4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

متخصص تشخیص و درمان اوتیسم

5/5

متخصص درمان اوتیسم

تشحیص و درمان اوتیسم توسط کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و فعال در حیطه اختصاصی کودک و نوجوان در مشهد

انواع مختلف اوتیسم چیست؟

DSM (راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی) توسط انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) منتشر شده است و برای تشخیص انواع اختلالات روانپزشکی توسط پزشکان استفاده می شود.

پنجمین و جدید ترین نسخه DSM در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. DSM-5 در حال حاضر پنج زیرگروه ASD یا نمونه های خاص را شناسایی کرده است.که عبارتند از:

  • با یا بدون همراهی اختلالات فکری
  • با یا بدون اختلال زبان
  • مرتبط با یک بیماری پزشکی یا ژنتیکی شناخته شده یا یک عامل محیطی
  • همراه با اختلال عصبی ، روانی یا رفتاری دیگر
  • با کاتاتونیا (جمود خلسه ای)

یک فرد می تواند یک یا چند تا از این موارد تشخیصی را داشته باشد.

با توجه به ارزیابی سطح و نوع مشکلات کودکان اوتیسم و شناسایی دقیق وضعیت آنها، نوع روش های درمانی برای این کودکان متفاوت خواهد بود. البته بهترین حالت برای درمان این افراد ترکیب روش های بازی درمانی با رویکرد ABA ، انجام جلسات نوروتراپی(عصب درمانی) و گفتاردرمانی و در برخی موارد شدیدتر کاردرمانی میباشد.

مجموعه تخصصی ما کلیه امکانات لازم در خصوص درمان و بهبودی این کودکان را دارا میباشد.

روانشناس بالینی متخصص کودک

روانشناس کودک

دوران کودکی از حساسترین مراحل رشدی یک انسان در تمام دوران زندگی فرد محسوب میگردد. در واقع ریشه بسیاری مشکلات رفتاری، اخلاقی و حتی بالینی در این دوران میتوان جست و جو کرد. موضوعات بسیار مهم و تاثیرگذاری همچون کیفیت رابطه والد-فرزندی، رسیدگی به نیازهای رشدی فرزندان در دوره های حساس کودکی اولیه، ثانویه و پایانی، قرار گرفتن در محیط غنی از نظر تحریکات عصبی، تغذیه مطلوب، جو و تنش های موجود در خانواده و…،همه میتوانند تاثیراتی ماندگار و دایمی در دوره های بعدی زندگی فرد بر جای گذارند.

والدین باید از روش های صحیح و بروز فرزندپروری آگاه بوده و اصول اصلاح رفتار را به خوبی بشناسند تا دچار تله های تربیتی نگردند. باید نیازهای اساسی رشدی در هر مرحله از کودکی فرزندان خود را شناخته و نسبت به برآورده نمودن صحیح آنها اقدام کنند. باید تلاش کنند مشکلات عصب شناختی و نقایص رفتاری آنها را از طریق یک متخصص کودک و نوجوان شناسایی نموده و برای رفع آنها اقدام کنند. تربیت فرایند دشواری نخواهد بود اگر والدین آگاهی صحیح و کافی را در برخورد با این مسایل داشته باشند و با مهارت لازم با این مسایل برخورد کنند.

اغلب خانواده هایی که برای کسب دانش لازم در زمینه فرزندپروری و بکارگیری روش های صحیح تربیتی و حل مشکلات عصب شناختی فرزندان خود (بیش فعای/نقص توجه، اوتیسم، پرخاشگری های عصبی، بدخوابی و بدغذایی و…) با روانشناسان کودک و نوجوان ارتباط مستمر و دایمی دارند، در داشتن فرزندان بهتر و سالم تر از نظر سلامت روان موفق تر هستند و دوره های بعدی رشدی را با خاطرات و آرامش بیشتری سپری میکنند.

کلینیک تخصصی کودک و نوجوان مشهد

آیا میدانید گاهی یک اختلال شایع و در مواقعی غیر آشکار که از دوران کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابد میتواند چه لطمات غیر قابل جبرانی را در زندگی فرد بر جای گذارد؟ آیا میدانید ریشه بسیاری از شکست ها و افت های تحصیلی، بزهکاریهای و بدرفتارهای افراد در جامعه میتواند اختلال شایع و پیش پا افتاده ای همچون بیش فعالی/کاستی توجه باشد؟

کودکان اوتیسم اگر در دوره سنی ۳ تا ۷ سالگی شناسایی و درمان نگردند احتمال بهبودیشان در دوره های بعدی سنی بسیار کم خواهد بود، چرا که ریشه این اختلال عصب-شناختی میباشد و مغز در سنین ۳ تا۷ سالگی بسیار قابل ترمیم و فعال سازی است.

ناسازگاری بسیاری از نوجوانان ریشه در کیفیت ارتباط والد-فرزندی دارد و نتیجه تمام خطاهای تربیتی والدین در دوران حساس کودکی محسوب میگردد. آیا نباید برای رفع اختلافات والد-فرزندی و مشکلات رفتاری نوجوانان با متخصص این امر مشورت و گفتگو کرد؟ قرار گرفتن نوجوان در مرحله ای که میبایست هویتش را کشف و سازماندهی کند اگر توام با مشکلات خانوادگی و تشنجات رفتاری بین اعضای خانواده باشد، قطعا اثراتی منفی و البته پایدار بر جای خواهد گذاشت!!

حتما برای رسیدن به سلامت روان بیشتر در خانواده و فرزندان خود و رسیدن به ساحل آرامش از یک متخصص کودک و نوجوان بهره بگیرید و با مشورت و همفکری بهترین تصمیمات را انتخاب کنید.

ما یکی از بهترین متخصصان و روانشناسان بالینی کودک و نوجوان را به شما معرفی میکنیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار