4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمانگر خوب بیماری بدخوابی در مشهد

5/5

درمانگر خوب بیماری بدخوابی در مشهد

مشکلات بیخوابی غالبا با شرایط زندگی که شما در آن زندگی می کنید یا به چیزی که فکر می کنید و اتفاقاتی که تجربه کرده اید در ارتباط است. تجارب دردناک و قوی گذشته می توانند هر شب به شکل کابوس دوباره برگردند. مشکلات دیگر زندگی نیز می تواند تاثیر گذار بر روی خواب باشند و خواب بد باعث می گردد که انجام بسیاری از کارها در طول روز سنگین و دشوار احساس شود. در صورتی که برای مدت زمان طولانی دچار مشکل بی خوابی هستید باید با روانشناس تماس بگیرید.

روانشناس بالینی می تواند شما را معاینه کرده و دریابد که آیا مشکلات بی خوابی شما ناشی از بیماری است یا در ارتباط با شرایط زندگی شما است.

فعالیتهای بدنی اغلب برای بهتر خوابیدن موثر هستند. حتی ۱۵ دقیقه تمرین ورزشی در روز میتواند به خسته شدن بدن و در نتیجه آرام شدن بدن قبل از خواب کمک نماید.

بطور مثال قبل از خوابیدن به یک پیاده روی خوب بروید ولی حداقل ۳۰ دقیقه بین تمرین ورزشی یا فعالیت بدنی و زمان خوابیدن به بدن فرصت آن را بدهید که آرام شده و آماده خواب گردد. فعالیت جنسی خوب نیز میتواند یک روش خیلی مؤثر در خوابیدن باشد.

کافئین ماده ای است که در قهوه و چای سیاه شکلات یافت میشود و مصرف این ماده بدن انسان را فعال و بیدار نگاه می دارد. اگر خوابتان بد است از مصرف مواد کافئین دار بخصوص عصرها و شبها خودداری کنید.

آدرس کلینیک مشاوره در متن اختلالات بدخوابی در مشهد

از تلاش بی جهت برای خوابیدن خودداری کنید. هر چه بیشتر برای خوابیدن به خود فشار آورید خوابیدنتان دشوارتر میشود. درصورتیکه در عرض نیم ساعت بخواب نرفتید از جای خود برخاسته و به اتاق دیگری بروید و سپس آرام نشسته و یا به کار آرامی خود را مشغول سازید.

این کار را تا زمانی که دوباره احساس خستگی کردید انجام دهید. اگر هنوز هم قادر به خوابیدن در ظرف مدت ۳۰ دقیقه نشدید، دوباره این عمل را تا هر چند بار که نیاز باشد تکرار کنید تا زمانیکه موفق به خوابیدن شوید.

با چشمان بسته دراز کشیده و فکر کنید در محل دلخواه خود هستید، محلی آرام و باصفا. این تجسم میتواند مثال محلی درشهر خودتان و یا خانه خانواده تان یا یک ساحل آفتابی باشد.

به هر حال مهم آن است که بتوانید خود را در آن محل تجسم کنید و افکار خود را به محیطی لذت بخش، شنیدن صداهای آرام بخش، بوییدن گلها، احساس گرما در زیر آفتاب ویا هر احساس دیگر که مربوط به محل انتخابی تان است متمرکز کنید.

فقط باید آرام بوده و از تجسم خود لذت ببرید و بتدریج در خواب فرو روید. هنگامیکه یکبار محل آرام و مؤثر خود را یافتید، متوجه خواهید شد که هر چه بیشتر تجسم این محل را برای به خواب رفتن بکار برید، به خواب رفتن نیزآسانتر خواهد شد.

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، کلیه خدمات درمانی جهت درمان اختلالات خواب اعم از مشاوره و رواندرمانی، عصب درمانی(نوروتراپی)، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته زیر نظر متخصصان روانشناسی بالینی و روانپزشکی انجام میگردد.
برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

 

کلینیک مشاوره ویژه درمان اضطراب اجتماعی

پذیرش و تعهد درمانی (ACT)، برای اختلال اضطراب اجتماعی یک تکنیک جدید است که بعداز شناختی درمانی توسعه پیدا کرده است. آن بر اساس فلسفه بودایی است. از طریق ACT، شما یاد می گیرید که چطور افکار منفی و اضطراب را بپذیرید به جای اینکه تلاش کنید تا آن ها را نادیده بگیرید. توسط رهانیدن خود از اضطراب اجتماعی این توقع وجود دارد که علائم شما به طور طبیعی کمتر شوند. یک درمانگر ACT، از تمرینات تجربی، مداخلات ارزشی و آموزش مهارت های ذهن‌آگاهی به عنوان بخشی از درمان اختلال اضطراب اجتماعی استفاده می کند.

آموزش مهارت های اجتماعی شامل تمرین های مختلف مانند مدل سازی، تمرین و نقش بازی کردن که برای کمک به افراد برای یادگیری رفتارهای مناسب و کاهش اضطراب در موقعیت های اجتماعی طراحی شده اند، می باشد.

همه ی افراد به عنوان بخشی از درمان خودشان به آموزش مهارت های اجتماعی نیاز ندارند. این تمرینات به طور اختصاصی برای افرادی طراحی شده اند که نقایص واقعی در تعاملات اجتماعی دارند که فراتر از اضطراب اجتماعی هستند. حوزه هایی که ممکن است برای آموزش مهارت های اجتماعی هدف گرفته شوند، شامل تماس چشمی، مکالمه، ابراز وجود و تماس تلفنی است.

باتوجه به راه های درمان ذکر شده برای اضطراب اجتماعی، همچنان مطمئن ترین راه درمان مراجعه به روانشناس خوب است که میتواند شما را در بهبودی هرچه سریعتر کمک کند. مرکز مشاوره آرامش ماندگار نیز با روانشناسان متخصصی همکاری دارد که میتواند درمان شمارا تضمین کند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار