4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه چیست؟

5/5

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه چیست؟

اختلال اختلال بیش فعالی/کاستی توجه  (ADHD) الگوی کاهش توجه پایدار و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی است که شدیدتر و شایع تر از آن است که در کودکان و نوجوانان با سطح رشد مشابه دیده می شود.

یکی از رایجترین اختلالات دوران کودکی اختلال بیش فعالی/کاستی توجه  است  که در اغلب موارد تا دوران بزرگسالی نیز ادامه می یابد. کودکان مبتلا به این اختلال بدون اینکه فکر کنند عمل میکنند، مداوم به اطراف حرکت می کنند، آنها ممکن است انتظارات و خواسته های اطرافیانشان را درک کنند ولی به دلیل اینکه قادر به توجه کافی نیستند و نمی توانند مدتی آرام بنشینند و تمرکز کنند توانایی پیروی کردن از دستورات آنها را ندارند.

کلینیک خوب درمان اختلال بیش فعالی

در مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار در واحد تخصصی کودک و نوجوان، با فراهم بودن امکاناتی از قبیل اتاق مجهز نوروفیدبک و اتاق مجهز بازی درمانی و اتاق مشاوره فردی و گروهی به منظور انجام جلسات مشاوره ای با والدین و با حضور درمانگران با تجربه و متخصص در زمینه کودک و نوجوان از طریق بکارگیری این امکانات و علم بالینی و تجربی خود، قدم های ارزشمندی در راستای بهبودی و درمان پایدار کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال و سایر اختلالات برداشته اند.

آدرس مطب روانشناس کودک و نوجوان مشهد

مرکز مشاوره و روانشناسی

والدین امروزه وظیفه حساس تر و پر رنگ تری برای تربیت مطلوب فرزندان خود دارند. جوامع امروزی بقدری پیچیده و به سرعت در حال تغییر است که ما روانشناسان شاهد بروز خطرات محیطی و چالش های تربیتی نوظهوری در تقابل روابط والد-فرزندی هستیم.

والدین بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب دانش و آگاهی در خصوص روش های تربیت فرزند متناسب با شرایط کنونی جامعه و بکارگیری فنون صحیح اصلاح رفتار هستند.

یادمان باشد «تربیت موفق» بدون آگاهی غیر ممکن است و داشتن آگاهی به تنهایی کافی نیست بلکه عامل دیگری به نام اقدام موثر و عمل نیز بر اساس دانش و آگاهی لازم است.

روانشناس کودک و نوجوان بهترین شخص برای یاری رساندن به والدین در مسیر حساس و البته خوشایند تربیت هستند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار