4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک درمان اختلال جنسی دیرانزالی در مشهد

5/5

تاخیر در انزال نوعی اختلال عملکرد جنسی است که بر توانایی انسان در رسیدن به ارگاسم تأثیر می گذارد.میانگین زمان لازم برای انزال در هنگام تحریک بین افراد متفاوت است ، بدون اینکه دقیقاً برای آنچه “طبیعی” است ، رقم دقیقی نشان داده شود.

بیشتر دلایل روانشناختی است ، اما دلایل فیزیولوژی نیز ممکن است در ابتلای شخص تأثیر گذار باشد.هیچ درمانی دارویی برای دلایل روانشناختی دیر انزالی وجود ندارد.

 

علل دیر انزالی

تاخیر در انزال می تواند یک دلیل روانی یا بیولوژیکی داشته باشد. همچنین ممکن است بین این دو همپوشانی وجود داشته باشد. دیر انزالی می تواند یک وضعیت مادام العمر باشد ، جایی که یک مرد همیشه در رسیدن به ارگاسم مشکل داشته است ، اما به طور معمول ، انزال تاخیری پس از یک دوره عملکرد طبیعی رخ می دهد.

 

 

علل جسمی دیر انزالی در آقایان شامل موارد زیر است:

عوارض جانبی دارو: دیر انزالی ممکن است یک اثر منفی از داروهای ضدافسردگی ، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازگشت سروتونین (SSRI ها) ، داروهای ضد اضطراب ، داروهای فشار خون ، مسکن ها و سایر داروها باشد.

الکل یا استفاده از داروهای روان گردان خاص می تواند تأثیر داشته باشد.آسیب های عصبی از جمله سکته مغزی ، آسیب نخاعی ، جراحی ، مولتیپل اسکلروزیس و دیابت شدید می تواند منجر به عملکرد غیرعادی انزال شود.افزایش سن می تواند حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد.

معمولاً یک مورد اکتسابی به دلیل داشتن علت روانی مشخص می شود که فقط در شرایط خاص اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ، اگر مرد قادر به انزال به طور عادی در هنگام استمناء باشد ، بیشتر احتمال دارد که در رابطه جنسی با شریک زندگی خود دیر انزالی را تجربه می کند.

علل روان شناختی

برخی از عوامل روانشناختی که ممکن است زمینه دیر انزالی را داشته باشند عبارتند از:

وقایع اولیه زندگی

از جمله سوءاستفاده ، مشکلات والدین ، بی توجهی والدین ، ​​تربیت منفی جنسی

عصبانیت بیان نشده:

عصبانیت های سرکوب شده و بیان نشده می تواند ریشه ی ایجاد مشکلات جنسی باشد.

عدم تمایل به لذت بردن:

اعتقاد مذهبی ، شاید این که فعالیت جنسی گناه است

ترس های غیر منطقی:

به عنوان مثال ترس از مایع منی یا دستگاه تناسلی زن ترس از بارداری

اعتماد به نفس

مسائل مربوط به اعتماد به نفس از دست رفته یا اضطراب فراگیر به عنوان مثال ، نگرانی از تصویر بدن که روند تحریک جنسی را مختل می کند.

خود ارضایی

انواع خاصی از رفتارهای خودارضایی ممکن است در ایجاد دیر انزالی نقش داشته باشد. یک متخصص در انزال تاخیری رابطه ای بین این بیماری و الگوهای خودارضایی زیر پیدا کرد:

  • خودارضایی بیشتر ، معمولاً بیشتر از سه بار در هفته
  • داشتن سبکی از استمناء که نمی تواند با مقاربت جنسی مطابقت داشته باشد ، به خصوص با سرعت زیاد ، فشار زیاد یا شدت زیاداگر دست ، دهان یا واژن شریک زندگی نتواند به راحتی سبک یاد گرفته شده را کپی کندشریک جنسی با فانتزی که در هنگام استمناء استفاده می شود برای رسیدن به ارگاسم متفاوت است.

تشخیص دیر انزالی

انزال با تأخیر وقتی تشخیص داده می شود که مرد نگران تاخیر بیش از حد یا نادر بودن دستیابی به انزال در اکثر روابط جنسی در مدت زمان ۶ ماه یا بیشتر باشد.

برای رسیدن به تشخیص ، پزشک در مورد علائم و اینکه چند بار آنها اتفاق می افتد با فرد صحبت خواهد کرد. آنها سپس سایر مشکلات پزشکی بالقوه مانند عفونت ، عدم تعادل هورمونی و غیره را بررسی می کنند. این ممکن است شامل آزمایش خون و ادرار باشد.

متخصصین و روان شناسان حرفه ای و زبده ی کلینیک آرامش ماندگار با تشخیص درست و به روز ترین و مؤثر ترین شیوه های درمانی به درمان دیر انزالی شما میپردازند، تا شما بتوانید به زودی طعم شیرین زندگی را حس کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار