4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

زوج درمانگر خوب در مرکز مشاوره مشهد

5/5
زوج درمانگر

زوج درمانگرخوب در مرکز مشاوره مشهد

زوج درمانی و درمان اشتراکی زوجین، تنها مربوط به مشکلات و اختلافات زناشویی و خانوادگی نمی شود، زوج درمانگر با کمک برنامه های مشخص درمان، قادر است به درمان مشکلات فردی نیز بپردازد. در طول جلسات زوج درمانی، زوج درمانگر با کمک همسر فرد به درمان مشکل می پردازدکه این درمان بر پایه روابط بین همسران پیش گرفته شده و برنامه ای منظم و مناسب در نظر دارد.

زمانی که زوجین به کمک هم می شتابند تا مشکلات عصبی روحی یکدیگر را برطرف کند، این روحیه همدلی و صلابت همان نیروی محرکه ای است که به آنان در این مسیر کمک می کند. روانشناس خوب زوج درمانگر مشهد با ارائه راهکارهای درمانی مناسب و خوب به زوجین یاد می دهد که چطور در مواجه با مشکلاتی که می تواند برای همسرشان پیش آمده باشد، به او در رفع این حالات کمک کنند.

زوج درمانی را شاید بتوان یکی از بهترین و کارآمدترین درمان های روانشناختی دانست. بعد از روانشناس که مدیریت این جلسات را برعهده دارد، مهمترین فرد همسر فرد بیمار است که حضور همسر فرد برای کمک رساندن به برنامه درمان، می تواند کمک موثری بر رسیدن به نتیجه مطلوب باشد. زوج درمانی تخصصی لازم است زیر نظر روانشناس متخصص و با تجربه انجام گیرد.

زوج درمانگر مشهد | روانشناس خانواده | مشاوره ازدواج | وقت مشاوره

خصوصیات متخصص زوج درمانی

  1. امانت داری: روانشناس باید این توانایی را داشته باشد که مسائل خانوادگی شما را همچون یک راز نگه دارد و از افشای آن خودداری کند. یک متخصص زوج درمانی باید به خوبی به این موضوع آگاه باشد.
  2. بی طرفی: این مورد در زمینه زوج درمانی اهمیتی دو چندان می یابد چرا که متخصص زوج درمانی باید مشکلات طرفین را با یکدیگر بهبود بخشد، پس توانایی وی در نگاهی واقع نگرانه و به دور از هرگونه قضاوت و داخل کردن نظرات و اعتقادات شخصی امری ضروری است.
  3. قضاوت نکند: متخصص زوج درمانی به شدت باید از آفت قضاوت کردن افراد دوری کند و این کار را نه تنها زبانی بلکه در ذهن خود نیز ترک کند.

مشاور زوج درمانی و مسائل زناشویی

همه روابط، از روابط نوپا تا رابطه ازدواج، می تواند از مشاوره ازدواج و درمان زوجین کمک بگیرند. بدون شک تمایل به مشارکت و پذیرش در طول جلسات درمانی در مرکز زوج درمانی لازم است. مشارکت کامل به کمک بهترین مشاور زوج درمانی می تواند مزایای بسیاری را در پی داشته باشد. هزینه زوج درمانی با توجه به جلساتی که شما نیاز دارید، تعیین خواهد شد.

به طور معمول هنگامی که سخن از روابط زناشویی به میان می آید همه ی ما به روابط جنسی می اندیشیم ، و این اندیشه کاملا درست است. داشتن روابط جنسی سالم بین زوجین یکی از ملزومات زندگی مشترک می‌باشد. روابط جنسی یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین انگیزه‌های ازدواج جوانان می‌باشد و اگر این رابطه بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، بیشتر مسائل و موضوعات اختلاف‌برانگیز از بین می‌رود.

نارضایتی جنسی از روابط زناشویی، این روزها به قاتل نامرئی بنیان خانواده ها تبدیل شده است. نارضایتی‌ که نه دیده می شود، نه حرفی از آن می‌زنند و نه حتی اسمش را به زبان می آورند. چون با آنکه ممنوع نیست اما به تابوی اجتماعی تبدیل شده است و خانواده ها طبق قانونی نانوشته از بحث درمورد رابطه جنسی پرهیز می کنند.

صحبت درباره مسائل زناشویی با دیگران چه عواقبی دارد؟

مهارت ارتباط موثر با همسر

کسب مهارت گفتگو با همسر نیاز به آموزش و آگاهی دارد. نداشتن مهارت گفتگو یکی از اصلی‌ترین علل اختلافات زناشویی است. حتی اگر یکی از زوجین دارای مهارت گفتگو مناسب باشد، می‌تواند از بسیاری از اختلافات جلوگیری کند و در حل آن‌ها مؤثر باشد. مهارت‌های گفتگو باعث ارتقای فرد در دیگر ابعاد زندگی نیز می‌شوند. برای مثال کسی که مهارت گفتگو را می‌شناسد در محیط کار نیز پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

برخی افراد در هنگام گفتگو منفعلانه عمل می‌کنند. این افراد خواسته‌ها و نیازهای خود را صریح و روشن بیان نمی‌کنند و همیشه در هاله‌ای از ابهام عمل می‌کنند. معمولا اعتماد به نفس کافی برای بیان خواسته‌هایشان را ندارند و یا فکر می‌کنند ممکن است به دیگران آسیب بزنند. ولی در واقع با منفعل بودنشان بیشتر باعث آزار دیگران می‌شوند.

برای داشتن یک گفتگوی مؤثر بهترین زمان برای موضوع مورد نظرتان را مشخص کنید. در مورد تعارضات و موضوعات حساس حتما از سبک گفتگوی جراتمندانه استفاده کنید. ازدواج مانند تمامی ارتباطات انسانی بر پایه یک قرارداد اجتماعی است. در این قرارداد شما نیاز دارید مواضع روشن، خواسته ‌های روشن و ساختار روشنی داشته باشید.

 

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار