4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک نوروتراپی تشنج در مشهد

5/5

کلینیک نوروتراپی تشنج در مشهد

این متد درمانی(نوروفیدبک) در اصل نوعی یادگیری می باشد و مغز یاد می گیرد که به چه صورت خودش را به بهترین حالت تنظیم کند. ما به شما یکی از بهترین روش های درمانی را معرفی می کنیم.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

آنچه در ذهن همگان از تشنج وجود دارد این است که فردی ناگهان بر روی زمین می افتد و دچار حرکات ناگهانی و شدید و بی اختیار در دستها و پاها می‌شود. درست است در شایعترین شکل تشنج چنین چیزی مشاهده می‌گردد اما تعریف تشنج و انواع آن فراتر از اینهاست.

در واقع تشنج به معنی فعالیت الکتریکی شدید و گسترده در قسمت یا تمام مغز به صورت غیر عادی است. ممکن است این حالت سبب از دست رفتن هوشیاری شود و یا حتی فرد هوشیاری خود را حفظ کند. و ممکن است تشنج یکبار یا بارها و بارها اتفاق بیفتد.

علل مختلفی برای تشنج وجود دارد که از شایعترین علتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: تومورهای مغزی، سکته مغزی، خونریزی مغزی، تجمع مایع غیرطبیعی در مغز مثل هیدروسفالی، ضربه به سر، عفونت مغز، آنوریسم ها و کلافه‌های شریانی وریدی و سایر اختلالات عروقی، اختلالات مادرزادی در مغز، تب در کودکان و در نهایت اختلال در الکترولیتها و مواد معدنی خون در اثر مشکلات کلیوی و کبدی و …همانطور که می‌بینید لیست این علتها محدود نیست و با بروز تشنج لازم است برای پیدا کردن علت آن بررسی دقیق و مفصلی صورت گیرد.

مرکز درمانی تشنج در مشهد

انواع تشنج و علائم تشنج چیست؟

تشنج میتواند با از دست رفتن هوشیاری همراه باشد و یا بیمار هوشیاری خود را حفظ کند و ممکن است قسمتی از بدن یا قسمتی از عملکرد مغز را مختل کند.
در مواردی که هوشیاری بطور کامل از دست میرود معمولا فرد به روی زمین می‌افتد، حرکات شدید در دستها و پاها دارد و تنفس وی دچار مشکل شده و به سختی و با صدای “خر خر” نفس میکشد. معمولا در یک یا دو دقیقه این حالت برطرف میگردد اما ممکن است به طول انجامد که طبیعتا خطرناک تر و مهمتر خواهد بود.

اگر فرد هوشیاری خود را از دست ندهد ممکن است انواع علائم مربوط به عملکرد هر قسمت از مغز را داشته باشد مثل: حرکت غیر عادی در یک دست یا یک پا، توقف تکلم، خیرگی به یک نقطه، گزگز در قسمتی از بدن، احساس بوی بد یا طعم عجیب، حرکت تکراری در یک اندام مثلا مالش مکرر چشم یا خارج کردن مکرر زبان از دهان و …

همانطور که میبینید این علائم هم بسیار متفاوت و هم گسترده هستند اما با دانستن آنها میتوان‌زودتر از این اتفاق مطلع شد و به متخصص مغز و اعصاب یا روانشناس مراجعه کرد.

نکته جالب و مهم تر این است که گاهی یکی از این علائم در فرد بروز میکند و بعد تشنج شدیدتری اتفاق می‌افتد؛ در واقع فرد قبل از بیهوش شدن از بروز تشنج طی ثانیه‌های بعدی مطلع خواهد شد که به این علائم قبل از تشنج “اورا” میگویند.

دفتر درمان تخصصی تشنج در مشهد

تب و تشنج

بروز همزمان تب و تشنج ترکیب خیلی نادری نیست و معمولا در کودکان رخ میدهد. وقتی کودک به هر دلیل دچار تب نسبتا بالا میشود ممکن است تشنج بروز کند اما لزوما به معنی وجود بیماری خاصی در مغز نیست.

گرچه باز هم بررسی لازم است اما در مجموع این اتفاق خیلی هم جای نگرانی ندارد و در اکثر موارد با کنترل تب در مرحله اول و پیشگیری از تکرار آن در آینده برطرف میگردد و با افزایش سن کودک خطر آن کمتر شده و دیگر رخ نخواهد داد. گاهی با صلاحدید متخصص مغز و اعصاب لازم است تا مدتی از داروی خوراکی برای جلوگیری از تکرار آن استفاده شود.

تشنج چه اثراتی  از خود به جای می گذارد؟

با بروز کوچکترین علائم تشنج لازم است تا هر چه سریعتر  به دنبال  اقدامات درمانی برای آن باشید، در صورتی که درمان به تعویق افتد ،  حملات و مدت زمان آن ها  به نسبت  شدید تر می شوند . در مواردی دیده می شود که فرد  بعد از  تشنج به کما می رود  یا  منجر به مرگ  بیمار شده است .  با مراجعه به  متخصص و جراح مغز و تحت درمان نوروفیدبک روش ایمن و ماندگار می توان حملات  تشنج را کنترل و در مواردی درمان کرد .

کلینیک تخصصی درمان تشنج با نوروتراپی در مشهد

نوروفیدبک از طریق ثبت کردن امواج الکتریکی مغز فرد و بازخورد دادن به او سعی می‌کند تا نوعی از خودتنظیمی را به فرد آموزش بدهد. این بازخورد معمولا از طریق صدا یا تصویر به او ارائه شده و از این راه، فرد بررسی می کند که آیا در مغز خود و فعالیت امواج آن تغییرات مناسبی ایجاد شده یا خیر.

در حالی که مغز اکثر افراد عملکرد طبیعی دارد ، هنوز برخی افراد عدم تعادل در مغز یا احساسات مزمنی دارند که بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد. اینجاست که نوروفیدبک می تواند کمک کند و باید بدانیم که نوروفیدبک چیست.

نوروفیدبک راهی برای تمرین فعالیت مغز است. برای درک این سوال که نوروفیدبک چیست ، ابتدا باید کمی در مورد امواج مغزی بدانید.

امواج مغزی پالسهای الکتریکی هستند که سلولهای مغزی شما را با یکدیگر مرتبط می کنند. امواج مغزی چیزهای زیادی درباره نحوه احساس و عملکرد شما به ما می گویند. عادات فکر ، سطح استرس ، خلق و خوی و عملکرد کلی مغز.

با استفاده از سنسورهای موجود در پوست سر ، می توان این فعالیت را اندازه گیری و نظارت کرد. با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل مغز (نقشه مغزی QEEG) ، می توانیم مشخص کنیم که کدام فعالیت خاص منجر به بروز علائم شما می شود.

ما بهترین ها را برای شما عزیزان انتخاب می کنیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار