4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مشاور خوب کودک و نوجوان آقا در مشهد

5/5

روانشناس و مشاور خوب کودک و نوجوان

هر اجتماعی که بخواهد دارای قوام و دوام بوده و زندگی سالم و صالحی داشته باشد، باید خود را از بیماریف مفاسد و انحراف برهاند. بنابراین، انحراف جنبه فردی و شخصی ندارد، بلکه دقیقا یک بحث تربیتی، خانودادگی و اجتماعی است. هر گونه انحراف در فرایند تربیت میتواند جسم و روان فرد را خسته کرده و گرفتار آسیب ها و بیماری های روانی گرداند.

کوچکترین اما مهمترین واحد اجتماعی خانواده است و آحاد مردم در زندگی خانوادگی به سر می برند و شدیدا تحت تاثیر خانواده قرار میگیرند. محیط خانواده، نخستین زمینه اجتماعی شدن فرد را فراهم میکند. قبول مسئولیت های فردی و اجتماعی از راه یادگیری و تقلید رفتار والدین ظاهر می شود.

خانواده مهترین عامل تربیت فرد می باشد. طفل در آغاز تولد چیزی از دنیای خود نمیداند، محیط اطراف کم کم او را برای آماده شدن در اجتماع و آگاهی یافتن به مسایل آماده میکند و در نتیجه خوب یا بد شدن، کج روی یا پیروی از راه درست رابطه مستقیم با اخلاق و روش های تربیتی وادلین دارد.

ناراحتی های روحی، کمبودها و احساس بی شخصیتی و فقدان هویت، احساس حقارت و سرخوردگی، همه و همه در ابتدا از محیط خانواده و بعد از اجتماع سرچشمه میگیرد.

با توجه به اهمیت ارتباط والد-فرزندی و روش های تربیتی والدین در شکل گیری شخصیت فرزندان بویژه در دوران کودکی و نوجوانی، استفاده از جلسات مشاوره کودک و نوجوان ضروری مینماید.

بیتر بدانیم:     خانواده درمانگر مجرب در مشهد

مشاور متخصص کودک و نوجوان در خصوص پرورش عزت نفس

در مفهوم جدید سلامتی، عزت نفس بـالا در فـرد ایجـاد حـس اعتماد به خود میکند که این احساس وی را قادر به تطابق بـا موقعیتهای سخت مینماید. 

سلامت نوجوانـان و جوانـان کاملا در ارتباط با رفتارهای بهداشتی است که ایشان در پـیش میگیرند. سنین نوجوانی همـراه بـا تغییـرات سـریع الگوهـای رفتاری اسـت. ایـن تغییـرات، نوجـوان را درمعـرض گسـترش رفتارهای پـر خطـر بهداشـتی از قبیـل عـدم تحـرک، عـادات تغذیه ای نامناسب، مصرف سیگار و الکل قرار میدهد که تـأثیر آن تا سالها بعد، حتی تا آخر عمر، باقی میماند.

درمفهوم جدید سلامتی، افراد در مقابل خود مسئول بوده و بایـد سـبک زندگی سالمی را برای خود برگزینند . که تحقق این امـر در گرو برنامه های ارتقاء سـلامتی مـیباشـد. ارتقـاء سـلامتی بـه مفهوم توانمندسازی مـردم در شـناخت عوامـل تأثیرگـذار بـر سلامت فردی، اجتماعی و تصمیمگیری در انتخـاب رفتارهـای بهداشــتی و رعایــت شــیوه زنــدگی صــحیح مــیباشــد.
برنامه هایی که بر روی رفتارهای سالم بهداشتی متمرکز است، ممکن است کمک به بالا بردن عزت نفـس و در نتیجـه ایجـاد
تصویر ذهنی مثبت نماید و نیز از عوامل بسـیار مهـم در رفتـار سالم، عزت نفس است. 

مشاوره تخصصی با روانشناس کودک و نوجوان میتواند والدین را در رسیدن به مفهوم مهم « سلامت روان» و در پی آن «عزت نفس» رهنمون سازد.

بازی درمانی ویژه کودکان سنین ۳الی ۱۰ سال

صاحب نظری گفته است: «زندگی بازی نیست اما بازی زندگی است». اگر نظر عمیقی به این جمله داشته باشیم، متوجه میشویم
که کودکان برای زندگی کردن، باید بازی کنند به همین دلیل، کودکان بازی را بر هر چیز دیگری ترجیح میدهند.

متأسفانه امروزه شکل، اهداف و فواید بازیها تغییر نموده و بازیهایی که امروزه کودکان انجام میدهند، مانند بازیهای رایانهای، نه تنها مفید نمیباشند بلکه آسیب و زیان فراوانی نیز به همراه دارند. در این مقاله با برخی از هدفها و فواید بازیهای گذشتگان و سنتی آشنا میشوید که میتواند در تربیت و سلامت کودکان مؤثر باشد.

امروزه متخصصان روانشناسی کودک و نوجوان و پژوهشگران بازی درمانگری، به این نتیجه رسیده اند که با رواج و تقویت بازیهای فکری و ذهنی هدفمند، میتوان ریشه ی بسیاری از ناهنجاریهای اخلاقی، هیجانی و رفتاری را خشکانید. همچنین روانشناسان و روانکاوان به منظور درمان ناملایمات روحی و مشکلات روانی، به بازیهای هدفمند متوسل میشوند چون بسیاری از این بازیها، از هیجانات منفی روحی میکاهد.

مرکز بازی درمانی ویژه اختلالات رفتاری و یادگیری

درمان گران اختلالات یادگیری، برای درمان و رفع مشکلات یادگیری، معتقدند برخی بازیها و سنتهای محلی، به این منظور بسیار مفید هستند. برای مثال بازی «یک قل دو قل» در درمان بدخطی و نارسایی کودکان، بسیار مؤثر است. برخی از بازیهای محلی میتوانند در ایجاد تمرکز حواس و تقویت آن، نقش بهسزایی داشته باشند.

برای نمونه به اثبات رسیده بازی «کلاغ پر» در تقویت و ایجاد تمرکز حواس مفید است چرا که حواس بازی کننده در طول زمان بازی، جمع است تا با شنیدن نام چیزهایی که پر ندارند، دستش را بالا نبرد.

بیشتر بدانیم:  کلینیک خوب نوروفیدبک در مشهد

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار