4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز نوروفیدبک در مشهد

5/5

مرکز نوروفیدبک در مشهد

بدنبال مرکز نوروفیدبک خوب و معتبر در مشهد هستید؟

آیا میدانید اگر نوروفیدبک طبق اصول علمی و با اجرای پروتکل های صحیح انجام شود، برای درمان بسیاری از اختلالات بویژه اختلال بیش فعالی/کاستی توجه، اضطراب ها، اختلالات خواب،مشکلات عصبی و پرخاشگری، برخی اختلالات خلقی، مشکلات یادگیری و… حتی نیازی به دارو درمانی نیست؟!

یکی از بهترین واحدهای تخصصی نوروساینس (نوروفیدبک، بیوفیدبک، tdcs ،AVE و…) در مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار در حال ارایه خدمات درمانی در کاملترین حالت ممکن، از طریق ترکیب جلسات مشاوره و رواندرمانی با جلسات نوروتراپی میباشد.

میخواهم بدانم نوروفیدبک چیست؟ نوروفیدبک

میخواهم بدانم TDCS چیست؟  TDCS

میخواهم بدانم AVE چیست؟  AVE 

میخواهم بدانم امواج مغزی چیست؟ امواج مغزی

مرکز نوروفیدبک برای درمان وسواس های فکری خانم ها و آقایان

نوروتراپی وسواس

نوروفیدبک روشی است که از طریق آن میتوان از عملکرد مغز فرد در همان لحظه آگاهی یافت در نتیجه به ما امکان تقویت و اصلاح عملکرد مغز را میدهد. در واقع نوروفیدبک کمک میکند ما بتوانیم مغز را توسط امواج مغزی خودش ورزش دهیم و بدون اینکه کوچکترین آسیب و زیانی به فرد وارد شود، مشکلش را برای همیشه درمان کنیم.

نوروفیدبک نوعی بازخورد از عملکرد سیستم اعصاب مرکزی فرد، یعنی «مغز» است. فرد کودک یا بزرگسال دارای اختلال وسواس فکری و عملی از طریق مشاهده امواج مغز خود در ناحیه مشخصی از مغزش که قبلا در ارزیابی دارای نقص کارکردی یا ضعف بوده است، در غالب یک فیلم یا انیمیشن، میتواند با پیش بردن آن فیلم، بازی یا انیمیشن از طریق امواج مغزی خودش آنها را اصلاح و تقویت نماید.

افراد مبتلا به اختلال وسواس (OCD) دارای نقص هایی در کارکرد طبیعی برخی امواج مغزی در نواحی مشخصی از مغز میباشند که در جریان اجرای جلسات نوروتراپی، میتوان این نقایص و ناهنجاری ها را بدون هیچگونه آسیب یا عوارضی تجت درمان و بهبودی قرار داد.

امروزه نوروفیدبک با توجه به اثرات درمانی مطلوبی که داشته جایگزین دارودرمانی شده و افراد آگاه درمان خود را از این طریق ترجیه میدهند.

تی دی سی اس  چگونه به درمان وسواس کمک میکند؟

TDCS یا تحریک الکتریکی از روی جمجمه است که با استفاده از یک جریان الکتریکی ضعیف (حداکثر تا ۲ میلی آمپر) نواحی خاصی از مغز را تحریک می کنند و بخوبی می تواند اثرات درمانی بر جای بگذارد.

این دستگاه در درمان اختلالاتی مانند افسردگی، وسواس، میگرن، بازتوانی پس از سکته مغزی، اعتیاد، وزوز گوش، پارکینسون، دردهای مزمن، اختلالات اضطرابی و اسکیزوفرنی استفاده شده است. همچنین آزمایش بر روی افراد سالم نشان داده است که این روش می تواند عملکرد شناختی آنان را بسته به منطقه ای که تحریک می شود افزایش دهد از قبیل توانایی های گفتاری و ریاضی، گستره توجه، حافظه و …

نحوه اجرای درمان با تی دی سی اس چکونه است؟

اصول کار به این صورت است که دو یا چهار الکترود  بر روی نواحی خاصی از سر قرار می گیرد. جریان الکتریکی پس از عبور از نواحی مختلف (پوست سر، جمجمه و …) خود را به سطح قشر مغز می رساند.

دستگاه TDCS (تی دی سی اس) یکی از انوع دستگاه نوروتراپی (عصب درمانی) است . نوروتراپی به معنی درمان اعصاب  و یا درمان سلولهای عصبی (فیزیوتراپی مغز) است. ازاین وسیله درمانی هم اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته استفاده  می شود زیرا کاملا بی ضرر وبدون عوارض است. بنابراین TDCS دستگاهی است که برای درمان و تقویت سلول های عصبی و یا بیماری های مربوط به اعصاب بکار می رود.

ما در واحد تخصصی نوروساینس با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، کلیه امکانات نوروتراپی با جدیدترین و پیسرفته ترین تکنولوژی ها را توسط متخصصین با تجربه و مسلط به درمان را برای ارایه خدمات بالینی در اختیارتان قرار میدهیم.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار