4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان بیش فعالی با نوروفیدبک در مشهد

5/5

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک در مشهد

بیش فعالی که به اختصار ADHD خوانده می شود نوعی اختلال شایع است که حدود هشت تا ۱۰ درصد کودکان را مبتلا می کند. پسران بیش از دختران به این اختلال دچار میشوند که البته دلیل اصلی آن هنوز مشخص نیست.  ویژگی های اولیه بیش فعالی از سال های اولیه رشد یعنی قبل از ورود به مدرسه شروع می شود.
علت دقیق این اختلال خیلی مشخص نیست اما آنچه که معلوم است عملکرد مغز این افراد بویژه در ناحیه فرونتال قشر مخ که مسئول اصلی عملکردهای عالی ذهنی همچون توجه و تمرکز، کنترل بر تکانه ها و اعمال، تصمیم گیری، قضاوت،حل مسئله و یادگیری و درک محیطی است، دارای کم کاری در برخی امواج مغزی همچون فرکانس بتا (۱۵-۱۸ HZ) و فرکانس اس ام آر (۱۲-۱۵) میباشد.
نوروفیدبک روشی است که از طریق آن میتوان از عملکرد مغز فرد در همان لحظه آگاهی یافت و به ما امکان تقویت و اصلاح عملکرد مغز را میدهد. در واقع نوروفیدبک کمک میکند ما بتوانیم مغز را توسط امواج مغزی خودش ورزش دهیم و بدون اینکه کوچکترین آسیب و زیانی به فرد وارد شود، مشکلش را برای همیشه درمان کنیم.
بیشتر بدانیم: نوروفیدبک چیست؟
با ما میتوانید از بهترین جلسات نوروتراپی بهره بگیرید.

آدرس مشاور متخصص کودک و نوجوان

جلال محمودی
جلال محمودی-کارشناس ارشد روانشناسی بالینی- متخصص کودک و نوجوان- نوروترایست

کودکی مقدمه است برای ساختن یک انسان بزرگسال و فعال در جامعه. کودکی همچون یک مزرعه ایست که والدین بعنوان کشت کاران آن مسئول کاشت نهال ها و بذرهای تربیتی در فرد هستند. اگر از دوران کودکی غفلت گردد، قطعا در فصول برداشت یعنی در نوجوانی و بزرگسالی محصول خوبی عایدمان نخواهد شد!!!

فرزندپروری موفق نیاز به دانش، آگاهی و عمل دارد. والدین محترم باید بدانند که بروز هرگونه رفتار نامطلوب از سوی فرزندشان یک نشانه ایست از خطاهای تربیتی در فرایند تربیت فرزند.

کودکان علی رغم اینکه دنیای کوچکی دارند اما بعنوان یک انسان دارای قدرت یادگیری و یاداوری هستند. آنها بخوبی هرچه تمام تر نسبت به واکنش های رفتاری و احساسی والدین آگاه و حساس بوده و در مقابل آنها کنش نشان میدهند.

روانشناس و مشاور متخصص کودک و نوجوان با آگاهی کامل نسبت به نیازهای رشدی در هر مرحله از عمر، آگاهی و شناخت از خطاهای فرزندپروری و اثرات آنها در مسیر تربیت، دانستن انواع سبک های فرزندپروری و تسلط بر فنون صحیح اصلاح رفتار، میتوانند به والدین در رسیدن به هدف مطلوب یعنی «تربیت موفق» کمک شایانی کنند.

برای داشتن یک مشاور متخصص کودک و نوجوان خوب در مشهد با شماره های ما تماس بگیرید.

درمان های رایج بیش فعالی کدام اند؟

مشاوره متخصص کودک

امروزه خانواده ها برای درمان مشکلات فرزندان خود بویژه مشکل نسبتا شایعی همچون اختلال بیش فعالی/کاستی توجه، بدنبال سالم ترین و ماندگارترین روش های درمانی هستند.

ما بعنوان یکی از بهترین مراکز فعال در حیطه کودک و نوجوان در شهر مشهد، برای درمان بیش فعالی و نقص توجه فرزندتان درمان های ذیل را به شما معرفی میکنیم و در عالی ترین حالت ممکن این خدمات را به شما عزیزان ارایه میدهیم:

نوروفیدبک

نوروفیدبک نوعی بازخورد از عملکرد سیستم اعصاب مرکزی فرد، یعنی «مغز» است. فرد کودک یا بزرگسال دارای اختلال بیش فعالی از طریق مشاهده امواج مغز خود در ناحیه مشخصی از مغزش که قبلا در ارزیابی دارای نقص کارکردی یا ضعف بوده است، در غالب یک فیلم یا انیمیشن، میتواند با پیش بردن آن فیلم، بازی یا انیمیشن از طریق امواج مغزی خودش آنها را اصلاح و تقویت نماید.

بازی درمانی

بازی درمانی یک نوع آموزش، مشاوره یا روان درمانی است که برای ارزیابی، پیشگیری یا درمان مشکلات روانی و اجتماعی کودکان استفاده میشود. گرچه بازی درمانی بیشتر برای کودکان سنین ۳ الی۱۰ سالگی مورد استفاده قرار می گیرد و اثربخشی آن برای سنین بعدی کمتر است. در ظاهر و با یک نگاه سطحی به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است.

مشاوره و آموزش 

مشاوره کودک و نوجوان با هدف ارایه آموزش ها و مشاوره های لازم به اعضای خانواده بویژه والدین انجام گیرد تا در محیط منزل و بیرون از کلینیک نیز اقدامات مستمر و ارزشمند برای این افراد صورت گیرد. همچنین میتوان از فنون مشاوره کودک و نوجوان برای آموزش های تربیتی و اصلاح رفتار به کودکان کمک گرفت.

دارودرمانی

به طور کلی، داروهای درمان بیش فعالی در دو گروه داروهای غیر محرک و داروهای محرک طبقه بندی می شوند.

در درمان دارویی بیش فعالی، داروی محرک ریتالین یا متیل فنیدیت قریب به ۵۰ سال است که در درمان این اختلال مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین داروی محرک آمفتامین، از ۷۰ سال قبل برای درمان این عارضه در دستور کار قرار گرفته است.

از داروهای غیر محرک درمان دارویی بیش فعالی نیز می توان به آتوموکستین اشاره نمود که در برخی مواقع روانپزشکان به علت عوارض کمتر، این دارو را مورد استفاده قرار می دهند.

در این مجموعه دارودرمانی صرفا در موارد شدید تجویز شده و اولویت درمان روش های ایمن و سالم تر همچون نوروتراپی و… است.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار