4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره درمان اختلال جنسی دیرانزالی در مشهد

5/5

انواع دیر انزالی مردان

دیر انزالی مردان انواع متفاوتی دارد:

۱٫ انزال اتفاق نمی افتد: فرد در این حالت هرگز به ارگاسم نمی رسد.

۲٫ انزال دیر اتفاق می افتد: انزال اتفاق می افتد اما مستلزم صرف وقت و انرژی بسیاری از هر دو طرف می باشد.

۳٫ انزال در شرایط و موقعیت های خاصی اتفاق می افتد: در این حالت فرد در رابطه جنسی طبیعی نمی تواند به ارگاسم برسد. ارگاسم در سکس دهانی، خود ارضایی و  تحریک دستی همسر اتفاق می افتد.

 

دلایل دیر انزالی مردان

دلیل اکثر موارد دیر انزالی مردان، روانشناختی است؛ اگرچه درصد بسیار کمی نیز فیزیولوژیکی می‌باشد. در اکثر موارد دیر انزالی پس از یک دوره طبیعی بودن انزال رخ می‌دهد، اگرچه در درصد اندکی نیز، دیر انزالی مردان در طول زندگی همیشه وجود داشته است.

در صورتی که دیر انزالی مردان در بعضی شرایط رخ ندهد، به‌طور مثال در هنگام خودارضایی انزال فرد طبیعی باشد و در رابطه جنسی با همسر به‌وجود بیاید، می‌توان اطمینان داشت که دیر انزالی فرد دلیل روانشناختی دارد.

موارد زیر را می‌توان از جمله دلایل دیر انزالی مردان دانست:

  1. تماشای پورنوگرافی
  2. مصرف الکل و مواد
  3. اثرات جانبی داروهای ضد افسردگی، ضد روانپریشی و فشار خون و داروهای ادرارآور
  4. آسیب عصبی، سکته مغزی، آسیب نخاعی، جراحی، تصلب بافت‌ها، دیابت شدید
  5. افزایش سن
  6. خود ارضایی بیش از سه بار در هفته
  7. وقایع بد دوران کودکی از جمله مورد سوءاستفاده واقع شدن، مورد غفلت از سوی والدین واقع شدن
  8. خشم ابراز نشده
  9. باورهای مذهبی متعصبانه و سخت‌گیرانه درباره رابطه جنسی و گناه دانستن آن
  10. ترس از واژن و یا ترس از صدمه زدن به همسر
  11. ترس از حاملگی
  12. اضطراب عملکرد و کمبود اعتماد به‌نفس
  13. تفاوت داشتن رابطه جنسی و یا شریک جنسی با فانتزی‌های جنسی فرد (بیشتر ناشی از تماشای پورنوگرافی است)
  14. واژن، دست و یا دهان همسر نمی‌تواند سبک موردنظر مرد را تداعی کند.
  15. اضطراب و افسردگی
  16. تستسترون اندک
  17. تیروئید پایین

افزایش سن و سال باعث می‌شود عصب‌های منتهی به آلت تناسلی حساسیت خود را از دست بدهند. با افزایش سن، هم رفلکس‌های بدن کم می‌شود و هم توانایی نعوظ کاهش می‌یابد و بدین جهت انزال در فقدان نعوظ کامل، کاهش می‌یابد.

تعداد دفعات زیاد خودارضایی نیز باعث دیر انزالی می‌شود، به‌نوعی که برای افرادی که به زود انزالی دچار هستند توصیه می‌شود پیش از رابطه جنسی خودارضایی کنند.

نتایج دیر انزالی مردان

دیر انزالی باعث نگرانی و استرس برای فرد و شریک جنسی‌اش می‌شود. فرد نگران سلامتی عمومی خود، تشکیل خانواده، بچه‌دار شدن، سطح پائین لیبیدو خود می‌شود و به اضطراب و افسردگی دچار می‌شود.

اضطراب و افسردگی باعث می‌شود حتی با وجود مرتفع شدن دلایل دیگر، دیر انزالی همچنان در فرد تداوم بیابد. دیر انزالی همچنین باعث نارضایتی جنسی و ایجاد مشکل در رابطه زن و شوهر می‌شود. دیر انزالی مرد ممکن است به شریک جنسی به غلط این پیام را بدهد که او جذاب نمی‌باشد.

درمان دیر انزالی مردان

باید آگاه بود که هیچ درمان سزیعی برای دیر انزالی مردان وجود ندارد و بهبود این مشکل نیازمند صبر، همکاری و پشتکار زوجین  می باشد. نوع درمان دیر انزالی مردان بستگی به دلیل زیرین آن دارد. بنابراین عامل اصلی در بهبود درمان دیرانزالی، تشخیص دلایل ایجاد آن توسط یک متخصص می‌باشد.

در صورتی که برای تمام طول زندگی دچار این مشکل بوده‌اید، باید به یک اورولوژیست مراجعه کنید. اگر دلیل دیر انزالی مردان اعتیاد به تماشای پورنوگرافی است، باید در جهت بهبود آن راهکاری اتخاذ کرد. در صورتی که دیر انزالی به‌دلیل اثرات جانبی داروها ایجاد شده باشد، باید داروهایی دیگر را تجویز کرد.

اگر دیر انزالی به‌دلیل مصرف الکل است، باید مصرف الکل را متوقف کرد. در صورتی که دلایل هورمونی دارد، باید با مشورت با پزشک سطح هورمون را افزایش داد. و اگر مرتبط با سایر دلایل فیزیکی است، باید آنها را مورد بررسی قرار داد.

در بیشتر موارد، دلایل روانشناختی نیز در دیر انزالی مردان نقش دارد. دلایل روانشناختی یا علت اصلی است و یا آنکه پس از ایجاد دیر انزالی توسط دلایل دیگر، دلیل تداوم دیر انزالی در فرد می‌باشد.

دارو درمانی دیر انزالی مردان

تعدادی از داروها باعث بهبود علائم دیر انزالی مردان می‌شوند، اگرچه به‌جهت درمان کامل هنوز مورد تائید قرار نگرفته‌اند. از جمله داروهای موثر عبارتند از:

۱. سیپروهپتادین (Cyproheptadine)

۲. امانتادین (Amantadine)

۳. بوسپیرون (Buspirone)

شناخت درمانی دیر انزالی مردان

در صورتی که دلیل دیر انزالی مردان اضطراب، افسردگی، کمبود عزت‌نفس و یا افکار نادرست باشد، می‌توان از شناخت درمانی استفاده کرد. در مواردی نیز باید از زوج درمانی بهره جست، زیرا در بعضی مواقع دلیل زیرین دیرانزالی مردان، خشم به همسر و روابط نامناسب و همراه با انتقاد همسر نسبت به مرد می‌باشد.

در بسیاری از مواقع لازم است تا اضطراب عملکرد را در مرد از بین برد تا او بتواند بدون اضطراب و استرس به رابطه جنسی بپردازد. استرس و اضطراب ناشی از ترس از خوب عمل نکردن و موفق نبودن در حین رابطه جنسی و در نتیجه عدم رضایت همسر می‌تواند باعث اختلال نعوظ و نیز دیر انزالی شود. شناخت درمانی همراه با زوج درمانی می‌تواند به فرد کمک کند.

روش ماسترز جانسون در درمان دیر انزالی مردان

در مرحله اول، زن از طریق لمس آلت تناسلی مرد، او را تحریک کرده و به ارگاسم می‌رساند. شاید زمان زیادی لازم باشد تا مرد به ارگاسم برسد. بنابراین این مرحله نیازمند صبر و حوصله دو طرف است.

در مرحله بعد، کمی قبل از رسیدن به ارگاسم، رابطه جنسی در داخل واژن انجام می‌شود.

این تکنیک از طریق شرطی شدن کمک می‌کند تا اندک اندک مرد بتواند در داخل واژن به ارگاسم برسد

مشاوران حرفه ای و با تجربه ی کلینیک تخصصی آرامش ماندگار آماده کمک به شما در این زمینه می باشند . تا با کمک به حل مشکلاتنان ، طعم شیرین زندگی را به شما هدیه کنند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار