4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روان شناس باتجربه کودک در مشهد

5/5

روان شناس باتجربه کودک در مشهد

اگر قصد مشاوره با یکی از بهترین روانشناسان کودک در مشهد را دارید با ما تماس بگیرید

خانواده بیشترین تأثیر ممکن را در شکل گیری شخصیت کودک دارد. آگاهی والدین از شیوه های تربیتی و خصوصیات رشدی کودک در هر سن تأثیر بسیار زیادی در نوع برخورد و رفتار آن‌ها با فرزندشان دارد. تمامی والدین خواهان بهترین شیوه تربیتی برای فرزندان خود هستند و تلاش می‌کنند تا امکانات لازم را برای رفاه فرزندان خود تأمین کنند.

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب بازی های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است.

روانشناس کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.

نکاتی خیلی مهم درباره مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان - ایسنا

روانشناس تحصیلی کودکان

روانشناسی کودکان دبستانی نشان میدهد که آموزش های ابتدایی تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت کودک در آینده و میزان موفقیت او در آینده دارد از این رو روانشناسی کودک در این سنین حائز اهمیت فراوانی است . در روانشناسی کودکان دبستانی ، کودکان در سنین قبل از ورود به دبستان ، اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند . آنها تنها با خودشان مقایسه میشوند و احساس موفقیت بسیار میکنند اما این احساس با ورود به دبستان کاملا تغییر میکند.

در سنین ورود کودک به دبستان همه چیز رنگ و بوی رقابتی میگیرد کودک حالا با افرادی بهتر از خودش رو به رو است که گاها موفق به شکست آنها نیست و این باعث کاهش اعتماد به نفس میشود . در این دوران است که والدین به اهمیت مبحث روان شناسی کودکان دبستانی بیش از پیش پی میبرند. روان شناس تاکید میکند در برخورد با کودک دبستانی باید این نکته را بدانید که او در شرایط روحی دشواری است.

راهکارهای مهم در تربیت یک کودک دبستانی و یا پیش دبستانی در متون روانشناسی کودک  میتواند شامل عناوین زیر باشد :

  • حفظ آرامش محیط خانه
  • تشویق مداوم کودک
  • تقویت اعتماد به نفس کودک
  • صحبت کردن با کودک
  • حفظ شادی محیط
  • رابطه صمیمی با کودک
  • تقلیل استرس های وجودی با کوچک نمایاندن مسائل
  • ایجاد ساعات تفریحات
  • تعیین قانون های منطقی و نه سختگیرانه

 کودکان دبستانی

روانشناسی کودک جیست؟ مهمترین بخش علم روانشناسی را بشناسید!

والدین بدانند یکی از موضوعات کسل کننده ی زندگی کودک دبستانی انجام تکالیف مدرسه است . کودکان همیشه در این موضوع از والدین نافرمانی می کنند  آنها بطور مداوم از انجام این تکالیف مدرسه فراری هستند . اما والدین باید درک کنند که این یک امر طبیعی در وجود کودک دبستانی آنهاست و چیز عجیبی نیست.

کودک دبستانی تا قبل از مدرسه از آزادی بسیار بهره‌مند بوده و اسیر و درگیر هیچ قانون و مشقی نبوده است اما حالا او باید در چارچوب این فعالیت ها زندگی کند . سعی کنید یک ساعت مشخص انجام تکالیف برای کودک تعیین کنید که با فعالیت های روزانه دیگر کودک درگیر نباشد و کودک آنها را با فراغت و آسودگی خاطر انجام بدهد.

در این راه از موارد تشویقی استفاده کنید. مثلا اینکه بعد از اتمام تکالیفش او را به پارک ببرید یا برایش یک بستنی بخرید یا حتی با آهنگ مورد علاقه اش نمایش خنده دار اجرا کنید و با او بازی کنید . اینها همه از هزاران روش تشویق کودک در زمینه انجام تکالیف در روانشناسی کودکان دبستانی است. یادتان باشد که اجبار در کودک باعث بروز لجبازی ، دلسرد شدن و بی اعتنایی به شما میشود ، و در نهایت برای کودک خود یک والد با احساس ، درک کننده و مهربان باشید.

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار