4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره خوب کودک در مشهد

5/5

مرکز مشاوره خوب کودک در مشهد

مشاوره کودکان که ارائه نوعی خدمات روانشناسی مختص کودکان است امروزه یکی از موارد ضروری در جامعه است. در جامعه تحصیل کرده امروزی با روش های مدرن روانشناسی به درمان اختلالات کودکان می پردازند. وجود بهترین مشاوره کودک در کنار بسیاری از خانواده هایی که از مشکلات روان شناختی کودک خود رنج می برد امری ضروری است .

مشاوران کودک بر این باورند که شیوه‌ی زندگی بزرگسالان، به کودکان نشان می‌دهد که استرس بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی موفق است. مطالعات روانشناسی نشان می‌دهد مصرف قهوه زیاد، برنامه‌ ریزی بیش از حد در طول روز، زندگی در یک حالت پایدار از کار، رانندگی و امور طاقت فرسا در شب منجر به ایجاد یک حالت عصبی و مضطربانه در افراد می‌گردد.

در صورتی که والدین به مشاوره کودکان زیر نظر متخصص روانشناس اهمیتی نداده و خود به درمان اختلالات کودک شان بپردازند بدون شک تبعات بسیاری را برای خود و فرزندشان به وجود می آورند. یک روانشناس حرفه ای خوب می تواند ارتباط بسیار خوب و گرمی را با کودک برقرار کرده و مشکلات او را عمیقا درک کرده آنها را شناسایی کند و در ادامه بتواند مداخله درمانی خوبی را داشته باشد.

بهترین مشاوره کودک | بهترین دکتر مشاوره کودک | مرکز مشاوره تخصصی کودکان

بیش فعالی کودکان

اختلال بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات ذهنی در دوران کودکی است. این بیماری معمولا در دوران کودکی تشخیص داده می شود و اغلب تا دوران بزرگسالی ادامه می یابد. کودکانی که مبتلا به این بیماری هستند ۵ تا ۱۲ درصد از کودکان محصل در مدارس را تشکیل می دهند. در سنین کودکی در پسران میزان بیماری ۹-۲ برابردختران است، اما در بزرگسالان، این نسبت در جنسهای مختلف برابر می شود و در مورد پسران، رفتارهای هیجانی و در دختران، سکوت وانزوا معمولا غالب است.

علائم بیش فعالی کودکان

  • کودکان دچار بیش فعالی، به جزییات توجه نمی کنند اشتباهات و بی دقتی های زیادی دارند
  • کودکان دارای بیش فعالی ، قادر نیستند که به صورت مستمر بر روی یک فعالیت تمرکز کنند،
  • وقتی صدایشان می زنند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند
  • از فعالیت هایی که نیاز به تلاش ذهنی دارند، خودداری می کنند، مثلا از درس خواندن به هرنحوی گریزان هستند.
  • دائم در حال جنب وجوش وحرکت کردن هستند،از شکایت های مداوم مادران کودک بیش فعال این مطلب است که مادر می گوید:”کودک او آرام و قرار ندارد وخیلی پر استرس است

در کودکان مبتلا به بیش فعالی ، به علت تمرکز پایین، افت تحصیلی شایع بوده و متاسفانه به این کودکان برچسب کودکان بد زده می شود و معلمان برای تنبیه کودکان بیش فعال، آنهارا سر کلاس راه نمی دهند که همین امر موجب کاهش قابل توجه اعتماد به نفس در این کودکان شده و در دوره نوجوانی مستعد افسردگی هستند.

درمان کودکان بیش فعال

درمان بیش فعالی در کودکان به منظور برطرف ساختن مشکلات میان والدین و فرزندان از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. به طور معمول، کودکان دارای اختلال بیش فعالی بسیار بی قرار و پر جنب و جوش بوده و توانایی تمرکز کردن درست بر روی موضوعی و نشستن آرام در جایی، در وجود این کودکان عملاً وجود ندارد.

امروزه برای درمان بیش فعالی در کودکان راهکارهای مختلفی از روش های درمان دارویی بیش فعالی و شیوه های غیر دارویی در اختیار و در دسترس والدین قرار دارد. نخستین گام قبل از اقدام به درمان بیش فعالی در کودکان، تشخیص این اختلال در کودک می باشد. پس از تشخیص اختلال بیش فعالی، از روش های گوناگونی برای درمان بیش فعالی در کودکان استفاده به عمل می آید.

والدین می‌توانند با تعیین برخی اهداف مانند حفظ برنامه روزانه، کمک به کاهش حواس‌پرتی، تنظیم اهداف کوچک و معقول، جایزه برای رفتارهای مثبت، استفاده از نمودارها و چک لیست‌ها برای کمک به کودک در انجام وظایف و یافتن فعالیت‌هایی که کودک در آنها موفق است (ورزش‌ها و عادات و تفریح‌ها) به بهبود رفتار کودک کمک نمایند.

نشانه های بیش فعالی در کودکان - کلینیک روانشناسی کودکان

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار