4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک درمان اختلال جنسی خودارضایی در مشهد

5/5

عوارض خود ارضایی

 

خود ارضایی در افراد با خطرات و عوارضی همراه است. در مورد بررسی عوارض خود ارضایی در مردان و زنان باید تفکیکی بین عوارض جسمی و روحی قائل شد و به هر کدام به تفکیک پرداخت.

عوارض روحی خودارضایی در مردان

 

مردانی که زود تحریک می‌شوند و برای ارضای خود به سوی انجام خودارضایی می‌روند باید بدانند که خودارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد. از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنند.

مردانی که به خودارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد. این افراد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهند رسید و قادر نخواهند بود تا خود و شریک جنسی خود را ارضاء کنند و از لذت کافی بهره مند شوند.

از تاثیرات روحی اعتیاد به خودارضایی در مردان می‌توان به بی حوصلگی، عدم تمرکز، لاغری، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی اشاره کرد.

یکی از اثرات روحی خودارضایی در مردان مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است. خودارضایی یک نوع مرگ تدریجی است که عوارض خیلی بد و گاهی جبران ناپذیری نیز دارد.

 

عوارض جسمی خودارضایی در مردان

خودارضایی و ضعف در قوای جسمی

ضعف و تحلیل قواى جسمانى‏ و کاهش انرژى جسمانى بدن از مضرات مهم و جبران ‏ناپذیر خودارضایى مردان است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال در مردان است حال اگر خودارضایى بصورت یک عادت مدام تکرار شود این ضعف و خستگی همواره همراه فرد خواهد بود.

در نتیجه به مرور زمان ضعف و بى حالى در فرد تثبیت شده و یک طبیعت ثانوى براى او ایجاد مى‏ کند. کاهش و تخلیه مکرر قواى جسمانى در مردانی که خودارضایی می کنند به ضعف عمومى و دائمى بدن مى ‏انجامد.

ایجاد درد در استخوانها و کمر به علت خودارضایی

از مضرات خودارضایی مردان ایجاد دردهای استخوانی و کمر درد در آنها است. هنگام انزال مردان مقادیری کلسیم از بدن فرد خارج می شود و به همین خاطر احساس ضعف و درد پس از آن احساس می شود.

ضعیف شدن اعصاب به علت خودارضایی

پرخاش‏گرى و بداخلاقی از دیگر عوارض خودارضایی در مردان است.‏ ممکن است به مرور شخص نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطى حساس شود، حوصله گفت و گو با دیگران را نداشته باشد، زود رنج شود و سریعاً از کوره در ‏رود.

همچنین این امکان وجود دارد که به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و محرک های دیگر حساسیت پیدا کند و بطور خلاصه اصطلاحا افرادی که خودارضایی می کنند اعصاب ضعیفی دارند.

 

عوارض روحی خودارضایی در زنان

خودارضایی در زنان و دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد. زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس شده و بعد از ازدواج و در یک رابطه زناشویی نیز دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند.

همچنین در مورد دختران آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خودارضایی است. ممکن است این فرد در دوره مجردی با خودارضایی بتواند نیازهای جنسی خود را برآورده کند اما درآینده رضایتمندی جنسی در زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهد داد.

 

عوارض جسمی خودارضایی در زنان

خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

برای پیشگیری از این عوارض، متخصصین و روان شناسان حرفه ای در کلینیک آرامش ماندگار ، آماده ی کمک به شما هستند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار