4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مجهزترین کلینیک هیپنوتیزم در مشهد

5/5

کاربرد های هیپنوتیزم

پتانسیل‌های موجود در علم هیپنوتیزم، باعث شده که از آن به عنوان یک طب مکمل در روان درمانی، روانشناسی و حتی پزشکی استفاده شود. این علم در آمریکا و اروپا کاربرد بسیار زیادی دارد و اکثر مخاطبان این روش درمانی به دنبال حذف عادات و خاطرات منفی خود هستند.

این علم تا جایی پیشرفت کرده است که در بسیاری از مواقع به کمک علم پزشکی می‌آید و با استفاده از این متد و حذف عادات منفی به بهبود و پیشگیری بیماری‌های جسمانی کمک بسیاری می‌کند. در زیر تعدادی از موارد کاربرد هیپنوتیزم را ذکر کرده‌ایم.

۱- سندروم تحریک پذیری روده

مطالعات نشان داده است که هیپنوتیزم در کوتاه مدت می‌تواند علائم سندروم روده تحریک پذیر را کاهش دهد و حتی در بعضی از موارد باعث درمان کامل و قطعی این بیماری شود.

 

۲- بی خوابی و اختلالات خواب 

هیپنوتیزم می‌تواند در کابوس‌های خواب (که بیشتر کودکان ۷ تا ۱۲ ساله را تحت تاثیر قرار می‌دهد)، کنترل بی خوابی و همچنین بعضی از اختلالات خواب غیر معمول مانند راه رفتن در خواب، حرف زدن در خواب و … موثر واقع شود.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که هیپنوتیزم می‌تواند در درمان میگرن و سردرد نقش مؤثر داشته باشد و به دلیل کمبود عوارض جانبی ناشی از داروها، یک درمان جایگزین مطلوب برای میگرن به شمار می‌رود. امروزه بسیاری از افرادی که از این بیماری رنج می‌برند توانسته‌اند توسط روش‌های نوین هیپنوتیزم به بهبود کامل دست یابند.

 

۴- کنترل درد های جسمانی

هیپنوتیزم می‌تواند اثرات ضد درد داشته باشد که معمولا برای درد ناشی از عمل جراحی کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین یک روش بسیار مفید برای کنترل درد زایمان در زنان است و کمک می‌کند که درد زایمان به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

۵- ترک سیگار و ترک اعتیاد

هیپنوتراپی، می‌تواند به افرادی که مایل به ترک سیگار و یا ترک اعتیاد هستند کمک کند، به خصوص اگر با سایر روش‌های درمانی مانند روان درمانی همراه شود، می‌تواند درمان قطعی و غیر قابل بازگشتی را ایجاد کند. در بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد از این روش برای تسهیل پروسه درمان و ترک کمک می‌گیرند.

۶-بازگردانی خاطرات فراموش شده با رگرسیون هیپنوتیزم

رگرسیون هیپنوتیزم یا رگرسیون درمانی، روشی است که به وسیله آن تمامی خاطرات فراموش شده یا سرکوب شده ناشی از آسیب‌ها و تروماها، به خاطر فرد باز می‌گردند، البته این متد یکی از تکنیک‌های روانکاوی نیز هست که برای درمان ترس‌ها و تاثیرات منفی خاطرات فراموش شده بسیار مفید است.

حتی در بسیاری از موارد افرادی که ذهن کنجکاوی دارند و به دنبال هیجانات و کشف خاطرات گمشده در ذهن خود هستند به سمت رگرسیون کشیده می‌شوند و علاوه بر درمان، آن را یک روش تفریحی می‌دانند.

یکی از بهترین کاربردهای هیپنوتیزم و روانکاوی، پاک کردن خاطراتی است که باعث ناراحتی‌تان می‌شود. پس اگر خاطرات غم انگیزی دارید که هر بار با مرور کردن آن‌ها آشفته و پریشان می‌شوید، روان درمانگر با بهره گیری از این خاصیت هیپنوتیزم، می‌تواند به شما کمک کند.

عوارض هیپنوتیزم

معمولا افرادی که قصد دارند هیپنوتیزم انجام دهند همواره می‌ترسند که فرد هیپنوتیزم‌کننده فرد را وادار به انجام کارهای غیراخلاقی کند. اما باید بدانید درصورتی که شما عملی را در حالت عادی انجام نمی‌دهید این روش نمی‌تواند شما را مجبور به انجام آن کند. با این حال درصورتی که شما پس از استفاده از الکل از هیپنوتیزم بهره ببرید ممکن است دچار مشکلاتی شوید.

در کنار این مسئله درصورتی که تفکرات توهم آمیز دارید و یا از مواد مخدر استفاده می‌نمایید حتما این موضوع را اطلاع دهید چراکه می‌تواند این مسئله برای شما خطرناک باشد.

اگر از هر کدام از مشکلات بیان شده رنج می برید روان شناسان و هیپنو تراپ های تخصصی در کلینیک ماندگار آماده ی کمک به شما با شیوه ی هیپنوتیزم درمانی می باشند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار