4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور باتجربه و متخصص زوج درمانی

5/5

مشاور با تجربه و متخصص زوج درمانی

وجود تنش و اختلاف نظر در بین زوجین در زندگی مشترک امری است طبیعی که دیده شده بسیاری از این موارد توسط خودشان حل شده است. اما در برخی از موارد مشکلات و بحران های زندگی زناشویی به قدری بزرگ می شوند که افراد دیگر خود به تنهایی قادر به بیرون آمدن از بحران و یا حل مشکلات نیستند و در مرحله ای از زندگی زناشویی قرار می گیرند که جدایی را تنها راه حل می بینند.

در این شرایط می توان با کمک گرفتن از یک روان درمانگر رابطه زناشویی مورد اعتماد طرفین، شانسی دیگر را برای زندگی زناشویی آنها قائل شد. با حضور این مشاور در بین زوجین ، حتی اگر در خلال روند درمانی ، زوج باز هم تصمیم به جدایی گرفت، باز هم یک متخصص رابطه درمانی می تواند به آنها کمک کند که یا به شکل موقت از هم جدا شوند یا اینکه به صورتی جدا شوند که کمترین آسیب به خود و فرزندانشان وارد شود.

طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه ی زندگی های مشترکی که با شکست همراه است به وضوح دیده شده که یک یا هر دو طرف رابطه به دلایلی مختلف نظیر احساسات زود گذر یا بچه دار شدن و بسیاری دیگر از این قبیل دلایل تن که ادامه زندگی یا رابطه ی خود داده اند که به مرور زمان شاهد از بین رفتن احساسات و هیجانات در بین خود و رفتن به سمت نا امیدی را تجربه کرده اند.

بایگانی‌های بهترین روانشناس در تهران - کلینیک مشاوره میرموسوی

زوج درمانگر خوب خانم

بهترین متخصص زوج درمانی می گوید که در همدلی زوجین باید خودشان را جای طرف مقابل قرار دهند و مشکل را از نگاه همسرشان و نه از نگاه خودشان ببینند (با کفش طرف مقابل راه بروند). این باعث می شود ارتباط عاطفی بین دو نفر برقرار شود و حس اعتماد به زوجین دست دهد. مثلاً مرد زیر باران منتظر همسرش می ماند تا او از مهمانی بیرون بیاید حال زن باید خودش را جای شوهرش بگذارد و ببیند اگر جای همسرش بود چه احساسی می داشت.

خیلی از اوقات مشکلات ارتباطی زوجین بدین دلیل است که از طرف مقابل سوال پرسیده نمی شود و اطلاعات به اندازه کافی نیست. بهترین زوج درمانگر می گوید زیاد سوال پرسیدن از طرف مقابل یکی از ویژگی های تفکر نقاد است. هر چه سوال بیشتر پرسیده شود ارتباط بهتر بین زوجین شکل خواهد گرفت. مثلاً زن به همسرش می گوید عزیزم چرا دیر آمدی؟ چون اینگونه باعث می شود او دیگر ذهن خوانی که یکی ازخطای فکری است انجام ندهد.

متخصص زوج درمانی می گوید در ارتباط کلامی وقتی گوینده می خواهد خواسته ها و یا اعتراضات خودش را بیان کند ابتدا باید یکی دو دقیقه ای از احساسات، نظرات خودش بگوید. مثلاً “من احساس می کنم…..”، “به نظر من…”، “من تصور می کنم….” و… ولی متاسفانه زوجین در ارتباط به جای استفاده از واژه “من” در ابتدای گفتارشان از واژه تو استفاده می کنند که این باعث می شود گارد طرف مقابل نشکند و به اصطلاح خلع سلاح نشود.

آدرس کلینیک مشاور مجرب زوج درمانی

مرکز زوج درمانی تخصصی با استفاده از تکنیک های ویژه ای توسط روانشناس متخصص به کمک زوج هایی که به کلینیک روانشناسی مراجعه می کنند و بر روابط بین زوجین تمرکز دارد و افراد معمولا برای حل مشکلات و بهبود روابط به مرکز مشاوره زوج درمانی مراجعه می کنند و این در حالی است که احتمال وجود اختلالات روحی و روانی در هر یک از طرفین نیز ممکن است.

روانشناس متخصص در طول جلسات زوج درمانی به درمان فردی افراد نیز درمرکز مشاوره می پردازد و در صورت نیاز حتی افراد را به روانپزشک ارجاع می دهند. روانشناس زوج درمانی به زوجین کمک می کند تا علت مشکلات بین خود را دریابند  و از انگیزه این که این مشکلات قابل حل نیستند آگاه شوند مشاور  به مراجعین کمک می کند تا بتوانند درباره مشکلات خود و علت نارضایتی از زندگی مشترک با یکدیگر صحبت نمایند تا به حل آن کمک کنند.

در مراکز مشاوره زوج درمانی به زوج ها آموزش داده می شود چگونه به سخنان یکدیگر گوش دهند و احساسات خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند. مشاور خوب زوج درمانی به نزدیک تر شدن روابط بین زوجین و صمیمیت آنها کمک می کند . جدی بودن مراجعین برای شرکت در جلسات روانشناسی خود و عمل کردن به پیشنهادات مشاور روانشناس می تواند باعث تاثیر گذاری بهتر و کارآمد بودن جلسات شود.

زوج درمانی و مشاوره ازدواج - مرکز درمانی کجا برم؟ دفاتر برتر کانون مشاوران

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار