4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کارگاه فرزندپروری با کفایت در مشهد

5/5

تربیت کودک با فرزندپروری باکفایت

همه والدین به دنبال روش مناسبی برای تربیت کودک خود هستند. قصدشان این است که رشد کودک شان و به دنبال آن تربیت کودک با روش سالمی برای او رقم بزنند. آنها می خواهند کودک با رسیدن به استقلال فردی ( کودک مستقل ) خودش کارهایش را انجام بدهد.

برای نوشتن تکالیف و انجام امور شخصی کودک مستقل بوده و به والدین متکی نباشد. لذا به دنبال گام های طلایی در این مسیر هستند. تا از این طریق قدم های مناسبی برداشته به طوری که به کودک آسیب نرسد. کودک مستقل ، مسئولیت نوشتن تکالیف را به دنبال دارد و نوشتن تکالیف کمک به پیشرفت تحصیلی می کند. همه این ها به رشد کودک کمک به سزایی به عمل خواهد آورد.

فرزندپروری با کفایت

فرزندپروری با کفایت، مجموعۀ دانش و مهارت های تربیت کودک به روش سازنده و غیر مخرب است. راهی برای این که توانایی ها و مهارت های آنان را رشد دهیم. مشکلات رفتاری شان را اداره کنیم.بنابراین هدف اصلی از تربیت کودکان، بار آوردن افرادی مستقل، توانمند، مسئول، و با اعتماد به نفس است. تا کودک از رشد اخلاقی و اجتماعی مناسب برخو ردار باشد.

دامنه فرزندپروری با کفایت

 

اغلب والدین بیشترین تلاش خود را برای ابراز عشق به فرزندانشان انجام می دهند. اشتباهات آنها غیر عمدی و نامحسوس است. اینجاست که والدین می خواهند آن اشتباهات ریز هم نداشته و کامل باشند. همین جا می گوییم از آن می گذریم. پدر و مادر کامل، وجود خارجی ندارد.

والدین می آموزند که باکفایت باشند یعنی کافی باشند، به اندازه کافی نیازهای عاطفی و خواسته های فرزندانشان را برآورده کنند. نه بیش از اندازه و نه کم، که هر دوی اینها مشکلاتی را برای فرزندان ایجاد می کنند. در ضمن یادمان باشد ما تا جایی می توانیم فرزندانم را ببریم که خودمان آن مسیر را طی کرده باشیم. و اگر از نظر روانی مشکلاتی داریم بهتر است حتماً آن مشکلات را در ابتدا رفع کنیم. والدین بیمار، فرزندانی آسیب دیده پرورش می دهند.

در سلسه مباحث گام های طلایی در فرزندپروری با کفایت، به والدین کمک می کنیم، نیازهای عاطفی کودکان را بشناسند. و تامین کنند. و :

ما به شما والدین عزیز برنامه عملی برای تأمین نیازهای مختلف را ارائه دادیم. تمرین هایی متناسب با فرهنگ خودمان، ایران پیشنهاد خواهیم داد.

در فرزندپروری با کفایت ما از روش های علمی و تحقیقی استفاده می کنیم. امیدواریم که بتوانیم فرمولی در فرزندپروری به شما ارائه بدهیم. فرزندپروری با کفایت نه تنها یک علم است بلکه هنر است و این هنر در مورد هر کودکی که خود یک شاهکار بی نظیر است منحصر به فرد و اختصاصی است

 

سه ویژگی والدین باکفایت:

آشنا و حساس نسبت به نیازهای کودک، والدین در دسترس و والدینی که به نیازهای کودک پاسخ می دهند.

هر کسی ممکن است تجربیات ناخوشایندی در کودکی داشته است. اما از آنجایی که این رویدادها برای کودک شدت زیادی نداشته است، مشکل خاصی در بزرگسالی ایجاد نخواهد کرد. هر ناکامی در کودکی لزوماَ مشکل ساز نیست.

هشدار: فرزندپروری با کفایت برای افراد ضعیف النفس نیست. این مباحثی از نوع سخنرانی های هشداری و انگیزشی نیست که حس خوبی در شما ایجاد کند، اجرای اصول فرزندپروری با کفایت شجاعت، درایت، علاقه و پشتکار می خواهد و خون، عرق و اشک می طلبد.

اما لذت و رضایتی که به دنبال پیوند عاطفی با فرزندتان ایجاد می شود، وقتی که عملکرد پسرتان در دنیای خود در حد مطلوب است و دخترتان از بودن با شما لذت می برد و بدون شما موفق است و وقتی فرزندان شما در حال رشد و بالندگی هستند و در روابط خود با دیگران موثر و آبرومند می بینید، همه این ها ارزش هر دقیقه فرزندپروری با کفایت را مشخص می کند.

مشاورین ما در کلینیک آرامش ماندگار آماده کمک به شما برای تربیت فرزند با کفایت و لایق هستند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار