4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان افسردگی پیش از قاعدگی (PMS)

5/5
مرکز درمان افسردگی پیش از قاعدگی (PMS)

مرکز درمان افسردگی پیش از قاعدگی (PMS)

چرخه‌ی قاعدگی، روی افکار و احساسات شما اثر می‌گذارد. بنابراین، ممکن است چند روز پیش از قاعدگی خود، علائمی مانند خستگی، اضطراب و افسردگی را تجربه کنید که به عنوان سندرم پیش از قاعدگی یا پی ام اس شناخته می‌شود.

گاهی این علائم به حدی شدید است که زندگی شما را مختل میکند. البته، صرف تجربه‌ی این علائم به این معنا نیست که شما به اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی دچارید.

بنابراین، خیلی مهم است که علائم این مشکلات را به خوبی بشناسید. مثلاً اگر به این سندرم  یا ناخوشی قبل از قاعدگی مبتلا باشید، نباید این علائم را در روزهای چهارم تا دوازدهم چرخه‌ی ۲۸ روزه قاعدگی خود تجربه کنید.

در واقع، بیماری‌های دیگری وجود دارند که علائم آنها شبیه سندروم پیش از قاعدگی و اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی است. برخی از زنانی که فکر می‌کنند این سندرم را دارند، در واقع دچار افسردگی یا اختلالات اضطرابی هستند.

اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی (PMDD) در واقع، همان حالت شدید سندرم قبل از قاعدگی است. علائم شایع آن عبارتند از عصبانیت، تحریک پذیری، افسردگی و تنش درونی شدید تا حدی که منجر به اختلال در فعالیت‌های روزانه می‌شود.

سندرم قبل از قاعدگی خفیف، مشکلی شایع است و در ۷۵ درصد از زنانی که قاعدگی ماهانه دارند، دیده می‌شود، اما فقط ۳ تا ۸ درصد زنان به اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی دچارند. زنان از هر طبقه‌ی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نژادی ممکن است به این سندرم مبتلا باشند.

روانشناس بالینی باتجربه برای درمان سندروم افسردگی پیش از قاعدگی

خستگی، نفخ، تحریک پذیری، افسردگی و اضطراب از شایع‌ترین علائم سندرم قبل از قاعدگی و اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی است. علائم دیگر شامل موارد زیر است:

  • غم، نا امیدی یا احساس بی‌ارزشی
  • تنش، اضطراب یا لجبازی
  • خلق و خوی متغیر همراه با گریه‌های مکرر
  • تحریک پذیری مداوم، عصبانیت و درگیری با خانواده، همکاران یا دوستان
  • بی‌میلی به انجام دادن فعالیت‌های روزانه
  • اختلال در تمرکز
  • خستگی، بی‌حالی یا کمبود انرژی
  • تغییر اشتها، که شامل پرخوری یا اشتیاق زیاد به غذاهای خاص است
  • خوابیدن بیش از حد یا مشکل در خواب
  • احساس کلافگی از بیش از حد بودن کارها و مشغله‌ها، یا خارج از کنترل بودن
  • حساسیت به لمس یا تورم پستان، سردرد، درد مفاصل یا عضلات، افزایش وزن

هیچ آزمایش مشخصی وجود ندارد که بتواند سندروم پیش از قاعدگی (PMS) یا اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی (PMDD) را تشخیص دهد. علائم این بیماری فقط باید در نیمه‌ی دوم (مرحله لوتئال) چرخه‌ی قاعدگی و اغلب در طی پنج تا هفت روز پیش از قاعدگی رخ دهد. همچنین، باید علاوه بر علائم جسمی با علائم رفتاری نیز همراه باشد.

اگر زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی یا اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی باشند، نباید این علائم را در روزهای چهارم تا دوازدهم چرخه ی ۲۸ روزه قاعدگی خود تجربه کنند.

بیوفیدبک و فواید آن

بیوفیدبک بعنوان یک درمان بدون خطر شناخته میشود و عارضه های بالقوه ای ندارد. اما بی خطر بودن نباید منجر به این شود که هر کسی از آن استفاده کند.

بهتر است که هر شخصی باتوجه به وضعیت خود به متخصص مراجعه کند و در صورتی که متخصص صلاح بداند، بیوفیدبک را تجویز میکند . تمریناتی چون یوگا و مدیتیشن امکان دارد بعنوان درمان گزینه بهتری باشند.

بیوفیدبک

در بیوفیدبک به حسگرهای الکتریکی به بدن شما وصل میشوند که باعث میشود شما اطلاعاتی درباره بدن خود دریافت کنید.

حسگرهای بیوفیدبک به شما می آموزد که چطور تغییرات ظریف و ماهرانه ای در بدن خود، به عنوان مثال آرام کردن بعضی ماهیچه ها را کم کم انجام دهید تا به آنچه می خواهید، به عنوان مثال کاهش تنش، برسید.

در اصل بیوفیدبک وضعیت سلامت و عملکرد فیزیکی، به فرد قدرت استفاده از افکار برای کنترل بدن را میدهد . بیوفیدبک اکثراً بعنوان یک روش آسودگی بکار میرود .

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار