4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمانگر اختلالات خواب باتجربه

5/5

درمانگر اختلالات خواب باتجربه

روشهای بسیار متعددی، بـرای درمـان اخـتلالات وجود دارد، اما یکی از مفیدترین روشها، که در سـالهـای اخیر، کاربرد آن افزایش قابـل تـوجهی داشـته، آرومـاتراپی است.

آروماتراپی یکی از درمانهای طب مکمل اسـت کـه اجرای آن ساده، بـیخطـر و نسـبتًا کـمهزینـه اسـت. محققین مربوطه در تحقیق خـود دریافتنـد کـه رایحـه درمانی همانند دارودرمـانی و حتـی بهتـر از آن، در درمـان اخــتلالات خــواب مــؤثر و مفیــد اســت . در حقیقــت آروماتراپی یا رایحه درمانی به استفاده از روغنهای فّرار یا عصاره استخراج شده از گیاهان معطر برای اهداف درمـانی گفته مـیشـود.

در کـل آرومـاتراپی از طریـق استشـمام، استنشاق و ماساژ اجرا میگـردد. یکـی از روغن هـای فـرّار معطر گیاهی که در آروماتراپی کاربرد زیـادی دارد، روغـن گرفته شده از گیاه لاوندولا یا اسطوخودوس است . اسطوخودوس یکی از گیاهانی است که از دیربـاز در طـب سنّتی مورد استفاده قرار میگرفته است.

این گیاه متعلق به تیره نعنائیان، گیاهی معطر، علفی و همیشه سرسبز است و دارای خـواص ضـد باکتریـایی، ضـد قـارچی، ضـد نفـخ، شکنندگی عضلات و بیدردی است . مطالعات نشان داده که آروماتراپی با اسطوخودوس کیفیت خواب را بهبود میبخشد و اسانس آن باعث افزایش سرعت زمان به خواب رفتن، افزایش مرحله دوم خـواب و کـاهش مرحلـه حرکات سریع چشمی میشود .

خواب یکی از مهمترین چرخههای شـبانه روزی و یـک الگوی پیچیده زیست شناختی است و بیخوابی از جمله شایعترین اختلالات خواب میباشد که به صورت اشکال در شروع یا دوام خواب یا فقدان خوابی که نیـرو بخـش و خـستگی زداسـت مطرح میشود.

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، کلیه خدمات درمانی جهت درمان اختلالات خواب اعم از مشاوره و رواندرمانی، عصب درمانی(نوروتراپی)، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته زیر نظر متخصصان روانشناسی بالینی و روانپزشکی انجام میگردد.
برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

متخصصین ویژه تشخیص و درمان انواع معضلات بی خوابی

عوامل مختلفی میتوانند در ایجاد بیخـوابی نقـش داشته باشند؛ از جمله وجود یک تجربه اضطراب انگیز یـا انتظـار تجربهای مضطرب کننده، سوگ و فقدان یا هرگونه تغییر عمـده در زندگی و گاهی دورههای شدید بیماری روانی و افـسرگی شـدید و همچنین بیماریهای جسمی، میتوانند با بیخوابی همـراه شـوند .

افرادی که دارای مشکل بیخوابی هـستند، معمـولا از خـستگی در طول روز، اختلال در حافظه، مشکل در تمرکز و تفکر، بیقـراری و تحـریک پذیری، عدم تحمل استرس و انـجام وظایف مبتکرانه و انتزاعی و پیچیده شکایت میکنند .

تبعات بیخـوابی نیـز قابـل توجه میباشد. برخی مطالعات بیخوابی را به عنوان عامل خطـری برای وجود افسردگی و اضطراب و اختلال سوء مـصرف مـواد در آینده، غیبتهای مکرر از کار و افـزایش مـستقیم و غیـر مـستقیم هزینههای پزشکی میداننـد .

تحقیقـات نـشان داده اسـت کـه محرومیت از خواب باعث کاهش عملکـرد سیـستم ایمنی،کـاهش عملکرد هیپوتالاموس، اختلال فشار خون، افزایش خطـر حـوادث قلبی–عروقی و کاهش سطح توانایی افراد و فعالیتهای ذهنی آنان میگـردد. همچنـین زود رنجـی، رفتارهـای تهـاجمی و کـاهش ارتباطات اجتماعی در افرادی که دچار محرومیت خـواب هـستند نسبت به سایر افراد به طور قابل توجهی بالاتر است .
کیفیت زندگی و فعالیت افراد در ساعات بیداری تحت تاثیر کیفیت خواب افراد قرار میگیرد . بسیاری از اختلالات خواب بـه طـور غیـر مستقیم تهدید کننده زندگی محـسوب مـیشـوند و بخـش قابـل توجهی از تصادفات و سوانح رانندگی از اختلالات خواب ناشـی میشوند . گزارش شده است که بسیاری از حوادث صـنعتی نیز ناشی از اختلالات خواب بـوده انـد .

در ادامه توضیحات درباره درمان مشکلات بیخوابی لازم به ذکر است که بیخوابی در صورتی که باعث بروز اختلال در زندگی شما شود مراجعه به روانشناس و پیگیری درمان در اولویت قرار میگیرد، مرکز مشاوره آرامش ماندگار با کادری متخصص و باتجربه و با روش های نوین درمانی آماده خدمت رسانی به شما مراجعین عزیز میباشد، پس با ما تماس بگیرید؛

 

درمانگر خوب مشکلات افسردگی

اگر احساس افسردگی می کنید، هرچه زودتر یک وقت ملاقات با  وانشناستان تعیین کنید. افسردگی معمولاً اگر درمان نشود بدتر می شود. افسردگی درمان نشده می تواند به دیگر مشکلات سلامت روانی و فیزیکی در جاهای دیگر بدن تان، منجر شود. احساس افسردگی ممکن است باعث خودکشی نیز گردد.

اگر تمایلی به درمان ندارید، با یکی از دوستان یا همسرتان، یک متخصص مراقبت از سلامت، یک فرد مذهبی، یا کسی که به آن اطمینان دارید صحبت کنید.

اگر خودتان یا کسی که می شناسید افکار خودکشی دارد، فوراً تقاضای کمک کنید. در اینجا چند توصیه که می توانید آنها را پیش بگیرید ارائه شده است:

– به یک دوست یا همسرتان دسترسی پیدا کنید.
– با یک فرد مذهبی یا رهبر روحانی تماس بگیرید.
– با شماره ویژه مربوط به خودکشی تماس برقرار کنید.
– با روانشناستان یا ارائه دهنده سلامت روان یک وقت ملاقات تعیین نمایید.

مشکلات افسردگی امروزه یکی از معضلات روز دنیا به شمار میرود و در صورتیکه فرد اقدام به درمان نکند به اختلال جدی و فلج کننده در زندگی تبدیل میشود، پس مراجعه به روانشناس و رواندرمانگر درصورت احساس افسردگی ضروری میباشد.

مرکز مشاوره آرامش ماندگار با تیم قوی و باتجربه آماده کمک به شما مراجعین عزیز است، پس اگر میخواهید درمانی نوین و سریع را تجربه کنید با تیم مشاوره آرامش ماندگار تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار