4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

معرفی گفتار درمانگر خوب جهت درمان لکنت

5/5

دلایل لکنت زبان

در یک فرد سالم ، مراکز گفتار ، به لطف رفلکس های بدون قید و شرط ، همزمان کار می کنند. در یک لکنت ، هماهنگی مختل می شود ، در روند بیان کلامی افکار ، لکنت زبان رخ می دهد. چندین عامل اصلی در لکنت زبان در بزرگسالان وجود دارد:

  • وراثت (شخصی از کودکی لکنت می کند)؛
  • بیماری های موثر بر تکانه های عصبی ، آسیب شناسی های ارگانیک (تومورها ، صدمات سر ، سکته مغزی ، ضربه مغزی ، مننژیت ، انسفالیت و سایر عفونت های عصبی).
  • logoneurosis (استرس ، ترس ، اضطراب ، اضطراب ، شوک عاطفی)؛
  • جنسیت (آمارها نشان می دهد که مردان احتمالاً از این بیماری درگیر می شوند).

چه انواع وجود دارد:

  1. اختلالات گفتاری با مشکلات سیستم عصبی.
  2. تخلفات به دلیل اینکه فردی در دوران کودکی از چپ دست به راست بازآموز شده است.
  3. مشکلات ناشی از استرس ، کار بیش از حد شدید ، که از نظر ماهیت مزمن هستند. ترساندن ، افسردگی ، تروما می تواند منجر به لکنت شود.

 

گزینه های درمانی چیست؟

مدت طولانی مدت درمان لکنت در بزرگسالان در خانه .  مؤثرترین روش هایی که واقعاً در خانه به پیشرفت چشمگیر مهارت های ارتباطی کمک می کند ، حفظ شده است.

تمرینات تنفسی برای آرامش اعضای بدن گفتار:

  1. راست بایستید ، دستان خود را شل کنید. پشت خود را به دور گردن بکشید و کمی به جلو تکیه دهید ، سر خود را به همراه گردن و شانه های خود آرام کنید. یک نفس سریع فقط با استفاده از بینی گرفته می شود. به حالت شروع برگردید و به طور صدایی از قبل از دهان بازدم کنید. ۱۲ ست از ۸ بار تکرار کنید.
  2. مستقیم شوید و باسن خود را به سمت پایین بکشید. پشت خود را صاف نگه دارید. سر را به طرف خود بچرخانید ، در حالی که نفس می کشید ، هنگام حرکت سر به طرف دیگر ، مرتباً بازدم کنید. بدن در حین ورزش باید تا حد ممکن آرام باشد. در این حالت ، سه رویکرد کافی است ، اما سه ده برابر.
  3. تمرین بعدی با نشستن روی زمین انجام می شود. شما باید در حالت نیلوفر آبی بنشینید ، دستان خود را روی زانوها پایین آورده و تا حد ممکن استراحت کنید. با یک نفس عمیق آرام ، ریه ها را تا حد امکان با هوا پر کنید. هنگام بیرون آمدن ، هوا را از معده خود بیرون کنید.

مهم! در حین تمرینات توصیف شده ، دیافراگم بارگیری می شود و تارهای صوتی آرام می شوند. آنها در طول مکالمه بسته نمی شوند ، گفتار یکدست و آرام می شود. ژیمناستیک باید عصرها ، ۲-۳ ساعت بعد از غذا انجام شود

درمان لکنت در بزرگسالان

درمان لکنت زبان ریشه در گذشته ریشه دارد. به همین دلیل بسیاری از دستور العمل های خلاص شدن از شر لکنت در بزرگسالان در خانه به روزهای ما رسیده است.

روشهای سنتی لکنت تراپی مبتنی بر تنفس مختلف است که به آرامش اعضای بدن گفتار و تنفس کمک می کند:

  • موقعیت شروع – راست بایستید ، کف دست ها در زیر ، دست ها را شل کنید. نیم تنه خود را کمی به جلو خم کرده و پشت خود را گرد کنید ، سعی کنید سر ، گردن و شانه های خود را تا حد امکان آرام کنید. با بینی خود یک صدای نفس سریع و عمیق بکشید. با بازگشت به وضعیت شروع ، از طریق دهان یا بینی به طور فعال و با صدای بازدم عمل کنید.

۱۰-۱۲ ست از ۸ بار تمرین را تکرار کنید.

  • موقعیت شروع – بایستید به صورت راست ، دستها روی باسن ، عقب راست. سر خود را به چپ و راست بچرخانید ، در حالی که می چرخید ، استنشاق می کنید و هنگام حرکت صاف سر از یک سمت به طرف دیگر بازدم کنید.

هنگام انجام تمرین ، سعی کنید بدن و سر را صاف نکنید. ۲-۳ بار برای ۳۰ نفس تکرار کنید.

  • در حالت نیلوفر آبی روی زمین بنشینید ، دستان خود را روی زانو بگذارید ، سعی کنید کاملاً آرام باشید. نفس عمیق بکشید ، ریه ها را به اندازه کافی پر کنید ، بخشی از آن را بیرون بکشید ، هوا را با حرکات صاف شکم بیرون بیاورید.

تمرینات را همزمان با تنظیم خستگی تکرار کنید.

آموزش تنفسی به طور فعال دیافراگم را بار می کند ، به استراحت تارهای صوتی کمک می کند ، به آنها اجازه نمی دهد مکالمه را ببندند و جلوی آن را بگیرند. بهتر است در صبح و عصر ، روی معده خالی تمرینات تنفسی انجام دهید.

متخصصین مجرب و زبده ی ما در کلنیک آرامش ماندگار آماده کمک به شما برای درمان لکنت زبان هستند .

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار