4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز درمان اوتیسم کودک و بزرگسال

5/5

آدرس مرکز درمان اوتیسم کودک و بزرگسال

اختلال اوتیسم در واقع اختلالی با زمینه زیستی در فرایند رشد مهارت های ارتباطی و اجتماعی فرد محسوب میگردد. مهارت های ارتباطی همچون: ارتباط چشمی، ارتباط کلامی، ارتباط و بازی با هم سالان و سازگاری با محیط

اتیسم در واقع یک طیف یا پیوستار محسوب میگردد که در همه افراد علایم و نشانه های یکسانی ندارد. در واقع میتوان این اختلال را در سه سطح شدید ، متوسط و خفیف شناسایی کرد که البته نحوه نمود نشانه ها در هر میزان شدت متفاوت است. بعنوان مثال یک کودک اوتیسم با شدت متوسط علی رغم داشتن ارتباط چشمی خوب، ممکن است تکلم ضعیف و ناقصی داشته باشد و یا برعکس.

برای درمان این اختلال اگرچه در موارد شدید قطعا نمیتوان امید درمان و بهبودی کامل را داشت، اما در موارد خفیف تا متوسط امکان رسیدن به نتایج بسیارمطلوبی وجود دارد.

درمان اختلال اوتیسم ترکیبی از روش های درمانی است که هر یک بر روی بخشی از ضعف ها و ناتوانی های فرد کار میکند.

بهترین درمان های اوتیسم کدام اند؟

نوروفیدبک درمان اوتیسم

نوروفیدبک به مغز کمک می‌کند تا یاد بگیرد که چطور خودش را تنظیم و نواقص عملکردی خود را برطرف نماید. لذا هیچ‌گونه دستکاری یا مداخله ماده خارجی وجود ندارد که بخواهد عوارض جانبی داشته باشد یا وابستگی ایجاد کندبا نوروفیدبک ما تنها مهارتهای جدیدی را فرا می‌گیریم، مهارت‌هایی که ما و مغزمان را بیش از پیش توانمند می‌سازد.

از دید روانشناسی، چنین به نظر می‌رسد که آموزش و تمرین تمرکز، فرایندهای ارتباط، رشد و بلوغ عصب‌شناختی در مغز را تحریک و افزایش می‌دهداین وقتی اتفاق می‌افتد که نورون‌ها طی آموزش به ایجاد ارتباطات سیناپسی (رتباط بین نورونی) جدید وادار شده و باعث بهبود عملکرد مغز در مناطق خاص می‌شوند.

بازی درمانی هدفمند ویژه اوتیسم

بازی درمانی در اوتیسم شامل ایجاد شرایط ارتباطی رقابتی و مشارکتی، بیان نیازها و خواسته ها، استراتژی ، تفسیر اهداف دیگران و نوبت گرفتن است.

وقتی والد یا درمانگر از بازی برای آموزش بهره می برد کودک می تواند مهارت ها و پیشرفت هایی در بازی با همسالان، توجه مشترک، مهارت های فیزیکی و حرکتی، بیان نیازهای خود و …کسب کند.
بازی درمانی برای اختلال اتیسم باید با توجه به ضعف ها و نیازهای هر کودک یا فرد اجرا گردد، چرا که این اختلال همانطور که ذکر شد یک طیف است نه یک نوع مشابه و ثابت.

گفتاردرمانی ویژه اوتیسم

برنامه گفتار درمانی با ارزیابی کودک از لحاظ چالش‌ها و توانایی‌های ارتباطی او توسط متخصص گفتار درمانی شروع می‌شود. متخصص فیزیوتراپی برای شروع ارزیابی کودک ابتدا هدف از درمان او را مشخص خواهد کرد. برخی از اهدافی که متخصص گفتار درمانی دنبال می‌کند عبارت است از بهبود توانایی صحبت کردن کودک، بهبود مهارت‌های غیر کلامی از قبیل حالات صورت و زبان بدن و یادگیری برقراری ارتباط با استفاده از روش‌های جایگزین مانند تصاویر یا فناوری.

مرکز تخصصی خدمات روانشناسی کودک و نوجوان در مشهد

کودک و نوجوان

کودکی مقدمه ایست برای ورود به دنیای بزرگسالی، و نوجوانی پلی است بین کودکی و بزرگسالی. قطعا میدانیم که دوران کودکی برای ایجاد «سلامت روان» در همه دوره های بعدی یک پایه و اساس میماند.

برای رسیدن به مفهوم بسیار با اهمیت «سلامت روان» می بایست والدین گرامی نسبت به خطاهای تربیتی خود آگاه بوده و برای دست یافتن به سبک فرزندپروری مطلوب شناخت و اطلاعات کسب کنند. قطعا لازمه یک فرزندپروری موفق، والدگری موفق است و این والدگری بدون آموزش و یادگیری امکان پذیر نخواهد بود.

متخصصان روانشناسی کودک و نوجوان برای اصلاح و بهبود روش های تربیتی و ارایه آموزش های صحیح به والدین و البته رفع و حل مشکلات تربیتی و روانی کودکان و نوجوانان، مهمترین نقش را دارا میباشند.

برای رسیدن به هدف والای «سلامت روان در فرزندتان» بهتر است با روانشناسان کودک و نوجوان همراه شوید.

مرکز تخصصی خدمات روانشناسی کودک و نوجوان به آ؛درس و شماره تماس های ذیل، دارای کلیه امکانات و متخصصان زبده برای درمان، بهبودی و ارتقا عملکرد فرزندان عزیزمان میباشد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار