4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان انواع اضطراب نوجوانان در مشهد

5/5

مرکز درمان انواع اضطراب نوجوانان در مشهد

بر اساس رویکردی خاص در روانشناسی، اضطراب سه جزءهیجانی، شناختی رفتاری دارد، که فرد مضطرب به گونهای درهم تنیده هر سه جزء را تجربه میکند.

میدانیم که اضطراب ساکت و بی سروصدا است. ممکن است حتی قبل از اینکه متوجه شوید اضطرابتان مشکل ساز شده است برای یک مدت طولانی وجود
داشته باشد، حتی اضطراب مفرط. مواردی که معمولاً منجر به نگرانی یک نوجوان میشود عبارت از:

• تکالیف مدرسه- بعضی از نوجوانان با اینکه تکلیفشان را سر موقع انجام دادندبا مشکل روبرو هستند.آن- ها نگرانند که معلمان و دیگر بچهها در مورد کارشان چه فکری خواهند کرد؟ موقع امتحانات و یا هنگام ارائۀ تحقیقات مهم در مدرسه احساس نگرانی زیادی میکنند؟

• دوستی و رفاقت-نوجوانانی دیده میشوند که بهعلت اضطراب زیادشان به نوجوانان دیگر سلام نمیکنند. یا بهخاطر اینکه نگران این هستید که دوستان و نوجوانان دیگر در موردشان چه فکری میکنند با گفتن” نه “مشکل دارند؟ یا بهعلت نگرانی و اضطراب قادر به دعوت از دوستی و تنظیم قرار ملاقاتی نیستند.

• زندگی خانوادگی- برخی از نوجوانان مرتب از والدینشان میخواهند که به آنها اطمینان خاطردهند که همه چیز بهخوبی انجام میشود. یا بهعلت اینکه خیلی نگران اتلاف وقت با دوستانشان هستند، بیش از حدی که مایلند با خانواده شان وقت میگذرانند؟ یا اغلب اوقات بر سر اصرار والدینشان به کنار آمدن با ترس و پرداختن به امور جدید، با آنها بحث میکنند

درمان اختلال اضطراب در نوجوانان چگونه است؟

اما گونه ای از اختلالات اضطرابی که در دوره نوجوانی شایع است اختلال اضطراب اجتماعی (ترس مرضی اجتماعی)است. اضطراب اجتماعی (ترس مرضی اجتماعی) یکی از شایعترین اختلالات اضطرابی نوجوانان به شمار میرود.

اضطراب اجتماعی دلشوره شدید و طولانی در موقعیتهای اجتماعی یا اجرایی مانند ورزش کردن، تکنوازی کردن ، یا امتحان مهمی را دادن میباشد که ممکن است باعث خجالت شود یا امکان این وجود دارد که دیگران فرد را بهطور منفی ارزشیابی کنند.

تمامی نوجوانان در بعضی مواقع در موقعیتهای اجتماعی احساس نگرانی میکنند و دوست ندارند دیگران فکر بدی در مورد آنها بکنند، ولی برای بعضی نوجوانان اضطراب اجتماعی رنج زیادی به همراه دارد و از حضور و مشارکت آنها در فعالیتهای روزمره جلوگیری میکند.

نوجوانان مبتلا به اضطراب اجتماعی، ممکن است در مورد آنچه مردم در باره آنها فکر میکنند یا درباره آنچه انجام میدهند یا شرم آور و تحقیرآمیز بودن آنچه میگویند، به شدت نگران شوند؛ممکن است تصور کنند که هر اشتباهی به یک فاجعه میانجامد، و باعث این میشود که معلمانشان سر آنها داد بزنند یا دوستانشان برای هیچوقت دیگر با آنها به گردش و تفریح نروند.

آدرس متخصص اختلال دوقطبی

اختلال دو قطبی یک ناراحتی با شیوع زیاد است وافراد زیادی را در تمام دنیا از جمله ایران رنج میدهد.

 

 

آسیبی که این بیماری در زندگی انسان بر پیکرۀ جسمی واجتماعی و فرهنگی -روانی او وارد میکند بسیار شدیدتر از بیماریهای جسمی دیگر است.اختلال دو قطبی در مراحل مختلف عوارض مختلفی در بر دارد:

درمحله افسردگی این اختلال بی انگیزگی و بی علاقگی وخلق تنگ باعث میشود که فرد اشتغال و….خود را از دست بدهد و بسیار از زندگی وهمقطارانش عقب بیفتد. گاهی شدت افسردگی به حدیست که حتی باعث اقدام به خودکشی میشود.

در مرحله شیدائی رفتارهای معطوف به هدف فرد افزایش می یابد، از جمله اینکه میل جنسی او افزایش یافته و همراه با کاهش قدرت قضاوتی که در این شرایط بر او مستولی میشود، باعث بی بندو باری و بوجود آمدن رفتارهای دور از شاَََن از وی میشود ، که خیلی وقتها آبروی وی را زیر سوال می برد.ولخری ودست ودلبازی های وی باعث از دست دادن اموال و….میشود.

بیخوابی ، عصبانیت، پرخاشگری، پرحرفی، بی مبالاتیها، واقدامات ناگهانی ضربات شدیدی برسلامت شخص وارد میکند.

لذا درمان قاطع اختلال دو قطبی ضروریست.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار