4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان تخصصی اوتیسم

5/5

درمان تخصصی اوتیسم 

نشانه های اوتیسم معمولا قبلا از ۳ سالگی ظاهر می‌شود و می‌تواند به شدت برای والدین و اطرافیان ناراحت کننده باشد، چرا که کودک تا آن زمان رشد طبیعی و سلامت خود را داشته تا اینکه چنین اختلال ناراحت کننده‌ای پیش می‌آید.
در حالیکه شدت علائم بسیار متفاوت است، اختلالات تعامل اختماعی و توانایی ارتباطات (بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم اصلا صحبت نمی‌کنند و در تمام طول عمر سکوت می‌کنند)، محدودیت علایق و داشتن رفتارهای تکراری همواره وجود دارد.

بیشتر بدانیم: نشانه های اوتیسم چیست؟
والدین ممکن است متوجه اجتناب تماس چشمی و عدم پاسخگویی در نوزادان خود شوند، که از لحاظ عاطفی برای آنان بسیار دشوار خواهد بود.
کودکان مبتلا به اوتیسم رفتارهای تکراری مختلفی را در اوایل بیماری از خود نشان می‌دهند از قبیل حرکت دادن خاص سر، تکان دادن بدن و ایجاد صداها. آن‌ها ممکن است اشیا را بارها و بارها روی هم بچینند. آن‌ها یک زندگی روتین و تغییرناپذیر را برای خود دارند.
روشهای بسیاری برای افزایش توانایی کودک مبتلا برای یادگیری مهارتهای جدید وجود دارد. شروع زودهنگام این تمرینات منجر به دریافت نتیجه بهتر می شود. درمانها شامل نوروتراپی (عصب درمانی)،آموزش مهارتهای ارتباطی، رفتاری و استفاده از داروهایی جهت کنترل علائم است.

بیشتر بدانیم: نوروتراپی یا عصب درمانی چیست؟

مشاور متخصص کودک

مشاور کودک

ممکن است کودکان مشکلات روانی و عاطفی مشابه با بزرگسالان را تجربه کنند. مشکلاتی مثل افسردگی، اضطراب، اختلال استرسی پس از آسیب روانی و اندوه. هرچند ممکن است علائم این اختلالات در کودکان متفاوت باشد. برای مثال کودکی که از اختلالات روحی مثل افسردگی رنج می‌برد ممکن است بجای آرام و ساکت شدن دچار برون‌ ریزی هیجانی و مشکلات رفتاری ظاهری شود.

مشکلات روحی و روانی کودکان ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. این دلایل ممکن است شامل مواردی مثل ملاقات با افراد جدید، طلاق، مرگ عزیزان، سوءاستفاده، فقر، مشکلات در مدرسه و مشکلات با همسن و سالان باشد. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی ‌بر اینکه بعضی از اختلالات روحی ارثی بوده و دارای عوامل ژنتیکی هستند.

کودک درمانی و مشاوره کودک را می شود توسط کودک، یکی از والدین یا هر دو و یا توسط بیشتر از یک عضو خانواده انجام داد. این اغلب توسط مشاور یا درمان‌گری که متخصص کار با کودکان است انجام می‌شود.

هرچند که هدف از درمان کاهش و پرداختن به مشکلات است، اما در واقع تمرکز اصلی بر روی آینده و پیشگیری از بسیار مشکلات بعدی است (به این معنی که کمتر به گذشته نگاه می‌کنیم و یا کمتر گذشته را پیش می‌کشیم) .

علاوه بر این جلسات درمان ممکن است بر پنج هدف از مهمترین اهداف خاص شرایط تمرکز کند:

  • ایجاد و ارتقا عزت‌نفس در کودک
  • تلاش برای بهبود مهارت‌های ارتباطی کودک
  • فراهم نمودن شرایط رشد سالم و طبیعی
  • ایجاد روابط عاطفی مناسب والد-فرزندی

درمانگر مشکلات رفتاری وتربیتی کودک

تربیت کودک

مشکلات روحی و روانی کودکان ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. این دلایل ممکن است شامل مواردی مثل اضطراب جدایی، طلاق و اختلافات والدین، چند تربیتی شدن، اشتغال و مشکلات شغلی والدین،مرگ عزیزان، سوءاستفاده، فقر، بیش فعالی/نقص توجه، عدم تمرکز و یادگیری دشوار، مشکلات عصبی و پرخاشگری، مشکلات در مدرسه و مشکلات با همسن و سالان و دوستیابی و… باشد. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی ‌بر اینکه بعضی از اختلالات روحی ارثی بوده و دارای عوامل ژنتیکی هستند که میتواند باعث تربیت دشوار و سخت شدن روند تربیت مطلوب فرزندان گردد.

مشاوره کودک را می شود توسط کودک، یکی از والدین یا هر دو و یا توسط بیشتر از یک عضو خانواده انجام داد اگرچه در سنین کودکی تمرکز اصلی درمان بر ایجاد روش های مطلوب تربیتی و اصلاح رفتار والدین در برخورد با کودکان و رسیدگی صحیح به نیازهای آنان است که اغلب توسط مشاور یا درمان‌گری که متخصص کار با کودکان است انجام می‌شود.

مشاوره کودک می‌توانند گستره وسیعی از مسائل و مشکلات در زمینه مشاوره را پوشش دهند که عبارتند از:

  • طلاق یا جدایی والدین
  • مشکلات تربیتی
  • بیش فعالی/نقص توجه
  • مرگ یکی از عزیزان
  • شاهد بودن و یا تجربه کردن یک حادثه
  • خشونت و پرخاشگری
  • سوءاستفاده جنسی
  • سوءاستفاده عاطفی
  • مشکلات ارتباطی اعضای خانواده( ارتباط والد-فرزند، روابط فرزندان و…)
  • مصرف مواد مخدر یا اعتیاد در خانواده

ما برای درمان اوتیسم و رفع بسیاری از مشکلات رفتاری و تربیتی فرزندانتان، شما را به بهترین شکل ممکن یاری میکنیم.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار