4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اختلالات بیخوابی چگونه است؟

5/5

درمان اختلالات بیخوابی چگونه است؟

خواب یکی از پر اهمیت ترین سیکلهای شـبانهروزی و یک الگوی پیچیدهی زیست شـناختی مـی باشـد . سیکل خواب و بیداری یکـی از چرخـههـای بیولوژیـک بوده که توسط عملکرد فیزیولوژیک، روشنایی و تـاریکی و برنامههای کاری تحت تأثیر قرار مـیگیـرد و سـاعت زیستی فرد نقش مهمی را در این چرخه ایفـا مـینمایـد اصطلاح بیخوابی بـه اخـتلال در خـواب، علـیرغـم داشتن فرصـت کـافی و شـرایط مناسـب بـرای خـواب اطلاق میگردد .

بیخوابی ممکـن اسـت شـامل بـه سختی در خواب رفتن، اشکال در شروع خواب یا عـدم تدوام خواب خوب و یا بیدار شدن در نیمه شـب و صـبح خیلی زود و ناتوانی در ادامه خواب و یا حتـی ترکیبـی از این حالات غیر نرمال باشد . بیخوابی میتواند تأثیر جدی بر عملکرد کاری افراد و اختلال در روابط سالم اجتماعی افـراد ایجـاد نمایـد .

علاوه براین، افرادی که دارای خواب مناسبی نیسـتند در بهرهوری اختلال ایجاد مـیکننـد و همچنـین داروهـای پزشکی بیشتری مصرف می نمایند. بـهطـور مشـابه کارگرانی که از بیخوابی رنج میبرند بهطـور معنـاداری دارای غیبتهـای بیشـتری از کـار مـیباشـند و باعـث افزایش تحمیل هزینه به کارفرما و جامعه میگردنـد .

همچنین نشان داده شـده اسـت کـه ایـن افـراد در محیط های کاری دارای اعتماد به نفس و رضایت شغلی کمتر و همچنین بازدهی کمتری میباشند. انواع بیخوابی را می توان به دو نوع کلـی بـیخـوابی حاد و بیخوابی مزمن )افرادی که حداقل یکی از علائـم بیخوابی که قبًلا ذکر شـد را بـه مـدت ۳۰ روز تجربـه کنند( تقسیم بندی نمود .

متخصصین ویژه درمان مشکلات بیخوابی

همچنین خواب آلودگی که از دیگر نشانههای اختلال خواب است پدیدهای است، که نه تنها بهعنوان نشانهای از اختلالات خواب در تعدادی اختلالات پزشکی، روانـی و اولیــه اســت، بلکــه بــهعنــوان یــک حالــت طبیعــی و فیزیولوژیک توسط بیشتر افراد و در هر دوره ۲۴ سـاعته تجربــه مــیشــود.

همچنــین ایــن پدیــده وقتــی کــه در زمانهای نامناسب رخ دهد یا در زمان مورد نظر مـا رخ ندهد می تواند به عنوان ناهنجاری یا غیر طبیعی در نظر گرفته شود . سلامت جسمی و روانی هر فردی به شدت با خـواب کافی و رضایتمندی از خواب مرتبط میباشد. بر اساس تحقیقات اختلال خواب در مناطق صنعتی بهخصوص در صنایع حمل و نقل، انرژی هستهای، یا صنایع شـیمیایی که اثرات قابل توجه بر محـیط زیسـت و جامعـه دارنـد، ریســک حــوادث را افــزایش م ـیدهــد .

همچنــین تحقیقات نشان داده است که محرومیت از خواب باعـث کاهش سیستم ایمنی و کاهش عملکـرد هیپوتـالاموس، هیپوفیز و آدرنال و در صورت ادامه بـیخـوابی، افـزایش فشارخون، کاهش توانایی حداکثر سطح فعالیـت افـراد و همچنین اسـتعداد فـردی مـی گـردد . آمـار نشـان می دهد کـه ۷۰ درصـد از مـراجعین بـه کلینیـکهـای روان پزشکی از اختلالات خـواب شـکایت دارنـد و ایـن اختلال و بی نظمی در الگـوی خـواب مـیتوانـد سـبب اختلال در فعالیت و پریشانی در قوای ذهنی گردد

شایعترین عارضه نوبـتکـاران خصوصـًا کسـانیکـه در شیفتهای چرخشی و یا شبکـاری فعالیـت مـیکننـد،ابتلا به اختلالات خواب میباشد از جمله بیخوابی میباشد.

اگر بدنبال روانشناس ماهر و مجرب برای درمان اختلالات خواب میگردید ، کلینیک مشاوره ارامش ماندگار دارای روانشناسان  باتجربه در زمینه های مختلف بوده که میتوانند با روش های نوین درمانی به شما کمک کنند و در حل مشکلات خواب و غیره به شما کمک کنند.

برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

 

درمانگر متخصص درمان اختلالات اضطرابی در خانم ها

موفقیت در کار و کسب درآمد کافی، به‌خصوص با بالارفتن سن و پیش‌آمدن بازنشستگی، موضوع اصلی نگرانی‌های زنان است. چنین نگرانی‌هایی در زنان عمیق تر از مردان بروز می‌کند که البته این تفاوت منحصر به موضوع کار و پول نیست. روی‌هم‌رفته،طبق گزارش انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، تشخیص اختلال اضطراب در زنان دو برابر مردان اتفاق می‌افتند.

این تفاوت دور از ذهن نیست چرا که، طبق گفته‌ی یک روانشناس معتبر در کالیفرنیا : «زنان اغلب گمان می‌کنند باید در تمام زمینه‌های زندگی خود درست به مرکز هدف بزنند و اگر نتوانند، فکر می‌کنند به نحوی شکست خورده‌اند. زنان تمایل دارند که عالی باشند، هرگز سر فرزندان‌شان داد نزنند، خانه را تمیز نگه دارند، بیشتر از دخل خرج نکنند و در ملاقات‌ها اثر خوبی روی دیگران بگذارند.» در‌نهایت زن‌ها مسئولیت همه را روی دوش خود می‌بینند.

از آنجایی که اختلالات اضطرابی در خانم ها بیشتر از مردان رخ میدهد و زنان با توجه به توانایی شان در یک زمان میتوانند به موارد مختلفی فکر کنند ، پس رسیدن به آرامش فکری برای خانم ها به طور معمول سخت تر از مردان است.

مراجعه به روانشناس میتواند برای آنان بسیار سودمند و اثربخش باشد، من به شما تیم مشاوره آرامش ماندگار را پیشنهاد میکنم که با روانشناسان مجرب و کارآزموده ای همکاری میکند که شما میتوانید برای دستیابی به آرامش فکری به آنان مراجعه کنید پس جهت کسب اطلاعات بیشتر باما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار