4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

زوج درمانی چیست؟ زوج درمانگر خوب کیست؟

5/5

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که در آن درمانگر روانشناس و مشاور خانواده و ازدواج است و تجربه بالینی دارد و با زوج ها کار میکند . زوج درمانگر کمک میکند تا دو نفر که در یک رابطه عاشقانه هستند بینش درستی نسبت به رابطه خود پیدا کنند، اختلاف خود را حل کنند و میزان رضایت خود را در رابطه بهبود ببخشند .

باورهای اشتباه در مورد اینکه زوج درمانی چیست و چه هدفی را دنبال میکند می تواند مانع این شود که زوج ها برای کمک گرفتن  به درمانگر مراجعه کنند . بعضی افراد تصور میکنند زوج درمانی فقط برای مشکلات بسیار حاد زناشویی مانند اعتیاد و خیانت است ، و عده ای دیگر فکر میکنند زوج درمانی ، آخرین چیزی است که دقیقا پیش از طلاق و پایان رابطه باید سراغ آن بروند.

اهداف زوج درمانی چیست؟

داشتن ازدواجی با دوام و موفق کار سختی است و کاملا طبیعی می باشد که برخی مواقع زوجین دوران سختی را بگذرانند در حقیقت مشکلات گریزناپذیر هستند.زوج درمانگران به قدر کافی با مشکلا زوجین برخورد کرده اند و به خوبی می دانند که چنین مسائلی کاملا طبیعی و عادی است. در چنین مواقعی است که زوج ها معمولا نیاز به کمک یک نفر سوم خواهند داشت.
البته لازم به ذکر است که مراجعه به یک نفر سوم و درگیر کردن او با مشکلات خود، شجاعت خیلی زیادی می طلبد و خیلی از زوج ها اصولاً به اشتباه ترجیح می دهند که چنین کاری را انجام ندهند.
حقیقت این است که خیلی از افراد به تنهایی نمی توانند مشکلات زندگی خود را حل کنند و نیاز به مشاور دارند. البته باید بدانید که مشاوره ازدواج و زوج درمانی برای آن دسته افرادی است که حقیقتاً خواستار کمک باشند.

زوج درمانی

زوج درمانگر خوب کیست؟

یک زوج‌درمانگر خوب بیشتر بر توانمندی ها و نقاط مثبت رابطه تمرکز می‌کند و چگونگی برطرف نمودن و کنار آمدن با نقاط ضعف رابطه را آموزش میدهد.

شرایط یک پیشرفت یا رشد را برایتان فراهم می‌کند، مهارت‌های لازم را یاد می‌دهد و با تمرین طی جلسات، این مهارت‌ها را تبدیل به عادتی برای شما می‌کند.

نقشه و طرح مشخصی از اهداف درمان و شیوه‌ی درمان دارد و جلوی احساسات و هیجانات افراطی و بیمارگون را می‌گیرد.

به زوج‌ها کمک می‌کند راه حل مسائل خود را پیدا کنند، نه اینکه خودش به آن‌ها راه حل بدهد. به همسران یاد می‌دهد وسوسه نشوند که به همسر خود بگویند چه باید بکند و چه نباید بکند.

سوال‌هایی می‌پرسد که به همسران کمک کند بفهمند خانواده‌ها چه نقشی دارند، حساسیت‌های هر کسی چیست و تفاوت‌های هم را درک کنند.

تهمت زدن و سرزنش کردن را با درک متقابل جایگزین می‌کند.

کمک‌تان می‌کند نگاهی به گذشته کنید، خوبی‌های هم را پیدا کنید و از اشتباهات‌تان درس بگیرید.

یک زوج درمانگر خوب رسیدن به یک «رابطه خوب» را تسهیل میکند.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار