4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان تخصصی انواع مشکلات بیخوابی در مشهد

5/5

درمان تخصصی انواع مشکلات بیخوابی در مشهد

خواب یک رفتار سازمان یافته است که به عنوان یـک ضرورت حیاتی و بـر پایـه ریـتم بیولوژیـک هـر روز تکـرار می شود و از دیر باز مـورد توجـه بـسیاری از دانـشمندان رشته های مختلف علوم پزشکی و بخـصوص روانپزشـکی، روانشناسی و فیزیولوژی بوده اسـت زیـرا نقـش مهمـی در سلامت کلی انسان دارد.

خواب وضعیتی آرامش بخش است که در آن عملکرد مغز بازسازی می شود، مغز و سایر سیستمهای بدن در طول خواب تغییر پیدا می کنند، ولـی تغییرات مغز بیشتر از سایر اعضا می باشد.

در طـول زمـان بیداری، مغز پیوسـته فعـال اسـت ولـی در حالـت خـواب فعالیت آن کم می شود. همچنین در طول خواب تغییرات فیزیولوژیکی مانند کـاهش درجـه حـرارت، فـشار خـون و نبض پایین می آید.

از آنجاییکه همه چیز بعد از خواب شبانه بهتر بنظر میرسد، لذا مـی تـوان گفـت کـه خـواب موجب حالاتی نظیر : تقویت قوای جسمی ،کاهش استرس و اضــطراب ، تقویــت قــدرت تطــابق و تمرکــز فعالیتهــای زندگی می گردد

فقدان خواب بدون تردید بـرروی اعمـال سیـستم عـصبی مرکزی تاثیر می گذارد و بیداری طـولانی غالبـا همـراه بـا اختلالات پیـشرونده اعمـال روانـی بـوده و گـاهی موجـب فعالیتها و رفتارهای غیر طبیعی سیستم عصبی می شـود.

کندی جریان فکـر و تحریـک پـذیری وحتـی اخـتلالات روانی یا روانپریشی پس از یک بیداری طولانی دیـده مـی شود. بنابراین می توان گفت خواب موجب برقراری تعـادل طبیعی بین سیستم های مختلف عـصبی مـی گـردد .

باتوجه به توضیحات ارائه شده درمورد اهمیت خواب شبانه، احتمالا به نقش بی بدیل روانشناس در مورد درمان اختلالات خواب پی برده اید؛

مرکز مشاوره آرامش ماندگار با بهره مندی از همکاری بهترین و متخصص ترین روانشناسان و متد درمانی روز دنیا میتواند به شما در درمان انواع مشکلات کمک کند، جهت رزرو وقت و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظر مشاورین ویژه درباره درمان اختلالات بی خوابی

اخــتلال در خــواب از شــایعترین شــکایت هــای مــراجعین پزشکی و روانپزشکی مـی باشـد ودر حـدود یـک سـوم از جمعیت بزرگسالان امریکا انواع مختلف اختلالات خواب را تجربه نموده اند. کاپلان (از مشاورین معتبر)می نویسد: شـایعترین شـکایت از خواب مربوط به اختلالات شروع و تداوم خواب اسـت و در ادامه بیان می کند که بیخوابی ممکن است گذرا یا مـداوم باشد.

در بی خوابی گذرا دوره ای از بـی خـوابی همـراه بـا اضــــطراب و تغییــــرات حــــاد در زنــــدگی مثــــل تغییرات شغلی یا زمان امتحانات درسی بوقوع می پیونـدد در بعضی از اشخاص بی خوابی گذرا، ممکـن اسـت در اثـر سوگ یا فقدان عزیزی یا هر تغییری در زندگی ایجاد شود که این نوع از بـی خـوابی جـدی نیـست، اگرچـه بـا یـک استرس روانی و یا افسردگی شدید همراه است.

بی خـوابی مزمن یک نوع از بی خوابی است که بیـشترین مـشکل در مرحله شروع به خواب دیده می شود. مبتلایان به این نـوع از بی خوابی، معمولا شکایت واضحی از بی خوابی موجـود دارند. مدت این بی خوابی با گذشت زمان طولانی تر شده و برای هفته ها ادامه می یابد و می توانـد مـضر باشـد.

درمانگر مجرب درمان انواع اختلالات بیخوابی در مشهد

خواب، معیار مهمی در حفظ سلامت جسمی و روانی انسان محسوب میشود و هرگونه اختلال در جریـان طبیعـی آن، علاوه بر ایجاد مشکلات روانـی، مـی توانـد کـارآیی فـرد را نیزکـاهش دهـد.

اخـتلالات خـواب در جمعیـت کلـی، شیوعی بین ۱۵ تا۴۲ درصد دارد .این اختلالات منجـر بـه بروز نتایج منفی و نامطلوب درکیفیـت زنـدگی و عملکـرد افراد می شود.

کم خوابی بـا کـاهش کیفیـت زنـدگی، سـلامت جـسمی، روانـی، اجتمـاعی و عـاطفی فـرد را بـه مخاطره میاندازد و کیفیت خواب نامناسب با افزایش تنش، تحریک پذیری، افسردگی و به طور کلی با رضایت کمتر از زندگی ارتباط دارد.

تغییرات خواب، مـی توانـد یکـی از زودرس ترین نشانه های رفتاری و اخـتلالات بـدنی باشـد. فقدان خواب برای مدت طولانی می تواند باعث اختلالهای روانی گـردد. عـدم تعـادل در فراینـد اسـتراحت و خـواب می تواند اشخاص را شدیدا خسته و عصبی کرده و تجدید حیات سلولی در ضمن عمیق ترین دوره خـواب بـه وقـوع می پیوندد.

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، کلیه خدمات درمانی جهت درمان اختلالات خواب اعم از مشاوره و رواندرمانی، عصب درمانی(نوروتراپی)، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته زیر نظر متخصصان روانشناسی بالینی و روانپزشکی انجام میگردد.
برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

 

متخصص تشخیص و درمان اختلال اضطراب اجتماعی

افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به ­صورت شدید، مداوم و مزمن از این­که مورد نگاه و قضاوت دیگران قرار بگیرند و به ­خاطر رفتار خود تحقیر یا شرم­‌زده شوند، می­‌ترسند. ممکن است این ترس آن­قدر شدید باشد که کار، درس یا سایر فعالیت­‌های فرد را مختل سازد. با این­که بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی درمی‌یابند که ترسشان بیش از اندازه و غیر منطقی است، نمی­‌توانند بر آن غلبه کنند.

آن­‌ها اغلب چند روز یا چند هفته قبل از شروع وضعیتی که از آن می‌­ترسند دلشوره می­‌گیرند. به ­علاوه، معمولا دچار عزت نفس پایین و افسردگی می­‌شوند. علل اضطراب اجتماعی همچنان در حال بررسی است.

در بعضی از موارد، اختلال اضطراب اجتماعی تنها به یک موقعیت مثل ترس از سخنرانی در جمع، محدود می­‌شود یا ممکن است فرد تنها زمانی­‌که کنار دیگران است دچار علائم اضطراب اجتماعی شود. اگر درمان اضطراب اجتماعی انجام نشود، پیامدهای جدی به دنبال دارد. مثلا، مانع از رفتن افراد به محل کار یا مدرسه می­‌شود و فرد نمی‌­تواند با دیگران دوست شود.

مراجعه به روانشناسان مرکز مشاوره آرامش ماندگار میتواند برای شما که بدنبال راهی جهت درمان اضطراب اجتماعی خود هستید گزینه خوبی باشد، پس برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار