4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک درمان اختلال جنسی واژینیسم در مشهد

5/5

ترس از نزدیکی (واژینیسم ) در زنان

 

واژینیسم یا واژینیسموس یکی از انواع اختلالات جنسی است که مختص زنان می باشد. در این اختلال ترس از رابطه زناشوئی و یا ترس از رابطه جنسی که یک ترس و یا فوبی روانی و یا یک درد روانی است باعث می شود که زن از ایجاد رابطه جنسی بترسد و در نتیجه به طور ناخود آگاه خود را جمع کند و یا به عبارت دیگر اندامش را منقبض و یا پاهای خود را به هم  چسبانده و قفل نماید .

بسیاری از زنانی که اینگونه فوبی جنسی دارند حتی با تصور یک رابطه جنسی اندامشان منقبض می شود . ممکن است زنانی که اینگونه اختلال جنسی  را دارند احساس نمایند شاید دچار مشکلات جسمی و یا به نوعی از دیگران کمتر هستند .این نوع از اختلال جنسی اگر چنانچه هر چه زودتر درمان نشود در آینده مزمن تر شده و درمان واژینیسم نیز سخت تر خواهد شد .

علل ترس از نزدیکی ( واژینیسم ) در زنان

۱_تجربه تجاوز جنسی: اگر اذیت و آزار جنسی منجر به تجاوز شود سبب اثرات ناخوشایند روانی همچون افسردگی ،بدبینی به مردها به همراه ترس از رابطه زناشویی و یا واژینیسم می شود.
۲_خاطرات و شنیده های ناخوشایند : شنیدن یا خواندن تجربیات تلخ جنسی سایر افراد برای دختران میتواند یکی از عوامل ترس از رابطه جنسی(واژینیسسم)باشد.
۳_فاصله زیاد بین روابطه جنسی: اگر زوجین به طور مداوم رابطه زناشویی را بعلت ترس به زمان دبگری موکول کنند . دچار استرس و اضطراب و هیجان می شوند و ممکن است خانم گرفتار واژینیسموس یا واژینیسم شود .
۴_تذکرهای مدام والدین : اکثر والدین برای حفاظت از دخترانشان آنها را از رابطه جنسی می ترسانند .در نتیجه با گذشت زمان این ترس بیشتر شده و واژینیسم (ترس از نزدیکی) شکل می گیرد .

پیامد های ترس از نزدیکی ( درمان واژینیسم یا درمان واژینیسموس ) :

عوارض درد از رابطه جنسی ( درمان واژینیسموس ) شامل نا امیدی و خشم و پرخاشگری ، افسردگی و درنتیجه طلاق است. اگر واژینیسموس (ترس از نزدیکی) درمان نشود سبب سرد مزاجی ، افسردگی ، وسواس و …. می شود.

علل واژینیسم:

علل روانی واژینیسم

۱- آزار جنسی و تجاوز
۲- تجارب دردناک در کودکی
۳- درد در اولین رابطه جنسی
۴- ترس، یا شرمیا احساس گناه از رابطه جنسی
۵-ماهرانه نبودن اعمال جنسی
۶-ناکافی بودن میزان مرحله تحریک
۷- آموزه های سختگیرانه جنسی
۸-عدم آموزش جنسی

علل زیستی واژینیسم

۱- عفونت مهبل
۲- دردهای عصبی ناشی از لمس کردن کردن فرج
۴- خشکی مهبل
۳- پرده بکارت ضخیم
۴- واکنش های آلرژیک

درمان واژینیسم

واژینیسموس با تصحیح افکار و باورهای اشتباهی که در طول‌ سالهای گذشته در فرد شکل گرفته بهمراه تمرینات فیزیکی‌ مناسب آرام سازی عضلات مهبل(تمرینات انقباصی و انبساطی) و افزایش دانش نسبت به مسائل جنسی امکان پذیر است. همچنین تنفس عمیق و صحیح حین رابطه و آموزش به مرد که چگونه همسرش را در حل مشکل یاری کند،کمک شایانی به بازگشت آرامش و درمان شخص می کند.
برای درمان واژینیسم ضروری هست که زوجین با هم به مرکز مشاوره و متخصص روانشناس مراجعه کرده و در حل این مشکل از کمک او بهره گیرند چون این مشکل ریشه در ناخودآگاه داردبنابراین روشهای آرام سازی و هیپنوتیزم درمانی نیز ،بسیار موثر واقع می شود.که مشاورین زبده ی ما در کلینیک آرامش ماندگار با تسلط کامل به این شیوه ها و تجربه درخشان ، آماده کمک به شما در این زمینه می باشند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار