4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

اختلال خواب مردان

5/5

اختلال خواب مردان

اختلالات خواب از مشکلات رایج بهخصوص در جوامع صنعتی محسوب میشود. این مشکلات ازآنرو که افراد در تمام سنین را درگیر میکنند و دامنه ی تأثیر آنها جوانب مختلفی از زندگی بشر را درگیر میکند، در رده ی مشکلات مهم سلامت فردی و اجتماعی محسوب میشوند.میزان بروز آن در جمعیتهای مختلف، گوناگون و از ۱۲ تا ۴۲ درصد گزارش شده است. تخمین زده میشود که ۴ درصد مردان و ۲ درصد زنان از آپنه انسدادی خواب رنج میبرند و اکثریت بیماران از این مشکل بی اطلاع بوده و پیگیری مناسب درمانی را انجام نمیدهند.

کاهش بهره وری و افزایش غیبت از کار، شایعترین اختلالات عملکرد کاری در افراد دچار بیخوابی است.

حوادث کاری در بین شاغلان مردی که دچار اختلال خواب شدید هستند شایعتر میباشد. نتایج پژوهشی نشان داد افراد دچار آپنه انسدادی خواب هستند مشکلات بیشتری برای تمرکز و یادگیری داشته و میزان بالاتری از حوادث و آسیبهای کاری را دارند.

همچنین مطالعات همراهی بیخوابی را با کاهش عملکرد فیزیکی و ذهنی، اضطراب و عدم توانایی انجام کارهای پیچیده کاهش پیشرفت و رضایت شغلی غیبت از کار بیش ازحد و کاهش عملکرد شغلی را نشان داد .

آدرس دفتر مشاوره اختلالات خواب در مردان

اختلال خواب بیماری شایعی است که در مشاغل مختلف و در سنین مختلف می‌تواند افراد را گرفتار کند.

در مردان شیوع اختلالات تنفسی حین خواب با علامت خروپف تا ۲۴ درصد اعلام شده و بی‌خوابی در زنان و ابتلای آن ۳۰ درصد و به صورت مزمن تا ۱۰ درصد است.

مردانی که شیفت کاری دارند تا ۶۰ درصد آمار اختلال خواب در آنها گزارش شده است و به طورکلی در علم خواب ۸۰ بیماری طبقه‌بندی شده که علائم مختلفی دارد.

از معضلات جدی در حوزه اختلالات خواب، عدم تشخیص به موقع و درست آن است که در جهان و در کشورهای پیشرفته تا ۸۰ درصد این عدم تشخیص به موقع گزارش شده است

بی‌خوابی‌ها با رفع علت بیماری و یا رعایت بهداشت خواب می‌تواند درمان شود و قسمت کمتری نیاز به درمان دارویی دارد که باید توسط پزشک صورت گیرد.

 

تاثیر نوروفیدبک در کاهش استرس های کاری

در زندگی افرادی که در یکی از مشاغل مختلف جامعه کار می کنند استرس وجود دارد و به گونه های مختلف بر آنها فشار وارد می آورد.

تحولات شغلی نظیر تغییرات سازمانی،تغییر حقوق و دستمزد ،ترفیعات شغلی،کاهش یا افزایش نیروی انسانی و دگرگونی های اجتماعی موضوعهایی هستند که بر فرد فشار می آورند و او را دچار آشفتگی ،نگرانی ،تشویش و اظطراب می سازند.

با توجه به اینکه حداقل یک سوم از عمر ما در محیط کار سپری می شود و از طرفی بسیاری از روابط و مناسبات اجتماعی ما در طی ساعات کار شکل می گیرد، استرس ناشی از کار یا استرس شغلی job stress می تواند در سلامتی و خشنودی انسانها علاوه بر کارائی موثر واقع شود.

افرادی که تحت استرس های زیاد باشند به طور کلی از سلامت و خشنودی کمتری برخوردارند.

 

 

راهنمایی متخصص روانشناس در کاهش استرس های شغلی

استرس را میتوان واکنشهای روانی، جسمانی، هیجانی، و رفتاری انسان به هر تهدید یا فشار ادراک شده درونی یا محیطی دانست.

استرسهای دراز مدت و یا زیاد بر ابعاد مختلف زندگی ما اثر میگذارند. ۴۳% آدمها عوارض ناشی از استرس را تجربه میکنند.

۷۵-۹۰% از مراجعههای به پزشک به دلیل عوارض ناشی از استرس است. استرس ، ٍ فاجعه خطرناک محل کار نامیده شده است.

استرس در محل کار باعث کاهش بازدهی و بهرهوری میشود. زیان ناشی از استرس در محل کار در ایالات متحده آمریکا ۳۰۰ بیلیون دلار برآورد شده است.

بر خلاف تصور عموم که همواره فشار عصبی را با مفهوم منفی در نظر می گرفتند فشار عصبی همیشه بد و مذموم نیست.البته یک شکل از فشار عصبی که بار منفی دارد و “دیسترس” نامیده می شود به هنگام ناراحتی مثلا” مرگ عزیزی با گرفتن توبیخ رسمی از رئیس یا در جلسه امتحان درس مشکلی در ما ایجاد می شود.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار