4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس بالینی حرفه ای جهت درمان افسردگی بارداری

5/5
روانشناس بالینی حرفه ای جهت درمان افسردگی بارداری

روانشناس بالینی حرفه ای جهت درمان افسردگی بارداری

برخی علائم افسردگی مثل خستگی یا مشکلات خواب در دوران بارداری طبیعی است، اما زمانی که علاوه بر اینها، احساس غم و اندوه یا ناامیدی می‌کنید، به چیزهایی که قبلاً دوست داشتید، بی‌علاقه شده‌اید یا ناتوان از انجام کارهای روزانه خود هستید، ممکن است دچار افسردگی باشید.

گزینه‌های درمانی مختلفی برای کمک به زنان باردار در مدیریت و درمان افسردگی وجود دارد. این گزینه‌ها می‌تواند شامل روان‌درمانی و دارو به شکل زیر باشد:

صحبت با پزشک و مشاور: افسردگی یکی از عوارض شایع بارداری است. در چک‌آپ‌های دوران بارداری، به احتمال زیاد پزشک از شما در مورد خلق‌وخو و احساساتتان سؤال خواهد کرد.

پزشکتان می‌تواند پس از تشخیص افسردگی، شما را به یک مشاور ارجاع دهد. مشاورها می‌توانند درمان افسردگی را با گفتاردرمانی برای شما آغاز کنند.

مصرف دارو: این طبیعی است که در مورد مصرف دارو در دوران بارداری احساس نگرانی کنید. پزشک، منافع و خطرات ناشی از دارو برای شما و کودکتان را می‌شناسد و آنها را به شما توضیح می‌دهد تا بتوانید در مورد درمانتان آگاهانه تصمیم بگیرید.

نگرانی اصلی در مورد توقف درمان این است که افسردگی شما بدتر شود. به همین دلیل است که درخواست کمک و اقدام برای درمان، هرچه هم که کار دشوار باشد، بسیار مهم است.

آدرس مرکز مشاوره درمان افسردگی بارداری

افسردگی درمان‌نشده، با اضافه نکردن وزن کافی در دوران بارداری و شروع برخی مشکلات دیگر برای مادر مرتبط دانسته می‌شود.

اگر خیلی احساس افسردگی می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که رفتن به چک‌آپ‌های دوران بارداری نیز برایتان سخت است و این بدان معناست که مراقبتی را که خود و کودکتان نیاز دارید، دریافت نخواهید کرد و این می‌تواند برای شما و جنینتان خطرناک باشد.

در برخی پژوهش‌ها نیز، افسردگی درمان‌نشده در دوران بارداری با احتمال بیشتر برای به دنیا آوردن نوزاد زودرس یا نوزادی با وزن پایین تولد مرتبط تشخیص داده شده است.

این پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که نوزادان متولدشده از زنان مبتلا به افسردگی درمان‌نشده احتمال بیشتری برای تحریک‌پذیری و پریشانی دارند.

همچنین درمان نشدن افسردگی شما در بارداری، ممکن است باعث ایجاد مواردی مثل داشتن مشکل در برقراری پیوند عاطفی شما با نوزادتان پس از زایمان شود.

مرکز عصب درمانی جهت درمان اختلالات خلقی و رفتاری

برای بسیاری از زنان، تغییرات سبک زندگی به کاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. اما بسته به شدت علایم ، دکتر ممکن است یک یا بیش از یک روش را برای درمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS) پیشنهاد کند.

  • بیوفیدبک.
  • تحریک مغز با استفاده از دستگاه rTMS.
  • تحریک الکتریکی مغز با استفاده از دستگاه tDCS
  • روان درمانی.  
  • دارودرمانی

 

 

درمان با نوروفیدبک

 

رابطه‌ی تصورات ذهنی و ارامش تصورات و تخیلات، الگوهای ذهنی هستند که بر کنش و رفتار هر شخص اثر مستقیمی دارد که حالات روحی، شخصیت و حساسیت هر فرد را در بر میگیرد

.قوی ترین قوای انسان ، قوه ی (مخیله )است زیرا بدون وقفه و ۲۴ ساعته ختی بدون حضور محرک کار میکند و اثار عمیقی در نگرش و تفکر و حالات روحی ما دارد.

اگر شما در حال دویدن هستید و پهلو شما شروع به آسیب دیدن کند، سرعت خود را کاهش می‌دهید، در حقیقت به یک پیام زیستی پاسخ می دهید. یا هنگام دراز نشست رفتن احساس سرگیجه می کنید و به دنبال این پیام از فعالیت دست می کشید. هر دو این فعالیت ها شامل فرایندهایی و بخشهایی از بدن است که قابل کنترل ارادی و خودآگاه می باشند.

بیوفیدبک در روانشناسی حالتی است که شخص اگاهانه به حالت ها و احساسات قبلی خود برگشت می نماید تا بتواند احساسات خود را عمیقا درک کند و انها را تحت کنترل ارادی خود بگیرد.

بیوفیدبک قویترین و موثرترین روشی میباشد که برای کنترل ذهن بکار گرفته میشود تا قرد تمام حالات روحی خود را تحت کنترل بگیرد و غیر ارادی عصبی و مضطرب نشود.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار