکته مهم دیگر در سرد شدن رابطه بعد از زایمان توجه بیش از اندازه به نوزاد و فراموش کردن نقش همسری در بین زوجین است؛ عاملی که نه تنها صمیمیت بین زوجین را کمرنگ میکند و باعث سرد شدن رابطه بعد از زایمان می شود، بلکه مانع از پرورش صحیح فرزند است.

پیامد های فاصله گرفتن و سرد شدن رابطه بعد از زایمان

سرد شدن رابطه بعد از زایمان، سبب دوری روزافزون زوجین از یکدیگر می‌شود. ایفای صحیح نقش خود به عنوان پدر یا مادر در درجه نخست مستلزم همسر خوب بودن است. زمانی که صمیمیت زن و مرد از بین رود فضای عاطفی گرم و دریافت عشق توام والدین، ممکن نخواهد بود. به تدریج زوجین از هم فاصله می‌گیرند و دیگر نمی‌توانند حضور یکدیگر را تحمل کنند و در نهایت نتیجه این فاصله گرفتن‌ها، چیزی جز جدایی یا طلاق عاطفی نخواهد شد.

در این شرایط شخص دیگری ممکن است این خلوت را پر کند. پس فردی که از سوی همسرش مورد بی توجهی قرار گرفته، می‌خواهد به این خلا عاطفی جواب دهد پس با آغوش باز پذیرای رقیب همسرش می‌شود. حتی در مواردی که سردی رابطه بعد از زایمان به خیانت ختم نشود، فاصله بین زن و مرد چنان عمیق می‌شود که از بین بردن آن بسیار دشوار می‌شود.

اگر شما همسران خوبی برای یکدیگر باشید سپس می‌توانید مادر و پدر خوبی نیز باشید. چرا که تربیت صحیح فرزند نیازمند حضور فعال پدر و مادر است.

 

تلاش در جهت بهبود رابطه زناشویی بعد از زایمان

سرد شدن رابطه بعد از زایمان، به دلیل بی توجهی زوجین به یکدیگر و عدم درک متقابل رخ می‌دهد. اگر تدبیر و مدیریت لازم برای رفع مشکلات زناشویی در همان نقطه آغازین اعمال شود، می‌توان ار بسیاری زیان‌ها و ضرر‌ها جلوگیری کرد.

عدم صمیمت زوجین، زندگی فرزند را نیز تحت سیطره قرار می‌دهد. پس یادگیری مهارت‌های لازم برای ارتباط صحیح، بیان و ابراز کردن ناراحتی‌ها و دغدغه‌های خود و تلاش در جهت افزایش صمیمیت از بسیاری از سو تفاهم‌ها و تنش‌ها می‌کاهد.

لازم است به منظور حفظ رابطه و زندگی مشترک در رویارویی با مشکلات و چالش‌های زندگی با هم همراه باشید. عشق و ازدواج نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. در صورتی که با سرد شدن رابطه بعد از زایمان مواجه هستید، مشاوره روابط زناشویی شرایطی را فراهم می‌کند که پیش از عمیق‌تر شدن مشکلات بتوانید هر چه زودتر برای رسیدن به فضای گرم پیشین رابطه خود برنامه ریزی کنید.

مشاورین زوج درمانگر و متخصص در کلینیک آرامش ماندگار به شما کمک می کنند که با مدیریت شرایط در هر زمان به خصوص بعد از زایمان زندگی متناسب و شیرین داشته باشید.

مرکز مشاوره قبل ازدواج

ازدواج برای فرار از خانه یکی از انگیزه‌های ازدواج برای بسیاری از دختران و پسران است. برخی از افراد با هدف دور شدن از محدودیت‌های خانواده و رسیدن به آزادی تن به ازدواج با فردی می‌دهند که شاید برایشان مناسب نباشد و ارزیابی‌های لازم را در مورد او انجام نداده‌اند. هدف این افراد از ازدواج تنها خارج شدن از زیر سلطۀ خانواده و فرار از خانه است.

چنین ازدواج‌هایی که با هدف‌های نادرست صورت می‌گیرند، باعث ایجاد مشکلات و چالش‌های زیادی در زندگی مشترک خواهند شد. در حالی که با کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید مشکلات را به بهترین نحو برطرف کرده و ازدواج موفقی نیز داشته باشید.

لزوم استفاده از مشاوره ازدواج

اگر شرایط خانواده‌‌تان به گونه‌ایست که نمی‌توانید آن را تحمل کنید و کنار آمدن با اعضای خانواده بسیار برایتان مشکل است، به جای فرار بهتر است به دنبال راهی برای حل مشکلات تان با خانواده باشید. مشاوره خانواده در این زمینه از موثرترین روش‌های موجود می‌باشد.
ازدواج کورکورانه به بهانه فرار از مشکلات اصلا راه حل مناسبی نیست. حتی اگر ازدواج بتواند مشکلات شما را حل کند هم تنها با یک ازدواج موفق می‌توانید به آرامش برسید. بنابراین به موقعیت‌های ازدواجی که برایتان پیش می‌آید با صبر و حوصله بیاندیشید. می‌توانید در امر ازدواج از کمک‌های مشاوره پیش از ازدواج و روانشناس خانواده بهره ببرید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

تاثیر خدمات روانشناسی در کاهش مشکلات

همانطور که گفته شد فرار از خانه و ازدواج به این دلیل تنها باعث افزایش مشکلات می‌شود و هیچ تضمینی برای خوشبختی و راحتی بیشتر پس از ازدواج وجود ندارد؛ چراکه وقتی تمام هدف شما فرار باشد، به مسائل بسیار مهم و ضروری ازدوج توجهی نخواهید کرد.

روانشناسان ما در کلینیک آرامش ماندگار به شما کمک می‌کند تا با ریشه یابی مشکلات خانوادگی، در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید. همچنین با کمک متخصص می‌توانید معیارهای ازدواج خود را مشخص کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. متخصصان مرکز مشاوره آرامش ماندگار در خدمتتان هستند تا شما را در این زمینه یاری کنند.

مرکز تخصصی نوروفیدبک و نوروتراپی

افسردگی:  

ا افسردگی پس از آنکه درمان شد غالباً باز می‌گردد.آنچه نوروفیدبک در فرایند درمان این بیماران اثرگذار بئده در واقع کاهش شدت علایم و ایجاد تغییرات مثبت(بهبود خواب، کاهش نگرانی، افزایش هیجانات خوشایند و…) بوده است که البته ترکیب نوروفیدبک با TDCS اثرات بیشتر و قابل ملاحظه تری دارد.

ناتوانی یادگیری(Learning Disability):

خوشبختانه در درمان و کاهش قابل ملاحظه علایم این اختلالات، نوروفیدبک تحول بزرگی ایجاد کرده است. در این مورد نوروفیدبک به تنهایی پاسخگوست و نیازی به درمان مکمل ندارد. معمولاً با کامل کردن یک دوره درمانی بهبودی ثابتی حاصل می‌شود.

اختلالات خواب

خواب یکی از اولین نشانه هایی است که در جریان نوروتراپی بهبود میابد. نوروفیدبک یا نوروتراپی با اجرای پروتکل های اختصاصی و هدفمند به خوبی توانسته جایگزین دارودرمانی بوده و اثرات ماندگاری در بهبود خواب ایجاد نماید.

تقویت عملکردهای ذهنی و ارتقاء توانمندیهای شناختی

نوروفیدبک قادر است از طریق اصلاح و تقویت عملکرد سلولی( فعال سازی امواج مثبت مغزی و کاهش امواج کند و منفی مغزی) در ارتقا عملکرد ذهن و مغز  موثر باشد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار