4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان افسردگی مزمن در زنان به روش تحریک الکتریکی فراجمجمه ای

5/5

درمان افسردگی مزمن در زنان به روش تحریک الکتریکی فراجمجمه ای

نشــانه هــای افســردگی در مــردان نصــف زنــان اســت ولــی شــدت آن در مــردان بیشــتر و میـزان خودکشــی آنهــا چهــار ب رابــر زنــان اســت. نشــانه هــای افســردگی در مــردان بــه صــورت تحریــک پذیــری، ســخت پذیــری، بداخلاقــی ، خســتگی، و کســالت و عصبانیــت، دلســردی، غــرق در کارشــدن و یــا پنــاه بــردن بــه مـواد مخــدر اســت و یــا گاهــی هــم مشــروبات الکلــی و الــکل اســت. حتــی فعالیتهــای جنســی مــردان نــوع مزمــن یــا خفیــف امکان دارد چندان کاهش نیاید و به صورت انزال زودرس باشد.

از هر۴نفــر زن، ۱ نفــر افســردگی شــدید را در مرحلــه ای از زندگــی خــود تجربــه مــی کنــد. بــه طــور کلــی زنــان متاهــل بیــش از زنــان مجــرد بــه افســردگی مبتــلا هســتند و در مــادران جوانــی کــه تمــام وقــت در منــزل و در کنــار فرزنــدان مــی باشــند رایــج تــر اســت. ایــن افســردگی امــکان دارد در زنــان منجــر بــه خودکشــی نیــز بشــود و تعــداد زنانــی کــه در دوران افســردگی خــود بــه اعتیــاد و موادمخــدر و الــکل و مشــروبات الکلــی روی مــی آورنــد و در ایــن مــورد درصــد مــردان بیشــتر از زنــان مــی باشــد. در افســردگی زنــان مــی تـوان بــه چنــد دســته اشــاره کــرد کــه فقــط مختــص خانــم هــا مــی باشــد وآقایــان از ایــن قاعــده مســتثنی هســتند.

بیــن ۱۰ تــا ۲۵ % زنــان پــس از زایمــان دچــار حمــات غــم و انــدوه مــی شـوند. ایــن حمــلات در روز ســوم و چهــارم پــس از زایمــان و بــه صــورت غــم و ناخوشــی کاهــش تمرکــز و یــا اختــلال خـواب بروز مــی کنــد. مــادر ممکــن اســت یــک دقیقــه خوشــحال و ســرحال باشــد و دقیقــه ای دیگــر غمگیــن و گریــان. اگــر در ایــن حالــت در ده یــا ۱۴ روز اولیــه از بیــن نــرود بایــد بــه روانپزشــک مراجعــه شــود.

درمانگر خوب درمان افسردگی

در حــدود %۱۰ زنــان بعــد از زایمــان دچــار افســردگی مــی شـوند کــه ممکــن اســت از همــان روز اول بعــد از تولــد کــودک و یــا تــا ۴ مــاه بعــد از زایمــان رخ دهــد. خلــق و خــوی افســردگی اســت کــه عنـوان کردیــم فقــط ممکــن اســت افــکار منفــی مثــل اینکــه مــن بچــه ام را نمــی توانــم نگهــداری کنــم بــه او آســیب مــی رســانم، مــادر ناشایســتی هســتم هــم بــروز کنــد. افسردگی زایمان در زمانی که:

۱. وجود سابقه قبلی افسردگی پس از زایمان را دارند.

۲. وجود سابقه افسردگی غیر مربوط به حاملگی را دارند.

۳. افرادی که تنش های پیش از قاعدگی شدید را دارند.

۴. ازدواج ناموفق دارند.

۵. از حمایت دوستان همسر و خانواده بی بهره است.

۶. در دوران حاملگی فشار و استرس بیش از حد بوده به چشم می خورد.

افســردگی بعــد از زایمــان بایــد بلافاصلــه درمــان شــود و از آنجــا کــه قــرص دادن بــه مادر امــکان دارد بــر روی شــیر کــودک اثــر بــدی داشــته باشــد، در بســیاری از مـوارد مــادر را از دادن شــیر بــه کــودک منــع مــی کنند. افســردگی بعــد از زایمــان اگــر درمــان نشــود بــه مــادر و کــودک آســیب جــدی مــی رســد و مــی توانــد موجــب اختلالاتــی نظیــر نقــض در مهــارت ادراکــی و رشــد و تکامــل کلامی در کــودک شــود.

درمان افسردگی با روش نوروفیدبک تا۹۰ درصد قابل درمان است.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تماس بگیرید.

 

مشاور ویژه تشخیص اختلالات خواب

بی خوابی در ۵۰ درصد از موارد به سمت مـزمن شـدن مـی رود ، یعنی علائم بی خوابی حداقل سه بار در هفتـه و به مدت شش ماه ادامه می یابد . بی خوابی مزمن علاوه بر مشکلات مربوط به خواب شبانه با پیامدهایی در عملکـرد روزانــه و تــاثیرات منفــی بــر کیفیــت زنــدگی همــراه اســت. خستگی و خواب آلودگی روزانه، مشکلات حافظه، کاهش توجه و تمرکز، و ناتوانی در لذت بردن از ارتباط با دیگـران غیبـت از کـار، تـاثیرات منفـی برسـلامتی، اســتفاده بیشتر از خدمات درمانی و افزایش خطر ابتلا به بیماری هـای روانی به ویژه افسـردگی از جملـه پیامـدهایی اسـت کـه در مبتلایان به بی خوابی گزارش شده است. همچنین مبتلایـان به بی خوابی در معرض افزایش خطر تصادفات وسایط نقلیه و در نهایت افزایش خطر مرگ و میر می باشند.

شما میتوانید به مرکز مشاوره آرامش ماندگار مراجعه کنید و مشکلات خواب خود را درمان کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار